درگاه پرداخت پادکست

درگاه پرداخت پادکست

در این روزها که فاصله محل کار و محل سکونت اکثر مردم فاصله زیادی دارد و برای طی این مسافت اکثرا در ترافیک های سنگینی معطل می شوند اقبال آنها به سمت گوش دادنِ محتواهای صوتی  بوده است. منظور ما از محتوی صوتی در این نوشتار کتابهای صوتی و پادکست ها می باشد. تولید این شکل از محتوا در چند سال اخیر و به لطف پیشرفت تکنولوژی رشد چشمگیری داشته است. تفاوت پادکست با محتوای رادیویی این است که در مورد پادکست، همه چیز مانند سرعت پخش، زمان پخش، شنیدن بخشی از محتوا در زمانی دیگر و بسیاری موارد دیگر در اختیار ما است، در حالی که رادیو هیچ اختیاری به ما نمی‌دهد و فقط می‌توانیم کانال‌ها را عوض کنیم و سرعت پخش، زمان پخش و سایر موارد در اختیار ما نیست.

پادکست چیست ؟

اگر بخواهیم پادکست را به زبانی ساده تعریف کنیم می توانیم بگوئیم پادکست (Podcast) نوعی محتوای صوتی است که تولید کننده، آنرا در فضای مجازی و شبکه اینترنت منتشر میکند‌ و افراد مختلف بر حسب سلیقه و علایق شخصی می‌توانند به این محتوای صوتی گوش کنند. برخی از این محتواهای صوتی، صحبت‌های فردی خاص در رابطه با یک موضوع خاص است و گاهی هم چند نفر گرد هم می‌نشینند و در خصوص موضوعی صحبت می‌کنند. عموما موضوعات مورد استفاده برای ساخت پادکست ها هم متفاوت و متنوع هستند. برای گوش دادن به پادکست ها باید از اپلیکیشن‌های مخصوص استفاده کنیم مانند کست‌باکست (CastBox)، به این اپلیکیشن ها که محتواهای صوتی در آنها انتشار پیدا می کند پادگیر می گویند.

بیشتر بدانید : محبوب ترین سیستم های تولید محتوا

پادکست در واقع نوعی از محتوای صوتی است که هیچ چارچوب، قاعده و قانون خاصی ندارد و هر کسی که علاقه‌ای به صنعت تولید محتوا داشته باشد می‌تواند وارد این عرصه شود و پادکست تولید کند. برای نمونه یک روانشناس را در نظر بگیرید که تمایل دارد مطالب حوزه کاری خود را برای بهبود حال دیگران منتشر کند و ضمنا از این راه به یک برند معتبر تبدیل شود. به جای نوشتن مطالب در وبلاگ ها و ... به راحتی در مورد مسائل مورد نظر صحبت می‌کند و به دغدغه ها و مشکلات افراد مختلف جامعه می‌پردازد. سپس این محتوای صوتی را در اپلیکیشن‌های خاص یا همان پادگیر ها که مخصوص انتشار پادکست است، قرار می‌دهد.

کسب درآمد از پادکست با درگاه پرداخت سیزپی

چگونه از پادکست کسب درآمد کنیم ؟

یکی از روش های کسب درآمد از فضای مجازی، پادکست‌ها و محتواهای صوتی هستند. در ادامه این نوشتار به معرفی راههایی می‌پردازیم که به کمک آن‌ها می‌توان از تولید و انتشار پادکست درآمد کسب کرد.

مرتبط بخوانید : کسب درآمد از اینترنت با ایده های طلائی

 سیستم همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ ( Affiliate Marketing )

در این نوع کسب درآمد تولید کننده پادکست محصولات و یا خدمات سایر کسب و کارها را در ابتدا یا میان یا در انتهای محتوای خود به مخاطبینِ پادکست معرفی می کند و با هر خریدی که از سوی هریک از مخاطبین که با شناسه یا کد تخفیف سازنده پادکست انجام میشود، کسب و کار مذکور درصدی از مبلغ را به حساب تولید کننده پادکست واریز می کند.

