روش خرید اعتباری چگونه است؟

روش خرید اعتباری چگونه است؟

 

 این روزها در تمام دنیا از روش‌های نوین مالی برای خریدها و دادوستدهای خود استفاده می‌کنند. آیا شما از این روش‌ها استفاده کرده‌اید؟

 یکی از روش‌های نوین برای خرید کالا یا گرفتن خدمات که مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است، پرداخت هزینه‌ها به‌صورت اعتباری است. روش خرید BNPL با شعار الان بخر، بعداً پرداخت کن، طرف‌داران زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده است. در این مقاله قصد داریم درباره خرید اعتباری یا BNPL صحبت کنیم و به بررسی این نوع پرداخت بپردازیم. اگر شما هم به این نوع پرداخت علاقه‌مند هستید با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

 

 روش خرید اعتباری BNPL چیست؟

 روش خرید BNPL یا خرید اعتباری، شعار الان بخر، بعداً پرداخت کن را بین مشتریان جا انداخته است. این روش به شکل اقساطی بوده و مشتریان می‌توانند بدون اینکه مبلغ خرید کامل پرداخت کنند، کالا یا خدماتی را دریافت نمایند.

 پرداخت هزینه این نوع خرید قوانین خاصی دارد به طور معمول باید در بازه زمانی چند هفته یا چند ماه تسویه شود. برای استفاده از خرید BNPL باید مشتری به شرکت یا پلتفرمی که این نوع پرداخت را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد، درخواست دهد.

 خرید با استفاده از این روش می‌تواند به‌صورت آنلاین از طریق درگاه پرداخت انجام شود یا به‌صورت حضوری و استفاده از کارت‌خوان. با استفاده از این روش مبلغ کل خرید را شرکت BNPL پرداخت می‌کند و مشتری مبلغ خرید را در بازه زمانی مشخصی به شرکت مذکور بازپرداخت می‌کند.

 

 مزایای BNPL برای خریدار

 این روش برای مصرف‌کنندگان و مشتریان مزایای بسیاری دارد که برای آشنایی بهتر با آنها در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم.

 

 امکان خرید کالاها با بیش از توان مالی

 با استفاده از این روش پرداخت اقساطی می‌توانید کالاها یا خدماتی را دریافت کنید و بخرید که در حال حاضر توان مالی شما اجازه نمی‌دهد این کار را انجام دهید.

 

 پرداخت اقساط هزینه‌ها

 شما می‌توانید خریدی که انجام می‌دهید را در طی چند قسط پرداخت کنید و لازم نیست بابت جور کردن خرید کالایی نگران باشید.

 

 افزایش انعطاف مالی

 روش خرید اقساطی سبب افزایش انعطاف مالی شما برای خرید می‌شود، به‌خصوص در زمان‌هایی که بودجه محدودی دارید.

 

 مزایای خرید اعتباری برای فروشنده

 استفاده از روش اقساطی یا روش خرید BNPL برای فروشندگان نیز مزایای زیادی دارد که بد نیست با آنها نیز آشنا شوید.

 

  • فروش اجناس گران‌قیمت
  • بهبود تجربه خرید مشتری
  • کم شدن احتمال عدم پرداخت مشتریان اقساطی

 

 مراحل استفاده از روش خرید اعتباری

 برای اینکه بتوانید از روش اقساطی پرداخت هزینه خرید یا دریافت خدمات استفاده کنید، همان‌طور که اشاره شد باید شرکتی که این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد پیدا کنید.

 بعد از این کار می‌توانید به سراغ انتخاب محصول بروید.

 محصول موردنظرتان را انتخاب کنید و بعد از تأیید هویت شما توسط شرکت BNPL پرداخت اولیه توسط شرکت انجام می‌شود.

 بعد از پرداخت اولیه، محصول موردنظر مشتری به او تحویل داده می‌شود و مابقی مبلغ به تعداد اقساطی که با مشتری هماهنگ شده است، پرداخت می‌شود. بعد از شروع اقساط مشتری پنل کاربری مخصوصی دارد که می‌تواند از طریق آن اقساط و پرداختی‌های خود را بررسی و مدیریت کند.

 بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 

 تأیید هویت در روش خرید اعتباری

 برای اینکه بتوانید از روش پرداخت اقساطی استفاده کنید، قبل از هر کاری باید هویت شما از سمت شرکت موردنظر تأیید شود. این کار برای اطمینان پیدا کردن از هویت و اطلاعات مشتری انجام می‌شود تا حدالمقدور راه‌های کلاهبرداری و سوءاستفاده‌های احتمالی بسته شوند.

 برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

 استعلام از سازمان ثبت‌احوال

 در زمان نام‌نویسی شما با ثبت اطلاعات شخصی‌تان شرکت BNPL از سازمان ثبت‌احوال استعلام می‌گیرد. با این استعلام مشخص می‌شود نام و نام خانوادگی شما ثبت کرده‌اید در طی بررسی وجود دارد یا خیر.

 

 استعلام از بانک مرکزی

 شرکت BNPL از بانک مرکزی نیز استعلام می‌گیرند تا بتوانند درستی اطلاعات مالی مشتری را مشخص کنند. مانند حساب بانکی، سابقه اعتباری و... مشخص شود.

 

 خرید اعتباری در ایران

 در ایران نیز امکان خرید اعتباری فراهم شده است و فرایند احراز هویت، اعتبارسنجی و… برای گرفتن اعتبار اقساطی به‌صورت سیستمی و با سرعت خوبی انجام می‌شود. شرکت‌هایی مانند اسنپ پی، دیجی پی، ایزی پی، کیپا، تالی، ازکی وام، وامسی و... از جمله این شرکت‌ها هستند.

 

 و در پایان

 با روش خرید BNPL آشنا شدید. این روش علی‌رغم چالش‌هایی که دارد دارای مزایای متعددی است که مشتریان می‌توانند از آنها بهره‌مند شوند.

 در زمان خریدهای آنلاین به یاد داشته باشید قبل از وارد کردن اطلاعات بانکی خود در درگاه پرداخت اینترنتی از صحت و اعتبار آن اطمینان حاصل کنید. اگر شما کسب‌وکاری آنلاین دارید و خدمات خرید اقساطی به مشتریان خود ارائه می‌دهید توجه داشته باشید که بهترین درگاه پرداخت را انتخاب کنید.

 درگاه پرداخت سیزپی با پشتیبانی ۲۴ ساعته در هر لحظه از درگاه پرداخت شما پشتیبانی می‌کند و کمترین کارمزد را از شما دریافت خواهد کرد.

 افتتاح حساب کاربری در درگاه پرداخت سیزپی برای همه کسب‌وکارها رایگان است و برای استفاده از طریق گوشی همراه و رایانه‌های شخصی به‌دقت متناسب‌سازی شده است.

درگاه پرداخت سیزپی امکان پرداخت به‌وسیله کلیه کارت‌های بانکی که متصل به شبکه شتاب هستند را دارا است. ثبت‌نام و اخذ درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی با کمترین مدارک و در سریع‌ترین زمان ممکن محقق می‌شود به گونه‌ای که با ثبت‌نام کامل و بی‌نقص شاهد احراز هویت و فعال‌سازی ۲۴ ساعته درگاه پرداخت خواهید بود.

 برای اخذ درگاه پرداخت با ما در ارتباط باشید.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که در حال دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.