کاربرد های کد QR

کاربرد های کد QR

تفاوت کد QR با بارکد معمولی در این است که کدهای QR اطلاعات را به صورت دو بعدی ذخیره می کنند، بنابراین به صورت مربع های سیاه و سفید پیکسلی به نظر می رسند که هر کدام الگوی منحصر به فردی دارند. همچنین آنها برای خواندن توسط دوربین تلفن همراه طراحی شده اند، در حالی که بارکد معمولی از اسکنر استفاده می کند.

در این مطلب برای شما کاربرد های این کد ها را که در جاهای مختلف پیاده سازی شده است می گوییم که باعث شده است زندگی روزمره مردم راحت تر و کار هایشان سریع تر پیش رود.

پرداخت بدون استفاده از پول نقد

بیشتر مردم در این دوران کرونا برای جلوگیری از مبتلا شدن به این ویروس و شیوع آن خرید های خود را به صورت آنلاین انجام می دهند البته هستند مردمانی که قصد خرید حضوری دارند و در مغازه و فروشگاه هایی خرید می کنند که پروتکل هایی برای ایمن نگه داشتن خریداران در نظر گرفته باشند. شما صاحبان فروشگاه ها در این دوران با ارائه پرداخت های بدون تماس فیزیکی به خریداران کمک کنید همانطور که می خواهند خرید کنند. استفاده از کد های QR باعث برجسته شدن فروشگاه شما می شود.

با ثبت نام در سایت درگاه پرداخت سیزپی می توانید از این خدمات بهره مند شوید و برای هر محصولی که در نظر دارید یک کد QR ایجاد نمایید. این کد ها کاملا اختصاصی برای هر محصول یا خدمات طراحی شده است.

یک ویترین با عنوان بدون تماس در فروشگاه خود ایجاد کنید.

با ایجاد یک ویترین خرید بدون تماس فیزیکی در قسمتی از فروشگاه خود به مشتریان خلاقیت و نوآوری خود را نشان دهید. برای این کار کد های QR که برای هر محصول ایجاد کرده اید را به محصولات ویترین فروشگاه خود اضافه کنید. وقتی خریدار، محصول و کالایی را که دوست دارد مشاهده می کند و می تواند کد آن را از طریق تلفن همراه خود اسکن کند و برای خرید آن  به صفحه پرداخت هدایت می شود. این کار، خیلی راحت و سرگرم کننده ای برای مشتری شما است.

اطلاعات تکمیلی محصول

یکی دیگر از کاربرد های کد های QR، ارائه اطلاعات بیشتر در مورد محصول یا کالایی که مصرف کننده در نظر دارد استفاده کند یا قصد خرید آن را دارد، می باشد. فرد با اسکن کد، مشخصات محصولات را مشاهده می کند همچنین اگر این کد بر روی محصولات فروشگاهی باشد قیمت، مجوز و موجودی در انبار نیز هم به خریدار نشان داده می شود.

خدمات شهری و حمل و نقل

همه ما از بلیط های کاغذی مترو استفاده کرده ایم. بله کد های QR در این حوزه نیز کاربرد های فراوانی دارد.

اپلیکیشن پس پی نیز با استفاده از این فناوری برای پرداخت کرایه تاکسی ایجاد شده است که مشکل پول خرد نداشتن را حل کرده است. هم چنین برای دریافت اطلاعات بافت های تاریخی و اماکن ارزشمند گردشگری نیز از این کد ها استفاده می شود تا گردشگران و بازدید کنندگان از جزئیات مطلع شوند.

این ها بخشی از کاربرد های گسترده کد های QR می باشد.

آیا شما هم از کد های QR استفاده کرده اید؟ تجربیات خود را درباره استفاده از این کد ها را از طریق بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.