نحوه دریافت اینماد

نحوه دریافت اینماد

 

اینماد چیست ؟

یكی از عوامل مهم توسعه تـجارت الكترونیكی، ایـجاد اعتماد و اطمینان در میان كاربران خدمات الكترونیكی است. با توجه به بررسی‌های انجام گرفته، مهمترین عوامـل مراجعه و اعتماد خـریداران به کسب و کار های ایـنترنتی به شرح ذیل است:

-  شناسایی مالك کسب و کار و مشاهده آدرس و تلفن و پست الکترونیکی

-  كامل و صحیح بودن اطلاعات كالا یا خدمات ارائه شده

-  محفوظ ماندن اطلاعات شخصی و مالی خریداران

-  تایید امنیت سایت توسط یك موسسه و مركز ملی اعتماد

- مشخص بودن اعتبار اینماد

- دارا بودن درگاه پرداخت اینترنتی معتبر

در ایران مركز توسعه تجارت الكترونیكی مسئولیت ایجاد زیر ساخت‌های امنیت و اعطای نماد اعتماد الكترونیكی به کسب و کارهای اینترنتی را برعهده دارد. اعتبار سایت‌ها با ستاره نمایش داده می‌شود، مثلا اگر اینمادی تک ستاره باشد، اعتبارش از سایتی که دو ستاره دارد کمتر است. در واقع اگر سایتی گواهی امنیت ssl داشته باشد به آن سایت گواهی دو ستاره داده میشود. البته یک نوع نماد موقت هم وجود دارد که به سایت های فروشگاهی با حداقل معیار داده می شود. با داشتن اینماد مراجعه کنندگان به سایت با اطمینان خاطر بیشتری خرید خواهند کرد.

از کجا شروع کنم ؟

اول اینکه کاملا واضح است اینماد در سایت استفاده می شود، اینماد صرفا به سایت هایی که خرید و فروش کالا یا خدمات انجام می دهند اعطا میشود، پس اولین گام این است که سایت فروشگاهی داشته باشید سپس در مرحله بعدی می توانید دریافت اینماد را به عهده طراح سایتتان قرار دهید یا اینکه خودتان اقدام کنید. با ما همراه باشید.

سایتی که برای ثبت نام باید به آن مراجعه کرد : https://enamad.ir/

مدت زمان درخواست تا اعطا نماد: به طور متوسط بین 7 الی ده روز

مدت اعتبار نماد چقدر است ؟ 2 ساله

هزینه ها: یک مبلغی بابت عضویت دو سالانه و یک مبلغ هم بابت ارسال محموله پستی اخذ خواهد شد.

 

مدارک مورد نیاز:

برای اشخاص حقیقی:

  • تصویر مجور فعالیت 
  • تعهدنامه شخصیت حقیقی
  • تصویرکارت ملی، تصویر شناسنامه، شماره موبایل، آدرس، کدپستی، تلفن ثابت

 

برای اشخاص حقوقی:

  • تصویر اساسنامه و آخرین روزنامه رسمی، مدارک مدیرعامل یا عضو هیئت مدیره
  • تعهدنامه
  • تصویرمجوز

 

مراحل ثبت نام به صورت تصویری در زیر آمده است:

1-وارد صفحه اصلی اینماد شوید و از بخش کسب و کارها، به قسمت ثبت نام مراجعه کنید:

ثبت نام در سایت اینماد

2- بعد از انجام ثبت نام، وارد داشبورد خواهید شد.  با مراجعه به بخش تکمیل اطلاعات، باید اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. مدارک لازم و اطلاعاتی که نیاز است را قبلا توضیح دادیم.

 

3- بعد از ثبت اطلاعات باید از منوی تکمیل اطلاعات به بخش احراز هویت مراجعه کنید تا شماره تلفن همراه و تلفن ثابت شما احراز هویت شود. برای احراز هویت به شماره موبایل شما یک کد از طریق پیامک ارسال میشود. اگر تلفن ثابت دارید برای تلفن ثابت اعلام شده درسایت تماس گرفته میشود و با راهنمایی اپراتور کد نمایش داده شده در پنل سایت را وارد می کنید.

4- در مرحله بعد اطلاعات کسب و کار را تکمیل کنید. با مراجعه به این بخش آدرس سایت، لوگو، نوع فعالیت را کامل کرده و بعد از ان باید بابت ارسال بسته پستی هزینه پرداخت کنید. این بسته پستی یک پاکت حاوی کد شش رقمی است که باید آن را در سامانه ثبت کنید.

5- مرحله بعد مراجعه باید تاییدیه فنی بگیرید و سپس تعرفه اینماد را پرداخت کرده و منتظر تایید آن بمانید.

مرتبط بخوانید: دریافت درگاه پرداخت 

 

5- در این مرحله رمز عبور قوی انتخاب کرده و کد احراز هویت ارسال شده برای تلفن همراه و تاریخ تولدتان را وارد کنید. در آخر گزینه ثبت نهایی را بزنید.

6- در این مرحله به صفحه ورود پنل کاربری  هدایت می‌شوید. شماره تلفن همراه و رمز ثابتی که انتخاب کرده بودید را وارد کرده و گزینه «ورود» را بزنید.

