چطور درگاه پرداخت بگیریم؟

چطور درگاه پرداخت بگیریم؟

اگر می خواهید درگاه پرداخت اینترنتی یا لینک پرداخت و یا حتی فاکتور ساز آنلاین داشته باشید ولی نمی دانید از کجا باید شروع کنید این نوشتار بهترین روش گرفتن درگاه پرداخت بدون دردسر را به شما ارائه می کند. 
در حال حاضر دو نوع نحوه گرفتن درگاه پرداخت در ایران رایج است که قبل تر هم این دو روش را در جدول لینک زیر باهم مقایسه کرده ایم.

 

بیشتر بخوانید: تفاوت درگاه های بانکی مستقیم و واسط

 

درگاه پرداخت اینترنتی را شما می توانید از بانک و یا از پرداخت یار هایی مثل سیزپی دریافت کنید. 
 

روش اول:
برای گرفتن درگاه پرداخت از پرداخت یار ها که با مجوز بانک مرکزی و شاپرک فعالیت می کنند نیازی نیست که به صورت حضوری به مراکز یا دفاتر یا شعبه خاصی مراجعه کنید فقط کافی است همینطور که در خانه و یا دفتر کارتان هستید وارد وب سایت Google شوید وب سایت درگاه پرداخت سیزپی را سرچ کنید و با مدارکی مثل شناسنامه و کارت هوشمند ملی جدید و یک شبای بانکی که تفاوتی هم ندارد برای کدام بانک باشد در سایت ثبت نام کنید و بعد از احراز هویت توسط شاپرک "درگاه پرداخت" یا لینک پرداخت تان را دریافت نمایید. معمولا در سیزپی  بعد از گذشت چند ساعت که شرکت شاپرک احراز هویت را تایید کند درگاه پرداخت شما فعال و قابل استفاده است و قابلیت های دیگر نیز همزمان با فعالسازی درگاه پرداخت، برای استفاده شما در صورت نیاز مثل: لینک پرداخت، کیف پول، امکان ارسال فاکتور آنلاین با اقلام و ... برای شما فعال می شود و طی پیامکی به شما اعلام می شود. 

 

روش دوم:
برای گرفتن "درگاه پرداخت" از بانک ها باید به صورت حضوری به شعبه بانک مورد نظر رفته و طی هماهنگی و اطلاع از این که چه مدارکی باید برای اخذ درگاه پرداخت داشته باشید یک بار دیگر مجدد حضوری به شعبه بانک مورد نظر مراجعه کنید و مدارک را که معمولا مدارک زیادی نیز هستند به متصدی بانک ارائه دهید.
ممکن است به علت کسری مدارک نیاز باشد که چند مرتبه به سازمان های مختلف و حتی خود شعبه به صورت حضوری مراجعه کنید که واقعا وقت گیر می باشد. و توجه داشته باشید که باید در شعبه منتخب حتما حساب بانکی داشته باشید.

 

اگر وب سایت دارید و برای وب سایت فروشگاهی تان می خواهید درگاه پرداخت بگیرد باید به نکات دیگری هم همچون داشتن پلاگین مورد نیاز برای درگاه پرداخت تان نیز توجه کنید. چون قبل از گذاشتن درگاه روی وب سایت ابتدا نیاز است که افزونه مورد نظر را که با زبان برنامه نویسی فروشگاه اینترنتی شما همخوانی دارد روی وب سایت مورد نظرتان نصب نمایید.
 

نکته ای کوتاه در خصوص درگاه مستقیم و درگاه واسط: 


ممکن است در حین اخذ درگاه پرداخت کلمه واسط و مستقیم را زیاد بشنوید که در این خصوص بهتر است بدانید که در گذشته، چند سال پیش به درگاه های بانکی که پذیرنده (شخصی که درگاه به حساب او وصل است) به طور حضوری در شعبه بانکی که حساب فعال داشت می گرفت و پرونده مالیاتی برایش ایجاد می شد و پول نیز مستقیم ازبانک به حساب شخص می آمد درگاه مستقیم می گفتند. 
ولی امروزه دیگر همه درگاه های پرداخت چه به شعبه های بانک های مختلف به طور حضوری مراجعه شود و چه به صورت اینترنتی از شرکت های پرداخت یار گرفته شود درگاه پرداخت مستقیم است ولی به دلیل ارائه دادن درگاه پرداخت های واسط توسط برخی از شرکت های پرداخت یار هنوز عده ای به اشتباه به جای کلمه درگاه پرداخت یاری از عبارت درگاه واسط استفاده می کنند ولیکن دیگر رسما چیزی تحت عنوان درگاه واسط وجود ندارد.


با گرفتن درگاه پرداخت از سیزپی به راحتی می توانید گزارشات متنوعی از تراکنش ها و فروش هایتان را در پنل کاربری درگاه پرداخت سیزپی ببینید، سیزپی مانند یک دستیار مالی در این بخش برای شما عمل می کند. تسویه تراکنش های موفق در سیزپی بعد 24 ساعت به حساب معرفی شده از سوی شما که می تواند در هر بانکی باشد، واریز می گردد. نکته بسیار مهم تیم پشتیبانی درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی می باشد که به صورت شبانه روزی آماده پاسخگوئی به سوالات شما می باشد. پس با خیال راحت در سایت سیزپی ثبت نام کنید و پس از دریافت درگاه پرداخت مدیریت تراکنش های خودتان را به سیزپی بسپارید.
درگاه پردخت سیزپی، به کسب و کار شما هویت می بخشد.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.