مزایای سرویس پرداخت در محل

مزایای سرویس پرداخت در محل

در بسیاری از کسب و کارها، استفاده از روش پرداخت در محل ( COD ) که به شکل حضوری می باشد؛ پرداخت سریع وجه کالاها و خدمات را تسهیل می کند. پرداخت در محل یک مزیت حسابداری قابل توجه است زیرا می تواند تا حد زیادی فاصله دریافت وجه و تحویل کالا را کوتاه کند.

توجه : اگر شرکتی از روش پرداخت در محل استفاده کند، به مشتریان خود زمان بیشتری جهت پرداخت وجه می دهد که این روش ریسک کمتری نسبت به پرداخت اعتباری دارد.

بیشتر بدانید : سرویس پرداخت در محل یا COD چیست ؟

روش پرداخت در محل ( COD ) معمولا دارای بازه زمانی کوتاهتری برای تحویل کالا نسبت به روش صدور صورتحسابهای استاندارد می باشد. در روش COD مشتریان فرصت دارند تا مبلغ را آماده و در زمان تحویل یکجا تسویه نمایند. گرچه، روش پرداخت در محل باعث افزایش ریسک می شود، یعنی زمانی که یک مشتری نتواند برنامه ریزی مناسبی برای پرداخت داشته باشد و خرید باید مرجوع گردد. مرجوع شدن خریدها نه تنها کمکی به سود بردن فروشنده نمی کند بلکه ممکن است شامل هزینه حمل بازگشت کالا نیز بشود، هر دو مورد ( عدم پرداخت و هزینه برگشت ) برای فروشنده زیان آور می باشد.

برای فروشندگانی که هنوز برند شناخته شده ای ندارند ارائه گزینه پرداخت در محل می تواند باعث افزایش اعتماد مشتریان شود. بطور کلی شرکتهای جا افتاده مایل به پذیرفتن ریسک پرداخت در محل ( Cash On Delivery ) نیستند و بیشتر به دنبال پرداخت های اعتباری هستند که هم سود اعتبار و هم جریمه دیرکرد پرداخت را شامل می شود.

گرچه پرداخت در محل یک نکته سودمند دارد و آن هم دریافت کل پول در هنگام تحویل کالا یا خدمات می باشد. پرداخت در محل فروشندگان را از برخی ریسک های متقلبانه دور نگه می دارد مانند : هویتهای تقلبی خریداران، پرداخت های مسدود شده، خرید از طریق کارتهای الکترونیکی مسروقه. در برخی از کشورها مانند هندوستان، پرداخت در محل موجب رونق و پیشرفت تجارت و بازرگانی در بستر اینترنت شده است. پرداخت در محل به مشتریانی که اعتبار و یا ابزارهای جایگزین برای پرداخت ندارند اجازه پرداخت وجه کالا ها را می دهد.

مزایای پرداخت در محل

تفاوت پرداخت در محل و پرداخت قبل از تحویل

تفاوت پرداخت در محل و پرداخت قبل از تحویل همانطور که نامشان نیز پیداست در زمان تحویل و زمان پرداخت است در پرداخت قبل از تحویل (Cash in Advance) بر خلاف پرداخت در محل قبل از تحویل یا حتی حمل کالا پرداخت توسط خریدار صورت می پذیرد. روش پرداخت قبل از تحویل مانند پرداخت اعتباری در جهت از بین بردن ریسک اعتبار و یا ریسک عدم پرداخت برای فروشنده استفاده می شود. در روش پرداخت از قبل فروشنده منتفع می گردد و ریسکهای خریدار بالا می رود نظیر تاخیر در دریافت کالا، کالای خراب و یا کالائی که مورد نظر خریدار نبوده. اما روش پرداخت در محل برای هر دو طرف، خریدار و فروشنده دارای مزیتهائی هم است. 

از شرایط پرداخت در محل، حمل کالا قبل از پرداخت وجه می باشد. از شرایط پرداخت قبل از تحویل نیز این می باشد که  فروشنده احتیاج دارد تا کل مبلغ قابل پرداخت، پرداخت گردد تا فرآیند حمل آغاز شود. این شرط فروشنده را در برابر از دست دادن پول کالا های ارسال شده محافظت می کند.

مطلب مرتبط : کارتخوان مجازی چیست ؟

پرداخت از قبل ( Cash in Advance ) یکی از رایجترین شکل پرداخت برای پلتفرم های آنلاین فروش، تجارت الکترونیک و داد و ستد کسب و کارهای بین المللی می باشد.  اینکه یک کسب و کار روش پرداخت قبل از تحویل یا پرداخت در محل را انتخاب کند بستگی به توانائی آن کسب و کار در پذیرش ریسک های موجود در هر کدام از روش ها دارد. بیشتر کسب و کارها روش پرداخت از قبل را به خریدارن پیشنهاد می کنند زیرا که روش وصول مطمئن تر و پیشرفته تری دارد.

درگاه پرداخت سیزپی با توجه به تجربه و زیر ساختهائی که در طول سالها فعالیت خود بدست آورده است؛ آمادگی دارد بر حسب سلیقه و مدل کسب و کارها هر کدام از روش های پرداخت را در اختیار ایشان قراردهد. امکانات بسیار زیاد جذاب درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی از جمله درگاه پرداخت، لینک پرداخت، کیف پول، مدل های متنوع تسویه حساب همگی باعث شده که صاحبان کسب و کار با خیالی آسوده درگاه پرداخت سیزپی را به عنوان ارائه دهنده خدمات پرداخت خود انتخاب کنند و همین امر باعث شده که به جرات می توانیم بگوئیم درگاه پرداخت سیزپی به کسب و کار شما هویت می بخشد. 

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.