7- دوباره به صفحه پنجره واحد تجارت الکترونیکی وارد می‌شوید و حالا باید در بخش نماد تجارت الکترونیکی  روی گزینه «ورود» کلیک کنید.

داشبورد سایت اینماد

پس از انتخاب گزینه ورود، به طور خودکار وارد داشبورد سایت اینماد می‌شوید.

1- از منوی سمت راست وارد بخش عملیات پایه شوید و گزینه مدیریت کسب و کار را انتخاب کنید. سپس روی دکمه «کسب و کار جدید» بزنید تا مراحل لازم برای دریافت اینماد را طی کنید.

2- در مرحله اول اطلاعات هویتی شما بر اساس کدملی و شماره همراه به صورت خودکار وارد می‌شود.

3- در این مرحله باید اطلاعات کسب و کار خودتان را وارد کنید. 

  • حالت‌های کسب و کار شما در سه دسته بدون فرایند فروش اینترنتی، کسب و کار خرد و اینماد معمولی قرار می‌گیرد. یکی را انتخاب و گزینه ثبت را بزنید.
  • آدرس دامنه سایت خودتان را وارد کنید و گزینه ثبت را بزنید.
  • نام فارسی و لاتین کسب و کار خودتان را بنویسید و گزینه ثبت را بزنید.
  •  
  • 4- برای تأییدیه دسترسی فنی به دامنه یکی از این 4 گزینه را انتخاب کنید.
  1. ارسال کد به ایمیل دامنه و تأیید کد
  2. بارگذاری فایل در سرور
  3. افزودن متاتگ در صفحه اصلی وب سایت
  4. تغییر عنوان صفحه سایت به صورت موقت
  • ما در این مرحله گزینه افزودن متاتگ در صفحه اصلی را انتخاب کردیم و به پشتیبانی پرتال یک تیکت با همین عنوان ارسال می‌کنیم. 

بعد از تأیید احراز دسترسی فنی سایت، می‌توانید به مرحله بعد بروید.

5- در مرحله قانونمدی کسب و کار عنوان رشته فعالیت مرتبط با کسب و کارتان را انتخاب کنید و گزینه ثبت را بزنید. سپس نحوه فروش رشته فعالیت را از بین سه گزینه انتخاب کنید:

  • فروش مستقیم
  • فروش غیرمستقیم
  • فروش مستقیم و غیر مستقیم

گزینه ثبت را بزنید و وارد مرحله بعد شوید

6- در مرحله اطلاعات تماس باید به ترتیب احراز هویت پست الکترونیکی،‌ تلفن ثابت و نشانی خودتان را انجام دهید.

  • آدرس پست الکترونیکی را وارد کرده و بعد از زدن گزینه «ثبت» کد ارسال شده به ایمیل را وارد کنید.
  • شماره تلفن ثابت خود را وارد کنید و یکی از روش‌های احراز هویت تلفنی را انتخاب کنید. مثلاً در روش دوم با شماره تماس داده شده توسط سامانه تماس بگیرید و زمانی که سایت کد تأیید را درخواست کرد، کد مربوطه را وارد کنید.
  • کد پستی و آدرس نشانی خودتان را وارد کنید. بعد با انتخاب دکمه «درخواست شناسه یکتای احراز نشانی» و با انتقال به درگاه شرکت ملی پست، هزینه‌ای در حدود 17 هزار تومان پرداخت کنید. این هزینه جهت ارسال یک بسته پستی حاوی دو کد برای تأیید اطلاعات مکانی شما است.

این بسته پستی باید تحویل خود شما یا یکی از بستگان درجه یکتان شود، پس بهتر است آدرس معتبری وارد کنید و در چند روز آینده در دسترس باشید 

  • در آخر برای اطلاعات تکمیلی ساعات پاسخگویی خودتان در روزهای کاری را انتخاب کنید و به مرحله بعدی بروید.

- اگر تمامی اطلاعات کسب و کار شما تأیید شود، باید متن تعهدنامه را مطالعه کنید و در آخر تیک گزینه «اطلاعات تعهدنامه را به صورت کامل مطالعه کرده‌ام و با آگاهی کامل مفاد آن را می‌پذیرم.» را بزنید.

8- در بخش پرداخت تعرفه باید مبلغ 175 هزار تومان را برای دریافت اینماد به مدت 2 سال پرداخت کنید. طبقه توضیحات کسب وکارهای خرد (اینماد بدون ستاره) 50 هزار تومان در سال اول و 125 هزار تومان در سال دوم وصول میشود. (این مبلغ مربوط به آبان ماه سال 1402 است)

9- در مرحله آخر توضیحات نوع اینماد شما (مثلاً اینماد یک ستاره) به همراه لینک اینماد و کد رهگیری مالیاتی برای شما نمایش داده می‌شود.  کد اینماد را باید در وب سایت قرار دهید تا لوگو اینماد برایتان نمایش داده شود.

نکته: کد رهگیری مالیاتی را برای دریافت درگاه پرداخت الکترونیکی نیاز دارید.

در صورتی که با راهنمایی‌های ذکر شده نتوانستید اینماد بگیرید با کارشناسان مجرب سیزپی در تماس باشید تا در اسرع وقت این کار برای شما انجام شود. 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.