تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر کسب و کار

تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر کسب و کار

برای اینکه از قافله کسب و کارهای اینترنتی عقب نمانیم باید خود را بروز نگه داریم و در مورد روش های جدید و مدرن مطالعه و تحقیق کنیم. 
باید بدانیم که با آنلاین شدن کسب و کار، بازاریابی آن هم باید آنلاین و در بستر اینترنت باشد زیرا مشتری ها در اینترنت به دنبال ما و شما می گردند و ما با روش های سنتی نظیر پخش تراکت و غیره و ذالک نمی توانیم آن طور که باید و شاید و دلمان می خواهد مشتری پیدا کنیم.
در این مطلب خواهیم خواند که دیجیتا ل مارکتینگ یا همان بازاریابی اینترنتی چیست و چطور بر کسب و کار و فروش اینترنتی ما تا ثیر می گذارد.

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ 
Digital marketing را زمانی که به فارسی ترجمه می کنیم می شود بازاریابی دیجیتال. اما اگر بخواهیم تعریف دقیق تر و غیر از ترجمه کلمه به کلمه ارائه کنیم می توانیم این گونه تعریف کنیم: به هر فعالیت بازاریابی که با استفاده از ابزارهای الکترونیکی و اینترنتی انجام شود، دیجیتال مارکتینگ می گوییم. 
یعنی تبلیغات و بازاریابی در بستر اینترنت یا تلفن های هوشمند و تلویزیون و ...  بازاریابی دیجیتال محسوب می شوند.

 

چطور دیجیتال مارکتینگ کنیم؟
مشخص شدن اهداف و مخاطبان:
منظور از مشخص شدن هدف این است که بدانیم الان که می خواهیم از این روش استفاده کنم به منظور برند شدن و شناخته شدن استفاده می کنم یا که نه فقط هدفم فروش محصولات و خدماتم است.
و بعد از اینکه هدف دیجیتال مارکتینگ مشخص شد به سراغ مخاطبان و بازار هدف می رویم. 
بازار هدف یکی از مهم ترین ها در این امر است و شما اگر نتوانید مخاطبان خود را مشخص کنید نمی توانید از دیجیتال مارکتینگ با موفقیت استفاده کنید. (باید بتوانید تشخیص دهید چه افرادی به کسب و کار شما نیاز دارند)
اگر بخواهیم با مثال این مورد را توضیح دهیم می توانیم بگوییم که مثلا در دنیای برنامه نویسی و طراحی سایت و حتی اگر شخصی فقط یک وب سایت برای فروش اینترنتی خدمات و کالا داشته باشد امکان ندارد نام درگاه پرداخت سیزپی را نشنیده باشد و با این برند آشنایی نداشته باشد.
منابع را برای موبایل بهینه کنید:
بازاریابی با موبایل اصلی ترین و کاربردی ترین مولفه برای بازاریابی دیجیتال است. به این دلیل که در دهه اخیر تقریبا همه اشخاص روزانه با آن سر و کار زیادی دارند و شانس دیده شدن تبلیغات و بازاریابی بسیار بالا می رود.
کلمات کلیدی:
اگر برای سئو استراتژیست تمام وقت هم نداریم باز هم به راحتی می توانیم تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهیم.
تولید محتوا:
اگر بخواهیم به مهمترین بخش از دیجیتال مارکتینگ اشاره کنیم می توانیم با اطمینان کامل از تولید محتوا نام ببریم. بهتر است بدانیم که در کلیه مطالب آموزشی دیجیتال مارکتینگ از تولید محتوا به عنوان پادشاه نام برده شده است. پس سعی کنید در خصوص کسب و کارتان و براساس کلمات کلیدی که برای آن در نظر دارید در فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی محتوا های متنی، عکس و ویدئو درست کنید و انتشار دهید. 
و در آخر روش های متعدد دیگری هم وجود دارد برای دیجیتال مارکتینگ کسب و کار که باید بر اساس کسب و کارتان تحقیق و آنها را انتخاب کنید. بعد از بررسی کلیه روش های موجود، آن روشی که موفقیت آمیز تر بوده را انتخاب کنید و ادامه دهید.

 

بیشتر بدانید : افلیت مارکتینگ چیست ؟

دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار چه تا ثیری دارد؟
دیجیتال مارکتینگ بسیار برای کسب و کار اینترنتی مفید و با اهمیت است. 
در بازاریابی به روش سنتی تبلیغات و بازاریابی به روش چاپی و فیزیکی و حضوری انجام می شود اما در نقطه مقابل آن یعنی بازاریابی دیجیتال تبلیغات با وسیله های الکترونیکی و اینترنتی انجام می شود.
دیجیتال مارکتینگ در تمامی مراحلش باعث آگاهی از برند می شود. در دنیای امروز که اکثر کسب و کار ها یک وبسایت دارند یا در شبکه های مجازی و سوشیال مدیا فعالیت دارند دیجیتال مارکتینگ بسیار مهم است و همه ما در روز با بسیاری از محتوا های دیجیتالی تبلیغات در شبکه های مجازی و اینترنت مواجه می شویم. 
سخن آخر:
بعد از سئو، تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ حواستان به درگاه پرداخت سایت و یا لینک پرداختتان باشد چرا که ممکن است کلی زحمت بازاریابی دیجیتال را بکشید و محتوا تهیه کنید و حتی هزینه های زیادی در این رابطه متحمل شوید ولیکن هنگام هجوم مشتریان زیاد درگاه پرداخت شما قطع شود. پس حتما از یک درگاه پرداخت امن مثل سیزپی که قابلیت سوئیچینگ هوشمند را بین بسیاری از درگاه های پرداخت بانکی دارد و  بدون قطعی است استفاده کنید.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.