روش های وفادار سازی مشتریان اینترنتی

روش های وفادار سازی مشتریان اینترنتی

بهتر است رو راست باشیم و قبول کنیم که یک مشتری ممکن است برای اولین بار توسط یک تبلیغ، یک معرفی و یا حتی بصورت اتفاقی از وب سایت یا صفحه اینستاگرام ما فقط به دلیل آن که چیزی که ارائه می دهیم را نیاز داشته است خرید کند ولی خرید های بعدی و مشتری ثابت و وفادار شدن فقط به رفتار و پیگیری و کیفیت خدمات فروشنده بستگی دارد. 
برای فروش اینترنتی که چه از طریق سایت باشد و چه از طریق شبکه های اجتماعی مختلف نیاز داریم که برای جلوگیری از بین رفتن کسب و کار، مشتری های ثابت و وفاداری داشته باشیم اما برای داشتن چنین مشتریانی باید تلاش کنیم و بدانیم که داشتن مشتری وفادار خود به خود و اتفاقی نیست. Google
بیشتر بخوانید: روش های جذب مشتری برای سایت
همه ما برای داشتن مشتری های وفادار برای فروشگاه اینترنتی مان نیاز داریم اصول و راهکارهایی را بلد باشیم و آن ها را به کار گیریم تا بتوانیم برای کسب و کار اینترنتی مان مشتری های وفادار داشته باشیم یا به عبارت دیگر مشتریان را وفادار سازیم. 
برخی از این اصول و روش ها  در این نوشتار به طور مختصر و مفید ذکر شده است و ما می توانیم از این راهکار ها به راحتی استفاده کنیم.
ابتدا بهتر است انواع وفاداری مشتری را بشناسیم تا بهتر بتوانیم طبق نیاز مشتری مواردی که موجب وفاداری مشتری میشود را رعایت کنیم.
انواع وفاداری مشتری به شرح زیر است:
•    وفاداری به قیمت 
این دسته از مشتری ها همواره به دنبال محصولات اقتصادی هستند و اگر قیمت محصولات مد نظر این مشتریان ثابت که از شما خرید می کنند، بالا برود آن ها دنبال محصول مشابه ارزان دیگری می روند.
•    وفاداری به برند
این نوع وفا داری معمولا با داشتن اعتبار یک برند در بازار و کسری های برند مشابه و یا با تجربه مکرر مشتری و تبلیغات  دهان به دهان مثبت به وجود می آید.
•    وفاداری به محصول
این وفاداری مشتری را طولانی تر برایتان نگه می دارد. میزان وفاداری مشتری به یک محصول خاص را نشان می دهد که مشتری از یک محصول راضی است و ممکن است سالیان درازی از آن استفاده کند.
•    وفاداری به خدمات 
مشتری وفادار به خدمات، اول به برندی که خدمات را ارائه می دهد اعتماد می کند و رضایت داشتن از کیفیت خدمات او را همیشگی می کند.
•    وفاداری به توضیع
برای این دسته از مشتریان دسترسی و زمان مهم است. مثلا آن ها غذا را بصورت اینترنتی از نزدیک ترین رستوران اطراف خود سفارش می دهند.
وفاداری مشتریان از این جهت مهم است که باعث تکرار خرید می شود و افزایش درآمد، صرفه جویی در هزینه های مالی به همراه می آورد.
برخی از مواردی که رعایت آن ها موجب می شود مشتری وفا دار شود:
اشانتیون یا هدیه
گذاشتن یک هدیه کوچک با برند خودتان و یا حتی گاهی یک نوشته زیبا و از همه مهم تر کد تخفیف برای خرید های بعدی در کنار خرید مشتری باعث حس خوبی می شود و می تواند مشتری را به مشتری وفادار و ثابت تبدیل کند.
کیفیت کالا
به مشتری محصولات با کیفیت با قیمت منصفانه ارائه بدهید تا شاهد یک تبلیغات رایگان برای کسب و کار اینترنتی تان باشید.
پشتیبانی و پاسخگویی
داشتن کارمندان خوش رفتار و کارکنانی که رفتار خوبی با مشتریان دارند باعث می شوند که مشتری ها راحت تر به آن برند اعتماد کنند و به همین ترتیب مشتری دائمی شوند.
محتوای خوب
در فروشگاه اینترنتی تان محتوای کامل و مفید قرار دهید این امر باعث می شود که اگر مشتری برای کسب اطلاعات هم با شما آشنا شده باشد به شما اعتماد و از شما خرید کند.
درگاه پرداخت یا لینک پرداخت
دیگر زمانی نیست که شما همچون گذشته شماره کارت برای واریز مبلغ به مشتری بدهید بهتراست اگر در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنید از لینک پرداخت یا برای فروشگاه اینترنتی خود از درگاه پرداخت اینترنتی استفاده کنید زیرا درگاه پرداخت خوب مثل درگاه پرداخت سیزپی باعث بالا رفتن اعتبار کسب و کارتان می شود، یادتان باشد اگر در فروشگاه اینترنتی مشتری هنگام پرداخت وجه با مشکل مواجه شود در بیشتر موارد به جای پیگیری از ادامه خرید منصرف میشود.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.