نحوه دریافت اینماد

نحوه دریافت اینماد

 

اینماد چیست ؟

یكی از عوامل مهم توسعه تـجارت الكترونیكی، ایـجاد اعتماد و اطمینان در میان كاربران خدمات الكترونیكی می بـاشد. با توجه به بررسی های انجام گرفته، مهمترین عوامـل مراجعه و اعتماد خـریداران به کسب و کار های ایـنترنتی به شرح ذیل می باشند:

-  شناسایی مالك کسب و کار و مشاهده آدرس و تلفن و پست الکترونیکی

-  كامل و صحیح بودن اطلاعات كالا یا خدمات ارائه شده.

-  محفوظ ماندن اطلاعات شخصی و مالی خریداران.

-  تایید امنیت سایت توسط یك موسسه و مركز ملی اعتماد.

- مشخص بودن اعتبار اینماد

- دارا بودن درگاه پرداخت اینترنتی معتبر

در ایران مركز توسعه تجارت الكترونیكی مسئولیت ایجاد زیر ساخت های امنیت و اعطای نماد اعتماد الكترونیكی به کسب و کارهای اینترنتی را برعهده دارد. اعتبار سایت ها با ستاره نمایش داده می شود مثلا اگر اینمادی تک ستاره باشد اعتبارش از سایتی که دو ستاره دارد کمتر است. در واقع اگر سایتی گواهی امنیت ssl داشته باشد به آن سایت گواهی دو ستاره داده می شود. البته یک نوع نماد موقت هم وجود دارد که به سایت های فروشگاهی با حداقل معیار داده می شود. با داشتن اینماد مراجعه کنندگان به سایت با اطمینان خاطر بیشتری خرید خواهند کرد.

از کجا شروع کنم ؟

اول اینکه کاملا واضح است اینماد در سایت استفاده می شود، اینماد صرفا به سایت هایی که خرید و فروش کالا یا خدمات انجام می دهند اعطا می شود،  پس اولین گام این است که سایت فروشگاهی داشته باشید سپس در مرحله بعدی می توانید دریافت اینماد را به عهده طراح سایتتان قرار دهید یا اینکه خودتان اقدام کنید. با ما همراه باشید.

سایتی که برای ثبت نام باید به آن مراجعه کرد : https://enamad.ir/

مدت زمان درخواست تا اعطا نماد: به طور متوسط بین 7 الی ده روز

مدت اعتبار نماد چقدر است ؟ 2 ساله

هزینه ها: یک مبلغی بابت عضویت دو سالانه و یک مبلغ هم بابت ارسال محموله پستی اخذ خواهد شد.

 

مدارک مورد نیاز:

برای اشخاص حقیقی:

تصویر مجور فعالیت (اگر دارید)

تعهدنامه شخصیت حقیقی

تصویرکارت ملی، تصویر شناسنامه، شماره موبایل، آدرس، کدپستی، تلفن ثابت

برای اشخاص حقوقی:

تصویر اساسنامه و آخرین روزنامه رسمی، مدارک مدیرعامل یا عضو هیئت مدیره

تعهدنامه

تصویرمجوز

مراحل ثبت نام به صورت تصویری در زیر آمده است:

1-وارد صفحه اصلی اینماد شوید و از بخش کسب و کارها، به قسمت ثبت نام مراجعه کنید:

ثبت نام در سایت اینماد

2- بعد از انجام ثبت نام، وارد داشبورد خواهید شد.  با مراجعه به بخش تکمیل اطلاعات، باید اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. مدارک لازم و اطلاعاتی که نیاز است را قبلا توضیح دادیم.

بخش تکمیل اطلاعات در سایت اینماد

 

3- بعد از ثبت اطلاعات باید از منوی تکمیل اطلاعات به بخش احراز هویت مراجعه کنید تا شماره تلفن همراه و تلفن ثابت شما احراز هویت شود. نحوه احراز هویت این گونه است که برای شماره موبایل یک کد از طریق پیامک ارسال می شود و برای تلفن ثابت با خط مورد نظر شماره تلفن اعلام شده درسایت را گرفته و با راهنمائی اپراتور کد نمایش داده شده در پنل سایت را وارد می کنید.

تاییدیه شماره موبایل و تلفن ثابت

4- اطلاعات کسب و کار را تکمیل کنید. با مراجعه به این بخش آدرس سایت، لوگو، نوع فعالیت  باید کامل شود. سپس یک هزینه بابت ارسال بسته پستی پرداخت می کنید. این بسته پستی یک پاکت حاوی کد شش رقمی است که باید آن را در سامانه ثبت کنید.

5- مرحله بعد مراجعه به مدیریت کسب و کارها در زیر منو کسب و کارها می باشد. اخذ تاییدیه فنی را انجام دهید. سپس تعرفه اینماد را پرداخت کرده و منتظر تایید آن بمانید.

 

مرتبط بخوانید: دریافت درگاه پرداخت 

بعد از دریافت اینماد نوبت به درخواست درگاه پرداخت اینترنتی می رسد که میتوانید درخواست خود را از طریق سایت سیزپی ثبت کنید تا در کمترین زمان ممکن، درگاه پرداخت اینترنتی سایت راه اندازی شود. 

 

 

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.