دریافت مجوز اتحادیه کسب و کارهای مجازی

دریافت مجوز اتحادیه کسب و کارهای مجازی

سه نوع مجوز وجود دارد که صاحبان سایت ها با داشتن آن می توانند اعتماد مشتری را جلب کنند.

یکی از این مجوزها اینماد است اینماد یک مجوز عمومی محسوب می شود که در مطالب قبلی در مورد مراحل دریافت اینماد توضیحات مبسوطی ارائه گردید. یکی دیگر از این مجوزها نماد ساماندهی است که توسط ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی صادر می شود سایت ساماندهی، وابسته به مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال است. که خود این مرکز از توابع وزارت فرهنگ و ارشاد محسوب می‌شود. وظیفه این سامانه این است که اطلاعات مدیران تمام سایت‌ها و سامانه‌های اینترنتی را جمع‌آوری کند. و نوع سوم مجوزها، مجوز اتحادیه کسب و کارهای مجازی است که  موضوع اصلی این مطلب می باشد. این دو مورد اخیر در دسته مجوزهای اختصاصی قرار می گیرند. کسب و کارهای مجازی به علت نبود سازمان یا ارگانی که به آن ها مجوز فعالیت بدهد همیشه درگیر مسائل و مشکلاتی بودند تا اینکه اتحادیه کسب وکارهای مجازی شکل گرفت. طبق اساسنامه این اتحادیه هدف از تشکیل اتحادیه، انجام وظايف مقرر در قانون و مقررات نظام صنفي، حمايت و حفظ حقوق صنفي اعضا، ايجاد و تحکيم اصول همکاري بين افراد صنفي، تلاش براي بهبود محيط کسب و کار، تعامل با دستگاه هاي دولتي، نهادهاي عمومي غير دولتي و بخش خصوصي در راستاي وظايف و اختيارات خود، همچنين تلاش در راستاي ارتقا کيفي خدمات رساني اعضا به مردم و اطلاع رساني مناسب رسيدگي به شکايات دريافتي می باشد.

عضويت در اتحاديه

جهت ثبت نام و دریافت این مجوز می توانید به سایت اتحادیه مراجعه نمایید. مدارک لازم جهت دریافت مجوز که باید از قبل آماده کنید به شرح زیر است:

الف)عمومي:

1- ارائه نشانی دفتر کار يا اقامتگاه قانونی متقاضی.

2- گواهی اداره امور مالیاتی ذیربط مبنی بر پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیات قطعی شده(موضوع ماده (186) قانون مالیات های مستقیم).  مرتبط بخوانید:  دریافت شناسه مالیاتی

3- گواهی گذراندن دوره های آموزشی احکام تجارت و کسب وکار (موضوع بند(ن) ماده (30) قانون نظام صنفی).

4- تصوير کارت ملی برای اشخاص حقیقی و شناسه ملی برای اشخاص حقوقی و یا گذرنامه و پروانه کار براي اتباع خارجی.

5- تصوير کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم یا پزشکی برای آقايان كمتر از پنجاه سال سن یا گواهی اشتغال به تحصیل.

6- مصوبه هيات مديره براي صدور پروانه كسب به نام مدیر عامل یا یکی از صاحبان امضاء مطابق اساسنامه و آخرین آگهي روزنامه رسمي ثبت شركت(براي اشخاص حقوقي).

ب) اختصاصي:

1- پروانه تخصصي و فني يا ديپلم فني يا مدارك تحصيلي دانشگاهی مرتبط، يا معرفی يك نفر واجد شرایط مذکور (براي صنوف مشمول تبصره ماده(13) قانون نظام صنفی).

لازم به ذکر است علاوه بر مجوزهای فوق، مجوز درگاه پرداخت سیزپی یکی از مجوزهایی است که با داشتن آن مشتری با اطمینان خاطر نسبت به پرداخت اقدام خواهد کرد. دریافت درگاه پرداخت سیزپی نیازمند احراز هویت و تایید است که استعلامات آن از طریق سامانه های شاهکار، ثبت احوال، بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی انجام می شود بنابراین مشاهده گواهی سیزپی در سایت کسب و کار مجازی نشان دهنده داشتن درگاه پرداخت امن است.

بیشتر بخوانید: گرفتن درگاه پرداخت


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.