کارمزد تراکنش و درگاه پرداخت

کارمزد تراکنش و درگاه پرداخت

آیا می دانستید که کارمزد یکی از اصلی ترین منابع درآمد بانک ها در تمام دنیا و ایران است ولی هنوز در کشور ما  بسیاری از خدمات بانکی رایگان و بدون کارمزد است یا با کمترین کارمزد ارائه داده می شود؟
تراکنش بانکی چیست؟

تراکنش به عمل اجرای دستورات کاربر در بانک اطلاعاتی می گویند. 
و بر همین اساس به فرآیند های مالی و پولی که در سیستم های بانکی و پرداخت توسط مشتریان، کاربران این سامانه رخ میدهد تراکنش مالی یا تراکنش می گویند.

کارمزد چیست ؟

کارمزد، مزد و اجرتی است که که انجام دهنده کار برای انجام کار و ارائه خدمت دریافت می کند و درواقع دستمزد و کارمزد در یک رده معنایی قرار دارند. 


کارمزد خدمات بانکی چیست؟

کارمزد خدمات بانکی، مبلغی است که بانک ها، شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت و سایر موسسات مالی در ازای خدماتی که ارائه می دهند از مشتری دریافت می کنند.
و معمولا برای انجام هر تراکنش کارمزد اخذ می شود. 


برای کدام خدمات بانکی کارمزد می دهیم؟

در واقع ما روزانه بابت اکثر خدماتی که از بانک ها و شرکتهای ارائه دهنده خدمات پرداخت (پرداخت‌یار ها) دریافت می کنیم مانند: افتتاح حساب، صدور دسته چک، خدمات بانکی الکترونیک که شامل مواردی مثل: کارت به کارت، اعلام مانده کارت، اعلام 10 گردش آخر، تمامی تراکنش ها و ... به بانک کارمزد پرداخت می کنیم.
به طور معمول مبلغ کارمزد بانک ها و موسسات مالی را بانک مرکزی تعیین می کند و روی آن نظارت دارد.

کارمزد درگاه های پرداخت به چه صورت است؟

همه ما می دانیم که در ایران به دو صورت درگاه پرداخت ارائه میشود.
1.    درگاه پرداخت بانکی
2.    درگاه پرداخت پرداخت یاری ( که به آن درگاه واسط نیز گفته می شود)

بیشتر بخوانید: انواع درگاه پرداخت اینترنتی

کارمزد این دو درگاه باهم متفاوت است و همچنین تفاوت زیادی در خدمات نیز قابل رویت است. معمولا درگاه پرداخت های مستقیم بانکی همان کارمزدی را دارند که بانک مرکزی برای بانک ها تصویب می کند ولیکن در مقابل، درگاه پرداخت های اینترنتی خصوصی که همان پرداخت یار و با مجوز شاپرک هستند معمولا کارمزدهای بیشتری بابت خدماتشان از مشتری ها دریافت می کنند. 
در بین درگاه پرداخت های خصوصی فقط و فقط درگاه پرداخت سیزپی برای استفاده توصیه می شود که رایگان است و بهترین خدمات را برای ارائه به مشتری دارد. 
درگاه پرداخت سیزپی تنها درگاه پرداخت در ایران است که تمامی خدمات پرداخت نوین و روز دنیا را باهم به شما ارائه می کند و فقط برای برخی از خدماتش را با کارمزد ارانه می کند که آن هم با حداقل کارمزد است. به جرات می توان گفت درگاه پرداخت سیزپی کم کارمزدترین درگاه پرداخت کشور است.
برای گرفتن درگاه پرداخت سیزپی نیازی نیست که شما به دفتر سیزپی واقع در تهران مراجعه کنید و به صورت غیر حضوری از سراسر ایران می توانید از سیزپی درگاه پرداخت و خدماتی همچون: کیف پول آنلاین، فاکتور آنلاین، لینک پرداخت، کد QR و ... را اخذ نمایید و برای اخذ هر یک از این موارد کافیست که از مرورگر Google و یا سایر کرورگرها به وب سایت سیزپی مراجعه نمایید و با ارائه برخی از مدارک شناسایی تان از این خدمات بدون فوت زمان استفاده کنید. درگاه پرداخت سیزپی پشتیبانی 24 ساعته دارد و در هر زمان از شبانه روز که نیاز به راهنمایی داشتید می توانید با پشتیبان تماس حاصل فرمایید و یا تیکت بزنید تا پشتیبان ها شما را راهنمایی کنند. با انتخاب درگاه پرداخت سیزپی به کسب و کارتان هویت ببخشید.


 
 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.