دریافت کد مالیاتی برای درگاه پرداخت اینترنتی

دریافت کد مالیاتی برای درگاه پرداخت اینترنتی

الزام کسب و کارها به داشتن کد مالیاتی از بهمن ماه 1399 به اجرا در می آید. دریافت درگاه پرداخت اینترنتی و همچنین دستگاه پوز نیازمند آن است که متقاضیان نسبت به دریافت شناسه مالیاتی اقدام کنند، سپس به مراجع ارائه دهنده درگاه پرداخت اینترنتی، درخواست درگاه پرداخت خود را اعلام نمایند. سیزپی، مرجع ارائه درگاه پرداخت اینترنتی زیر نظر مستقیم بانک مرکزی می باشد از طریق وب سایت سیزپی نسبت به دریافت آنلاین شناسه مالیاتی اقدام کرده و سپس مراحل ثبت نام درگاه پرداخت را طی کنید. در اینجا راجع به قانون مودیان مالیاتی که پذیرندگان را ملزم به داشتن شناسه مالیاتی می کند بحث خواهد شد.

سرفصل مطالب:

آشنایی با قانون پایانه های فروشگاهی و مودیان مالیاتی

آشنایی با نحوه تشکیل پرونده مالیاتی

نحوه ثبت نام (حضوری و غیر حضوری)

 

مخاطبین این مطلب چه کسانی هستند؟

صاحبان کسب و کارهای کوچک و خانگی ، صاحبان فروشگاه های اینستاگرامی، مدیران مالی شرکت ها و مدیران استارتاپ ها، فروشگاه های اینترنتی (آنلاین شاپ ها)، مدیران خیریه ها، مدیران ساختمان ها و مجتمع های مسکونی، استریمرها و گیمرها، طراحان سایت و برنامه نویس ها و همه ی افرادی که برای دریافت پول به ازای فعالیت خود از درگاه های پرداخت استفاده می کنند.

قانون پایانه های فروشگاهی و مودیان مالیاتی چه می گوید؟

مهران محرمیان معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفته است : در عمل به ماده (۱۱) «قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان»، متقاضیان جدید ابزارهای پرداخت از بهمن ماه بدون تشکیل پرونده مالیاتی نمی‌توانند کارت‌خوان یا درگاه پرداخت داشته باشند، لذا این افراد باید نسبت به ثبت نام در سایت مالیاتی اقدام و با کدرهگیری اخذ شده از آن سامانه نسبت به تقاضای کارت‌خوان یا درگاه پرداخت اقدام کنند. این قانون می گوید برای جلوگیری از فرار مالیاتی، جلوگیری از پولشویی، شفاف سازی مالی، همه افراد و کسب و کارهایی که می خواهند از ابزار پذیرش استفاده کنند باید ابتدا یک شناسه مالیاتی بگیرند.

 

نحوه تشکیل پرونده مالیاتی

ابتدا به سایت سازمان امور مالیاتی مراجعه کرده و نسبت به انجام پیش ثبت نام الکترونیکی اقدام کنید پس از انجام پیش ثبت نام یک کد رهگیری مالیاتی صادر می شود. طبق تصویر زیر نوع مودی را انتخاب کرده و بر اساس آن شماره ملی یا شناسه ملی را وارد کنید. بعد از این مرحله سه مرحله دیگر پیش رو دارید شامل : ثبت نام الکترونیکی، راستی آزمایی اطلاعات و مرحله نهایی.

ثبت نام کد مالیاتی

 

*ثبت نام در سامانه مودیان کاملا غیرحضوری بوده و نیازی به مراجعه حضوری نمی باشد.

 

پس از ثبت نام وارد صفحه زیر می شوید، روی پیش ثبت نام جدید کلیک کنید.

پیش ثبت نام کد مالیاتی

در مرحله بعد یک کد به شماره موبایل وارد شده ارسال می گردد. آن را در صفحه زیر وارد کنید.

کد تایید شماره موبایل

اطلاعات وارد شده در مرحله قبل به صورت آنلاین و سیستمی بررسی شده و در صورت عدم وجود مغایرت در کمتر از چند ثانیه به صفحه زیر منتقل می‌شوید.

اطلاعات پایه ثبت نام

 

در صورتی که نواقصی در پرونده وجود داشته باشد، در انتهای صفحه نمایش داده می شود. با تکمیل نواقصی ها روی تایید کلیک کرده و کد رهگیری خود را دریافت نمایید.

کسب و کارهای کوچک و خانگی، فروشگاه های اینستاگرامی و... چه وضعیتی خواهند داشت؟

پذیرندگانی چون کسب و کارهای خانگی، گروه های جهادی، خیریه ها، مدیریت شارژ ساختمان، پرداخت دونگ، حمایت مالی و ... به سادگی می توانند با ثبت نام در سایت سازمان امور مالیاتی و اخذ کد رهگیری همچون گذشته به استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی بپردازند، توجه به این نکته ضروری است که داشتن کد مالیاتی به معنای پرداخت مالیات نیست، حتما می دانید که از یک سقفی به بعد پرداخت مالیات الزامی می شود و از دیگر سو ضروری است همچون اشخاص حقوقی با در نظر گرفتن ارزش افزوده نسبت به فروش کالا یا خدمات خود مبادرت ورزید و هیچ نگرانی از پرداخت مالیات نداشته باشید چرا که پرداخت مالیات طی زنجیره ارزش افزوده به مصرف کننده نهایی انتقال می یابد.

 

آپدیت سریع درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی

با توجه به اینکه فرآیند اجرایی شدن شناسه مالیاتی بسیار سریع اتفاق افتاد، اما درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی با سرعت خود را با شرایط جدید انطباق داده و طبق روال گذشته به فعالیت خود ادامه می دهد. در حال حاضر زمینه ثبت نام کد مالیاتی در پنل سیزپی مهیا شده است و اشخاص (اعم از حقیقی و حقوقی) با در اختیار داشتن مدارک لازم می توانند نسبت به اخذ شناسه مالیاتی و سپس ادامه روند دریافت درگاه پرداخت اینترنتی اقدام نمایند. هر گونه ابهام و سوال را می توانید با کارشناسان سیزپی مطرح کنید و با خیالی آسوده نسبت به ثبت درخواست درگاه پرداخت خود اقدام کنید.

 

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.