تاثیر لوگو بر کسب و کار

تاثیر لوگو بر کسب و کار

لوگو چیست و چند نوع است؟ 
اول از همه باید بدانیم که لوگو برند نیست و باهم متفاوت هستند. 
لوگو یا همان آرم یک علامت است که با ترکیب تصویر و نوشته نشان دهنده یک برند است. لوگو و آرم به ترتیب کلماتی انگلیسی و فرانسوی هستند که معادل فارسی آن کلمه ی (نشان واره) است.
وقتی از یک شرکت صحبت می کنیم اولین چیزی که به ذهن می آید تصویر لوگو یا آرم شرکت است. مثلا: چیپس پرینگلز، اپل و...
انواع لوگو logo
لوگو انواع و اقسامی دارد که آشنایی با آن ها باعث می شود که اگر می خواهید برای کسب و کارتان لوگو داشته باشید راحت تر بتوانید تصمیم بگیرید که از چه لوگو یا آرمی بهتر است استفاده کنید.
برخی انواع لوگو به صورت زیر تقسیم بندی می شود: Google
1.    لوگو تصویری (پیکتو گرام)
2.    لوگو نوشتاری (تایپو گرام)
3.    لوگو ترکیبی یا تلفیقی
4.    لوگو نمادین (سمبلیک)
5.    لوگو انتزاعی (آبستره)
6.    لوگو واقع گرا (رئال)
7.    و...
در بالا به برخی از انواع لوگو اشاره شده که مهم ترین و کاربردی ترین آن ها سه مورد اول یعنی : لوگو تصویری، لوگو نوشتاری و لوگو ترکیبی یا تلفیقی است که به اختصار با آنها اشنا می شویم.


لوگو تصویری یا پیکتوگرام Logo mark : در طراحی لوگو تصویری استفاده از یک نماد و تصویر مناسب بسیار مهم است. 
لوگو نوشتاری یا تایپوگرام Wordmark : در این نوع لوگو همان طور که از نام اش مشخص است از حروف و نوشته استفاده می شود و در لوگو نوشتاری نام برند و کسب و کار نوشته می شود و با خلاقیت و فونت های زیبا طراحی می شود و مهم است که در اندازه های کوچک هم خوانا باشد. و از مزایای این لوگو می توانیم به این مورد اشاره کنیم که دیگر نیاز نیست با دیدن این لوگو حدس بزنیم که چه کسب و کاری را معرفی می کند و لوگو بسیار واضح، کمپانی مورد نظر را معرفی می کند. 
لوگو ترکیبی و تلفیقی : لوگو ترکیبی را می شود از نام اش تشخیص داد که که ترکیبی از لوگوی تصویری و لوگوی نوشتاری است. در واقع لوگوی ترکیبی، ترکیبی از تصویر و نوشته است که بسیاری از شرکت های موفق خارجی و ایرانی نیز از آن استفاده کرده اند مانند لوگوی : درگاه پرداخت سیزپی که تلفیقی از نماد و نوشته است.


لوگو چه تاثیری بر فروش و کسب و کار ما دارد؟
اهمیت و تاثیر لوگو بر کسب و کار و فروش:
برای داشتن لوگو خوب است که به تاثیر گذاری و ایجاد حس خوب و اطمینان و ماندگاری در ذهن مخاطب توجه داشته باشیم. 
با داشتن یک لوگو اصولی کسب و کار بیشتر شناخته میشود و باید توجه داشت که لوگوی شما باید منحصر به فرد باشد و خیلی جالب نیست که شبیه لوگو دیگری باشد. یک لوگو سازنده و به یاد ماندنی باعث می شود که مشتری های شما دائمی شوند مثلا زمانی که یک خودکار یا ماگ با لوگو خودتان به صورت رایگان به مشتری می دهید باعث حس خوبی می شود و درصد این که مشتری دائم شما شود بالا می رود. لوگو یا آرم باعث می شود که کسب و کار های کوچک جدید و استارتاپ های نوپا نیز حرفه ای بنظر برسند. 


شما اگر از درگاه پرداخت استفاده می کنید بسیار مهم است که شرکت ارائه دهنده درگاه پرداخت یا لینک پرداخت امکان نمایش دادن لوگوی شما را هنگام خرید داشته باشد چون این مورد باعث حس اعتماد مشتری در زمان پرداخت وجه می شود. 
درگاه پرداخت سیزپی با فعال سازی درگاه پرداخت اختصاصی برای کسب و کار شما این امکان را دارد که مشتری هنگام انجام خرید لوگوی کسب و کار پذیرنده را ببیند. برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی اختصاصی کافی است وارد سایت سیزپی شوید و با تکمیل فرم های اطلاعاتی ثبت نام کنید، کارشناسان درگاه پرداخت سیزپی پس از بررسی و احراز هویت در کمتر از چند ساعت "درگاه پرداخت اختصاصی" شما را فعال می کنند.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.