نماد اعتماد الکترونیک یا اینماد چیست؟

نماد اعتماد الکترونیک یا اینماد چیست؟

در سال های اخیر با وجود فراوانی فروشگاه های اینترنتی معتبر، این اطمینان در مردم به وجود آمده است و نسبت به خرید اینترنتی ترغیب شده اند اما با توجه به اینکه کلاهبرداری های زیادی در این زمینه انجام شده است تعدادی از افراد ریسک کمتری کرده و به این بازار آنلاین به سختی اعتماد می کنند و به دنبال دلایلی هستند که تبدیل به مشتری فروشگاه های اینترنتی شوند. وجود لوگو اینماد مانند یک برچسب اعتماد است که می تواند کاربران زیادی را به مشتری ثابت تبدیل کند.

مطلب مرتبط : درگاه پرداخت بدون نماد اعتماد 

اینماد مجوزی برای اثبات قانونی بودن وب سایت های فروشگاه های اینترنتی است. نماد اعتماد الکترونیک توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک صادر می شود و دوسال اعتبار دارد. در این حالت مشتری متوجه می شود که این فروشگاه مورد تایید و معتبر می باشد و در صورت وجود مشکلی به راحتی می تواند از کسب و کار شکایت کند. البته سایت هایی نیز هستند که اینماد ندارند ولی از سایت های دارای اینماد خیلی بهتر می باشند. این نکته را هم فراموش نکنید که اعتماد مشتریان در طولانی مدت به دست می آید و مشتری با یکبار خرید کردن تمام فاکتور هایی که مد نظر دارند مانند: کیفیت محصولات، پشتیبانی و زمان تحویل دادن محصولات را زیر نظر گرفته و بررسی می کنند.

شرایط دریافت اینماد

برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک داشتن شرایط زیر لازم است:

  1. عرضه محصول یا خدمات در وب سایت

اینماد به سایت هایی که در آن ها فروش آنلاین صورت می گیرد تعلق می گیرد در غیر این صورت وب سایت نیازی به دریافت اینماد ندارد.

 

  1. مشخص بودن قیمت محصولات یا خدمات

دومین شرط دریافت اینماد، درج مشخصات و قیمت محصولات یا خدماتی که در سایت ارائه می شود است.

 

  1. داشتن حداقل  18 سال

درخواست دهنده برای گرفتن اینماد حتما باید 18 سال داشته باشد.

 

  1. تایید صلاحیت

کارکنان اینماد، تایید صلاحیت درخواست دهنده را استعلام می کنند و پس از انجام فرایند احراز هویت، نتیجه آن را در سامانه ثبت می کنند سپس نتیجه آن برای درخواست دهنده در ایمیل ثبت می شود.

شما می توانید با مراجعه به سایت اینماد ثبت نام خود را به صورت غیر حضوری انجام دهید. با اخذ نماد اعتبار الکترونیکی می توانید سیستم پرداخت در محل را برای فروشگاه اینترنتی خود راه اندازی کنید هم چنین به صورت مستقیم از بانک ها (PSP) درگاه پرداخت بگیرید. مدت زمان تقریبی دریافت اینماد بین یک هفته تا ده روز خواهد بود.

حتما بخوانید: دریافت درگاه پرداخت اینترنتی


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.