کارآفرینی

کارآفرینی

کارآفرینی کلمه جذابی برای افراد است. بسیاری از افراد دوست دارند که کسب و کاری برای خود داشته باشند و به عنوان یک کارآفرین مطرح شناخته شوند و به رویای پولدار شدن که همیشه در سر داشته اند دست پیدا کنند.

اگر بخواهیم تعریف مختصر و مفیدی از کارآفرینی بگوییم؛ کارآفرینی بهره برداری از یک ایده یا یک فرصت است با هدف کسب درآمد و سود. به عبارت دیگر شروع یک تجارت برای تامین نیاز های اجتماعی و سودآوری می باشد.

 در دنیای اقتصادی امروز، کارآفرینی عامل اصلی پیشرفت محسوب می شود. کار آفرینان نیاز های جامعه را پیش بینی نموده اند و با ابتکار و ایده های ناب و نوآورانه آن ها را اجرایی می کنند. خلاقیت و کارآفرینی در کنار هم منجر به موفقیت می شود.

 

استارت آپ ها هم نوعی از کارآفرینی محسوب می شوند. بیشتر استارت آپ ها  ایده های خود را با فناوری های جدید اجرایی می کنند. در استارت آپ ها راهکارهای آنلاین جایگزین روش های سنتی شده است. بسیاری از پروژه های کارآفرینی با شکست مواجه می شوند به این علت که با ایده بکر و ناب وارد بازار نشده اند زیرا که ایده بسیار مهم است.

ایده های سود آور، ناشی از توجه به مشکلات و برطرف کردن نیاز های افراد است. اطراف خود را اگر یک نگاهی بیندازید می توانید ببینید که بیشتر اختراعات از وجود یک نیاز یا مشکل درست شده است؛ اینترنت، تلفن، وسایل نقلیه حتی درگاه پرداخت سیزپی نیز برای رفع نیاز به پرداخت آنلاین ایجاد شده است. پس کسب و کاری که به افراد کمک کند تا مشکلی از آن ها حل شود و زندگی راحت تری داشته باشند، قطعا جایگاه مناسب و موفق تری دارد.

هم چنین ایده هایی را انتخاب کنید که به راحتی قابل کپی کردن نباشند چون در غیر این صورت تعداد رقبای شما زیاد می شود در نتیجه سهم کمتری از بازار نصیب شما می شود.

 

مرتبط بخوانید: چند ایده پولساز

 

بعد از پیدا کردن یک ایده خوب، باید آن را سبک سنگین کنید که آیا اجرایی کردن این ایده موفقیت آمیز است یا نه؟ به چند نکته باید دقت شود که آیا قیمت محصولات و خدمات برای مشتریان قابل قبول است؟ همین طور سود خوبی برای توسعه کسب و کار دارد؟ رقبایی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند چه خدماتی را به مشتریان ارائه می دهند و شما چه مزیت رقابتی نسبت به آن ها دارید؟

پاسخ دادن به این سوالات و در نظر گرفتن زیر و بم تمام مواردی که به کسب و کار شما مربوط می شود باعث می شود که پروژه کارآفرینی شما با درصد موفقیت بیشتری به فعالیت خود ادامه دهد.

برای شما که قصد دارید یک کارآفرین شوید و برای شروع این کار برنامه ریزی کرده اید این توصیه را داریم که در شرایط مختلف انعطاف پذیر باشید؛ این بزرگترین مهارت برای موفقیت شما است. به نقل از تئودور رزولت: با هر آنچه که داری و هر کجا که هستی، آن‌چه را می‌توانی انجام بده...


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.