سیستم پاداش یا اصطلاحاً دونیت ( Donate )

در این مدل کسب درآمد از پادکست، مخاطبین می‌توانند به تولیدکننده محتوای صوتی مبلغی را به عنوان پاداش ( حمایت مالی ) بدهند و با این کار خود از تولیدکننده حمایت مالی کند تا او بتواند به کار تولید پادکست ادامه دهد. ناگفته نماند این روش کسب درآمد نیاز به صرف زمان زیادی دارد؛ زیرا محتوای صوتی تولید شده باید به ثمر بنشیند و نظر مخاطبان خاص خود را جلب کند. بعد از آنکه مخاطبین پی بردند پادکستر در کار خود حرفه‌ای است با دونیت آن‌ را تشویق می‌ کنند.

دریافت کمک مالی از سوی حامی مالی یا اسپانسر ( Sponsorship )

ورود اسپانسر یا حامی مالی به پروژه ساخت پادکست بستگی به عوامل متعددی دارد که دونمونه از آن را در این قسمت می آوریم. حالت اول؛ تولید کننده پادکست شخص برجسته و مشهوری باشد و طرفداران زیادی داشته باشد در این حالت بسیاری از اشخاص حقیقی و حقوقی با علم به اینکه این پادکست مخاطب زیادی خواهد داشت در تولید آن به پادکستر کمک خواهند کرد و پادکستر نیز در حین تولید محتوای صوتی ایشان ( حامی مالی ) را به مخاطبین معرفی می کند. در حالت دوم تولید کننده پادکست شخص ناشناسی است پس باید زمان زیادی را به تنهائی صرف کند تا مخاطبین خاص خود را جمع کند و با بالا رفتن تعداد مخاطبین بتواند موافقت اشخاصی را جهت حمایت مالی جلب نماید. در این حالت هستند کسانی که با هدف تبیین شده از سوی پادکستر موافق هستند و در همان ابتدا راه تولید کننده ناشناس را در راستای دیده شدن و ادامه مسیر حمایت می کنند.

مطلب مرتبط : مزایای پادکست چیست ؟

فروش پادکست‌ها

بعد از اینکه پادکست های تولید شده مخاطبان زیادی را بدست آوردند حالا تولید کننده محتوای صوتی می تواند برخی از پادکست های تولید شده را به صورت پولی در اختیار علاقمندان قرار دهد. در این حالت که تولید کننده محتوای صوتی و پادکستهای آن در بین گروهای خاص طرفدار پیدا کنند، پادکستر می تواند برای تولید محتوای صوتی از سوی سازمانها یا اشخاص سفارش نیز دریافت کند. پس تا زمانی که پادکستر به یک شخصیت برجسته یا یک برند معروف تبدیل نشده است، این روش جواب نخواهد داد.

درگاه پرداخت سیزپی نیز در راستای کسب درآمد به پادکست ها کمک می کند. نخست در زمینه همکاری در فروش است و به تولید کنندگان پادکست که به جذب پذیرنده در سیزپی کمک کنند درصدی از کارمزد دریافتی را اختصاص میدهد. در بخش حمایت های مالی یا دونیت نیز سیزپی درگاه پرداخت اینترنتی  ( IPG ) در اختیار آنها قرار می دهد که کارمزد آن کمتر از کارمزد رسمی درگاه پرداخت سیزپی می باشد. تولید کنندگان محتوای صوتی که وب سایت ندارند می توانند از سیزپی لینک پرداخت  بگیرند و در اختیار حامیان خود قرار دهند. سیزپی ( SIZPay ) در سایت خود بخشی دارد به عنوان معرفی کسب و کارها که در آن بخش پادکست هائی که با سیزپی همکاری می کنند را معرفی می کند. علاوه بر اینها پادکستر ها می توانند به کمک پنل کاربری قوی سیزپی دریافتی های خود را به راحتی مدیریت کنند.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.