انواع استارتاپ های خدماتی

انواع استارتاپ های خدماتی

اگر بخواهیم ، خود کلمه ی استارتاپ را معنی کنیم باید بدانیم که متاسفانه هنوز هیچ واژه ی فارسی معادل startup نداریم ولیکن اگر در اینترنت سرچ کنید متوجه می شوید که بیشترین موارد استارتاپ را شرکت نو پا معنی می کنند که اکثر یا همه فعالیت اش در حوزه فناوری اطلاعات است .
برای کارآفرین استارت آپ بودن خیلی مهم است که هم خودتان و هم افرادی که با آنها یک تیم می سازید اهل کار گروهی باشید؛ زیرا این مسئله مهمی است و پیش بردن کارهای یک استارت آپ به غیر از همکاری گروهی و منظم امکان پذیر نیست . 
اگر دنبال راه اندازی یک استارتاپ هستید باید با معانی و مفاهیم و اقلام و اقسام startup آشنایی داشته باشید و با خواندن این نوشتار با برخی از این موارد در خصوص استارت آپ آشنا می شوید.
بیشتر بخوانید: نوآوری و فناوری در پرداخت
اصولا استارتاپ ها به انواع مختلفی تقسیم می شوند که در جلو تر انواع آن را برایتان توضیح می دهیم ولیکن همه ی آن ها چند ویژگی مشترک دارند که می شود به این صورت از این ویژگی ها نام برد:
•    نوآوری
•    سابقه یا همان سن استارتاپ
•    رشد و توسعه
•    تعهد و مسئولیت
•    انعطاف پذیری و قابلیت برخی تغییرات پویا
•    ریسک
•    کارتیمی و گروهی
•    حل یک مسئله
این ویژگی هایی که در بالا نام برده شد از مهمترین ویژگی های مشترک هر استارتاپ یا همان شرکت های نوپا و جدید در حوزه فناوری اطلاعات است و آشنایی داشتن با انواع و مدل های مختلف استارتاپ که برایتان در زیر نوشته شده است از مواردی هستند که هر کارآفرینی باید آن ها را بطور کامل بداند تا راحت تر نیاز را شناسایی کند و به قول معروف استارتاپ اش را با تیم اش استارت بزند.
انواع استارتاپ را به این صورت می شود نام برد:
•    استارتاپ کسب و کارهای کوچک این مدل استارتاپ ها با سرمایه کم و کارمندانی که دوست و آشنا یا خانواده هستند تاسیس می شوند و تزریق سرمایه معمولا کم است و درآمدشان نیز در همان حد بی نیاز کردن خانواده کفاف می دهد.
•    استارتاپ مقیاس پذیر گوگل و فیس بوک مثال بارز این استارت آپ ها هستند. استارت آپ هایی هستند که تغییرات جهانی بوجود می آورند و سود و بازدهی زیادی دارند.
•    استارتاپ کمپانی های بزرگ شرکت های بزرگ برای اینکه با تکنولوژی پیش بروند و آپدیت باشند نیاز است که استارت آپ های خودشان را  تاسیس کنند تا از رقبایشان جا نمانند. 
•    استارتاپ قابل خرید اگر ایده قوی باشد و اعضای تیم نیز همکاری خوبی داشته باشند، هنگامی که استارت آپ به نقطه قابل قبولی  برسد و پیشرفت هم داشته باشد صاحبان کسب و کار این استارتاپ را می فروشند.
•    استارتاپ سبک زندگی استارتاپ هایی هستند که کاملا با زندگی روزمره یک انسان در ارتباط اند و خدماتی مرتبط با سبک زندگی روزانه را ارائه می دهند.
•    استارتاپ اجتماعی که بیشتر برای بهتر شدن دنیا به مکانی بهتر تلاش می کنند و هدف اصلی این نوع استارتاپ ها مادی و فقط کسب درآمد نمی باشد.
با دانستن مفاهیم بالا اگرتصیم به کارآفرین شدن و داشتن استارت آپ خود دارید بهتر است حسابی فکر و تامل نمایید تا برای ایده ناب و کارامدی تلاش کنید و برای رفع نیازی از نیازهای بشر بکوشید و بخاطر داشته باشید که برای داشتن یک استارت آپ موفق قطعا به یک سیستم پرداخت اینترنتی با ثبات و یک درگاه پرداخت امن مانند درگاه پرداخت سیزپی که آن هم نیز یک استارت آپ نوپا و موفق در زمینه فین تک است نیاز خواهید داشت و جالب است بدانید که درگاه پرداخت سیزپی برای استارت آپ ها امتیازات ویژه ای در نظر گرفته است و آماده عقد قرارداد با انواع استارت آپ های ایرانی است.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.