اشتباهات رایج صاحبان کسب‌وکار کوچک

اشتباهات رایج صاحبان کسب‌وکار کوچک

 

 راه‌اندازی کسب‌وکار چه به‌صورت حضوری یا غیرحضوری، در سایت و شبکه‌های اجتماعی به‌راحتی که شما تصور می‌کنید، نیست. علاوه بر سرمایه باید دانش انجام کافی نیز برای شروع، داشته باشید. در این مقاله قصد داریم درباره اشتباهات رایج صاحبان کسب‌وکار کوچک که ممکن است با انجام‌دادن آنها کسب‌وکارشان را دچار مشکل کنند، صحبت کنیم. از شما دعوت می‌کنیم که همراه ما باشید.

                                   

 نادیده گرفتن داده‌ها

 با انجام دادن این نوع اشتباهات هم سرمایه خود را به خطر میندازید و هم راه را برای رسیدن به موفقیت طولانی و دشوار خواهید کرد. از روز اول شروع کسب‌وکارتان اطلاعات را نادیده نگیرید. همه آنها را دسته‌بندی کنید تا برای تحلیل داده‌ها در زمان لزوم به مشکل برنخورید.

 اگر شما کسب‌وکار اینترنتی دارید برای دسته‌بندی داده‌ها و اطلاعات می‌توانید از ابزارهای رایگان تحلیل‌گری مانند گوگل آنالتیکس کمک بگیرید. این نوع ابزار کمک می‌کنند تا شما راحت‌تر بتوانید آمار کسانی که به سایتتان سر می‌زنند را بدانید و برای رونق کسب‌وکارتان و بر طرف کردن مشکلات سایت برنامه‌ریزی کنید.

 

 انجام ندادن برنامه‌ریزی

 کسب‌وکار با هر وسعت و شکلی که باشد برای بهتر اجرا شدن و موفقیت همیشه نیازمند برنامه‌ریزی و نظم است. برای موفقیت نیاز به طرح کسب‌وکار یا business plan خوب را فراموش نکنید. در انجام دادن این کار کمک گرفتن از افراد متبحر را فراموش نکنید.

 برنامه‌ریزی و هدفمند بودن می‌تواند شما را به اهداف بزرگتان نزدیک‌تر کند. این کار از به وجود آمدن هزینه‌های غیرضروری برای کسب‌وکارتان نیز کم می‌کند و اجازه نمی‌دهد در نهایت کسب‌وکار شما شکست بخورد.

 

 پرهیز از توسعه شتاب‌زده

 برای بزرگ کردن و توسعه دادن کسب‌وکارتان عجله نکنید. رسیدن به سود بیشتر نباید شما را وسوسه کند تا بی‌گدار به آب بزنید. این شکل از توسعه برای کسب‌وکار ممکن است شما را دچار پیامدهای ناگواری کند که گاهی برای جبران آن مجبور خواهی شد کل کسب‌وکارتان را جمع کنید و به صفر برسانید.

 به‌جای عجله داشتن زمانی را برای بهبود کیفیت کارتان بگذارید و برای جلب رضایت مشتریان خود تلاش کنید.

 

 بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 

 رسیدگی نکردن به امور مالی

 از ابتدای کار امور مالی را به‌دقت زیر نظر داشته باشید. حفظ داده‌ها اهمیت ویژه‌ای دارند. به طور مثال یک بار فرایند خرید را مرور کنید. چه کسب‌وکارتان حضوری باشد و چه غیرحضوری این کار برای مشتریان شما اهمیت دارد.

 در خریدهای آنلاین انتخاب درگاه پرداخت بسیار اهمیت دارد تا مشتریان در فضای امنی اطلاعات کارت خود را وارد کنند و پرداخت را انجام دهند. در زمان خریدهای حضوری هم می‌توانید با استفاده از نصب کیو آر کد به مشتریان کمک کنید تا بدون معطلی و صف ایستادن پرداخت خود را انجام دهند.

 داشتن درگاه پرداخت اینترنتی مناسب مانند سیزپی به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان بتوانید تراکنش‌های مالی خود را مدیریت کرده و با استفاده از سیستم پرداخت این کار را به‌راحتی انجام خواهید داد.

 

 عدم استخدام افراد ماهر

 ارزش استفاده از کارکنان ماهر برای کسب‌وکار شما بسیار زیاد است و سلامت یک شرکت بر اساس افراد و خدماتی که ارائه می‌دهند، اندازه‌گیری می‌شود. نیروی محرک شرکت شما کارکنان آن هستند و گر این افراد فعالیت روزانه خود را به‌درستی انجام ندهند کسب‌وکارتان به مسیر اشتباهی هدایت می‌شود.

 و در پایان

 فراموش نکنید با یادگیری اصول کسب‌وکار همه کسب‌وکارها دچار شکست نخواهند شد. با استمرار و رعایت نظم و پشتکار شاهد نتایج خوبی در کسب‌وکارتان خواهید بود. به یاد داشته باشید با انتخاب درست درگاه پرداخت می‌توانید با یک تیر چند هدف بزنید و از مزایای خوب درگاه پرداخت اینترنتی استفاده کنید.

 ثبت‌نام و اخذ درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی با کمترین مدارک و در سریع‌ترین زمان ممکن محقق می‌شود به گونه‌ای که با ثبت‌نام کامل و بی‌نقص شاهد احراز هویت و فعال‌سازی ۲۴ ساعته درگاه پرداخت خواهید بود.

 برای کسب اطلاعات بیشتر از مزایای داشتن درگاه پرداخت سیزپی با کارشناسان مجرب سیزپی در تماس باشید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.