پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین

در مقاله های پیشین از شروع کردن یک کسب و کار اینترنتی و مزیت های ایجاد فروشگاه اینترنتی گفته شد. یکی از قسمت های مهم یک کسب و کار اینترنتی مربوط به نحوه پرداخت می باشد.

صاحب کسب و کار اینترنتی چالش بزرگی برای اطمینان بخشی به مشتری خود در زمینه پرداخت آنلاین دارد؛ مشتری که او را نمی بیند و هر روز خبرهایی درباره کلاهبرداری اینترنتی می شنود. در ادامه نکات مهمی در این رابطه به شما می گوییم.

پرداخت آنلاین چیست؟

منظور از پرداخت اینترنتی یا همان پرداخت آنلاین، انتقال وجه از یک حساب بانکی به یک حساب بانکی دیگر که در بستر اینترنت انجام می شود است. اساس کار پرداخت آنلاین به این صورت است که بعد از ارسال درخواست پرداخت اینترنتی به بانک، درخواست به سرور فرستاده شده و بررسی می شود و در صورت معتبر بودن اطلاعات ( رمز دوم، شماره کارت و تاریخ انقضا ) پرداخت انجام می شود.

چرا پرداخت آنلاین مهم است؟

به لطف تکنولوژی پرداخت آنلاین، بسیاری از کارها در چند دقیقه و سریع انجام می شود و در زمان صرفه جویی می شود، مانند : پرداخت وجه مواد غذایی یا پوشاک در فروشگاه اینترنتی. در اوضاع کرونا هم، پرداخت آنلاین کمک بسیاری به قطع زنجیره کرونا کرده است چون در پرداخت آنلاین، هیچ تماسی با اسکناس و کارت بانکی نیست، همین طور در این نوع روش پرداخت، کاغذ کمتری مصرف می شود بنابراین درختان بیشتری بر روی کره زمین می مانند.

حتما بخوانید: نکات امنیتی در پرداخت آنلاین 

روش های پرداخت آنلاین چیست؟

مهم ترین نکته درباره پرداخت آنلاین این است که از پروتکل های امنیتی و استاندارد پیروی کند. اگر شما هم دارای یک کسب و کار اینترنتی هستید و به دنبال روش های پرداخت آنلاین می باشید، می توانید از خدمات امن درگاه پرداخت سیزپی مطلع شوید و از آن ها استفاده کنید.

یکی از روش های پرداخت آنلاین، ایجاد فاکتور آنلاین و ارسال آن به تلفن همراه مشتریانتان است. از این تکنولوژی بیشتر برای کسب و کارهایی استفاده می شود که پرداخت در محل دارند و با دستگاه POS کار می کنند. به این صورت که بعد از ثبت سفارش توسط مشتری و ارسال محصولات، مشتری فاکتور خرید آنلاینی که به تلفن همراهش پیامک شده است را باز کرده و به صفحه پرداخت هدایت می شود و با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی اش پرداخت آنلاین را انجام می دهد و محصولات خود را دریافت می کند.

بیشتر بخوانید: ایجاد فاکتور آنلاین 

این روش به دلیل گسترش استفاده از تلفن همراه و امکان پرداخت در هر زمان و مکانی مورد توجه بسیاری از مشاغل آنلاین و همین طور خریداران قرار گرفته است.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.