جمع آوری کمک های مردمی

جمع آوری کمک های مردمی

مشارکت مردمی در موفقیت و بقا سازمان‌ های مردم نهاد خصوصا غیر انتفاعی و عام المنفعه از اهمیت ویژه ای بر خوردار است، زیرا این سازمانها  منابع مالی خود را از حق عضویت ها و یا کمک های مردمی بدست می آورند و در صورتی که پشتوانه مردمی نداشته باشند، قادر به ادامه حیات نخواهند بود. پس اگر سازمان یا نهادی مردمی دارید یا در فکر ایجاد آن هستید مطلب پیش رو برای شما خالی از فایده نخواهد بود.

حامیان کمک مالی برای حمایت از سازمان شما غالبا به مشوق‌‌های مختلفی نیاز دارند. پایه و اساس جمع‌‌آوری کمک‌‌های مالی محرک‌_محور این است که بدانید چه موقعیت‌‌ها و فرصت‌‌هایی در حامیان شما انگیزه اهدای کمک ایجاد می‌کند ( بازه های زمانی خاص و یا مناسبت های ملی ) و آن‌‌ها را به تبلیغ ، ترویج و مشارکت در کمپین شما علاقه‌مند می‌سازد. استفاده از بهترین محرک‌، زمینه را برای مشارکت دراز مدت حامیان فراهم می‌کند و برای شور و رونق دادن به هر کمپین جمع‌آوری کمک‌ مالی، موثر خواهد بود. هر چه باشد وقت و پول اهداکنندگان کمک و حامیان سازمان شما ارزشمند است؛ پس باید به آن‌ها نشان دهید که سازمان‌تان برای آن‌ها ارزش قائل است و کمک‌های اهدایی را در راه گسترش رسالت سازمان به‌کار می‌برد. اکثر سازمان‌های مردم نهاد ایرانی در تامین منابع مالی خود متکی بر حمایت‌های یک نفر، یا یک شرکت، یا یک گروه خاص هستند. این در حالی است که پایداری مالی یک سازمان عام المنفعه از  حضور و مقبولیت آن نهاد در بطن مردم حاصل می‌شود.

سمن ها ، کمپین های مردمی، خیریه ها، انجمن ها

نهادهای مردمی با عناوینی مشابه آن چه گفتیم به فعالیت می پردازند. با بروز بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله، ویروس کرونا و مشابه آن کمپین های مختلفی راه می افتد تا در اسرع وقت کمک های مردمی را به دست مناطق نیازمند برسانند. خیریه ها و انجمن های مردمی معمولا دارای مجوز فعالیت هستند و با هدف مشخصی شکل می گیرند مثلا ممکن است خیریه ای برای کمک به کودکان سرطانی شکل بگیرد نظیر خیریه محک و یا خیریه کهریزک که برای حمایت از معلولین و سالمندان ، که تقریبا همگی با آنها آشنا هستیم.

روش های مناسب جمع آوری وجوه خیریه

درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی یک راهکار همه جانبه برای جمع آوری وجوه خیریه ( کمک های مردمی ) دارد. به کمک این درگاه می توان از کانال های مختلف با مردم ارتباط گرفت و موفقیت کمپین را به صد رساند چرا که برای بازاریابی ایمیلی، بازاریابی تلفنی، شبکه های اجتماعی و سایت راهکار پرداخت آنلاین سیزپی قابلیت پیاده سازی دارد. لینک پرداخت اختصاصی خیریه از طریق پیامک برای خیرین ارسال می گردد، در صورتی که در شبکه های اجتماعی فعال باشید امکان فعالسازی پرداخت آنلاین در اینستاگرام و تلگرام وجود دارد. همچنین می توانید لینک پرداخت سیزپی را به همراه محتوای ارسال شده از طریق ایمیل به دست مخاطب خود برسانید. بهره گیری از امکانات خاص سیزپی منجر خواهد شد تا کمپین های جمع آوری وجوه با موفقیت بیشتری به سرانجام برسد. به کمک سرویس فاکتور آنلاین سیزپی می توانید به صورت سیستمی و کاملا رایگان ، با ارسال پیامک حاوی لینک پرداخت برای حامیان سازمان و گروههای خیرین در بازه های زمانی خاص و مناسبت ها  به آنها موعد پرداخت را یادآوری و فرآیند پرداخت را تسهیل نمائید.

با گزارش گیری از نام ، اطلاعات تماس واریزکننده، مبلغ واریزی و تاریخ و شناسه واریز می توانید ثبت های حسابداری مربوطه را انجام دهید. با کمک سیزپی شما می توانید به خوبی  فرآیند جمع آوری کمک های نقدی پروژه های خیریه را به صورت کاملا سیستماتیک و نه دستی، مدیریت نموده و در هر لحظه، کلیه گزارشهای مربوطه از جمله تعداد واریزی ها و میزان مبالغ جمع آوری شده، مبلغ مانده تا هدف، تعداد مشارکت کنندگان پروژه و... را استخراج نموده و حتی از طریق گروهها و کانال های خبری کمپین در شبکه های اجتماعی ، با اعضا به اشتراک بگذارید.

توجه

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: در اجرای بند(ح) تبصره(۱۷) قانون بودجه ۱۳۹۹ کل کشور و به منظور شفافیت بیشتر، تمامی موسسات خیریه خصوصی و مردم‌ نهاد کشور در سطح ملی یا استانی موظف هستند، پرداخت‌های نقدی خود به افراد حقیقی را صرفاً از طریق حواله‌های الکترونیک ساتنا و پایا انجام دهند و در قسمت «بابت» این حواله‌ها کد « شناسه پرداخت » را درج کنند. درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی امکان پرداخت شناسه دار را نیز فراهم کرده است.

 
 

دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.