مالیات کارت به کارت

مالیات کارت به کارت

قبل از این که بخواهیم وارد بحث قانون مالیاتی جدید بشویم و به بحث در مورد مالیات تراکنش ها از طریق کارت به کارت بپردازیم ابتدا بهتر است با تعریف مالیات آشنا شویم تا در ادامه مطلب دچار گمراهی نشویم. در زیر با مفهوم مالیات آشنا می شویم و متوجه می شویم که به طور کلی چرا باید مالیات پرداخت کنیم.


برای مطالعه بیش تر: درگاه پرداخت بدون کد مالیاتی از کجا دریافت کنیم ؟


مالیات چیست ؟


اگر بخواهیم که مفهوم مالیات را خیلی تخصصی بیان نکنیم و به زبان ساده و قابل فهم برای همه افراد بخواهیم که مفهوم مالیات را توضیح دهیم بهتر است که بگوییم: 
مالیات، پولی است که همه ی شهروند ها، شرکت ها و موءسسه ها به صورت بلاعوض (رایگان) طبق قانون به دولت پرداخت می کنند تا صرف هزینه های عمومی کشور شود و در اداره امور کشور استفاده شود.
در نظر داشته باشیم که مالیات انواع مختلفی دارد و به طور کلی به دو دسته بزرگ تقسیم میشود که عبارت هستند از: 


مالیات مستقیم و مالیات غیر مستقیم


برای مطالعه بیش تر: آموزش حذف درگاه پرداخت از پرونده مالیاتی


حالا که با مفهوم مالیات آشنا شدیم در ادامه به موضوع اصلی بحث یعنی مالیات کارت به کارت می پردازیم.


مالیات کارت به کارت


تا کنون در کشور ما چیزی به عنوان مالیات کارت به کارت وجود نداشته است و افرادی که از روش پرداخت کارت به کارت برای مشتری های خود استفاده می کردند یا برای کار های شخصی خود که به کسب و کار مرتبط نمی شود از روش کارت به کارت استفاده می کردند کاملا رایگان و بدون مالیات بوده است و شخص هیچ مالیاتی بابت پول هایی که از روش کارت به کارت به دست می آورده است نیاز نبوده که به دولت پرداخت کند. اما هم اکنون با روی کار آمدن قانون مالیاتی جدید تمامی افرادی که روش پرداخت در کسب و کار خود را به جای استفاده از دستگاه کارت خوان POS و درگاه پرداخت اینترنتی IPG کارت به کارت انتخاب کرده اند، باید مالیات تراکنش های خود یعنی پول هایی که از طریق کارت به کارت به دست می آورند را بدهند.


برای مطالعه بیش تر: دریافت کد مالیاتی برای درگاه پرداخت اینترنتی چگونه است ؟


مالیات کارت به کارت چیست ؟


مالیات کارت به کارت به همه تراکنش های کارت به کارت تعلق نمی گیرد و فقط این مالیات به افرادی تعلق می گیرد که در طول یک ماه بیش تر از صد عدد تراکنش دارند و جمع تراکنش های آن ها به بالای 35 میلیون تومان می رسد. افرادی که از میزان مجاز (یعنی کم تر از 100 تراکنش در ماه و زیر 35 میلیون تومان) بیش تر تراکنش کارت به کارت داشته باشند، حساب بانکی شان تجاری شناخته می شود و مشمول پرداخت مالیات می شوند و اگر مالیات خود را پرداخت نکنند قانون با آن ها خیلی قاطع برخورد خواهد کرد.


برای مطالعه بیش تر: درگاه پرداخت اینترنتی 


جایگزین کارت به کارت


اگر شما به عنوان کسی که کسب و کاری دارید، تمایل ندارید که دیگر از روش کارت به کارت برای گرفتن پول از مشتری های خود استفاده کنید و به دنبال یک روش بهتر هستید بهترین گزینه و شبیه ترین گزینه پرداخت به جای کارت به کارت اگر که وب سایت اینترنتی ندارید، استفاده از لینک پرداخت و کیو آر کد است. اگر شما وب سایت فروشگاهی دارید می توانید از درگاه پرداخت اینترنتی نیز استفاده کنید. لینک پرداخت و کیو آر کد را هم نیز می توانید از یک درگاه پرداخت اینترنتی معتبر تهیه کنید.
توجه داشته باشید که یکی از بهترین روش ها برای جایگزین کارت به کارت استفاده لینک پرداخت آنلاین است و درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی نیز ارائه دهنده لینک پرداخت است.


برای مطالعه بیش تر: لینک پرداخت 


روش دریافت لینک پرداخت از درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی


درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی یکی از بهترین ارائه دهنده های راه کار های پرداخت برای کسب و کار شما است. شما اگر که تصمیم خود را در مورد گرفتن لینک پرداخت یا کیو آر کد و یا خود درگاه پرداخت اینترنتی گرفته اید اکنون می توانید در موتور جست و جو گر google کلید واژه درگاه پرداخت اینترنتی را جست و جو کنید و سپس وارد سایت سیزپی شوید و در آن جا ثبت نام خود را تکمیل کنید و مدارک مورد نیاز را ارائه دهید سپس در کوتاه ترین زمان ممکن درگاه پرداخت شما با ده ها امکانات از جمله لینک پرداخت، کیو آر کد، فاکتور آنلاین و ... برای استفاده درکسب و کار شما فعال می شود.
یادمان باشد؛ درگاه پرداخت سیزپی به کسب و کار شما هویت می بخشد.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.