روش های جذب مشتری برای سایت

روش های جذب مشتری برای سایت

جذب و افزایش مشتری برای سایت های فروشگاهی و خدماتی تکنیک های متفاوتی دارد برخی از این تکنیک ها آسان هستند و ما اگر که صاحب کسب و کار اینترنتی و یا یک استارت آپ می باشیم می توانیم با کم ترین هزینه یا حتی بطور رایگان از آن تکنیک ها استفاده نماییم. ولی برخی از تکنیک و روش های جذب مشتری پیچیده تر و تخصصی تر است و گاهی نیاز است برای بهره مند شدن از این روش ها به متخصص این کار هزینه های زیادی هم پرداخت کنیم. 
بیشتر بخوانیم : تاثیر درگاه پرداخت بر افزایش فروش 
برخی از روش های رایگان و تخصصی را که باعث می شود ما بتوانیم کسب و کارمان را گسترش دهیم و مشتری های زیادی به سمت سایت هایمان سرازیر کنیم را در ادامه باهم می خوانیم.
روش های جذب مشتری برای سایت Google
1. استفاده از سوشیال مدیا (شبکه های اجتماعی): 
استفاده از روش سوشیال مدیا یک روش همگانی و رایگان برای همه است. همه ما می توانیم در شبکه های اجتماعی که مخاطبان زیادی دارند، مانند: اینستاگرام، واتساپ، لینکدین و دیگر شبکه های اجتماعی پر جمعیتی که میشناسیم و می دانیم مخاطبان و طرفداران زیادی دارند اکانت یا همان حساب کاربری ایجاد کنیم و محصولات، خدمات و وب سایت فروشگاهی خودمان را معرفی کنیم و به این روش برای سایتمان مشتری جذب کنیم.
2. ایمیل مارکتینگ ( ایمیل تبلیغاتی): 
استفاده از روش ایمیل مارکتینگ نیز یک روش رایگان و کارآمد است و هیچ  هزینه ای را در بر نمی گیرد. فقط کافی است که ابتدا یک لید(شناسایی کسانی که می توانند مشتری باشند) مناسب بیابید و سپس به آن ها ایمیل هایی که محتوای جذابی دارند و کسب و کار و محصولاتتان را معرفی می نمایند و یا حتی ایمیل های تبلیغاتی که مشتریان را از تخفیفات کالاها و خدمات شما مطلع می کند ارسال کنید و یا حتی می توانید ایمیل همکاری نیز با همین روش ارسال کنید.
3. پست مهمان یا ریپورتاژ:
می توانید سایت های مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنید و با آنها ارتباط بگیرید و یک مطلب در مورد سایت شما به رایگان پست کنند. منظور از سایت ها و کسب و کارهای مرتبط این است که مثلا اگر شما یک سایت فروشگاهی محصولات آرایشی دارید از یک سایت که برای خدمات آرایشگاهی و یا یک سایت که مربوط به کلینک زیبایی است بخواهید برایتان پست مهمان بگذارد. یا مثلا برای سایت خدماتی ارائه درگاه پرداخت اینترنتی بهتر است از سایت های خدماتی برنامه نویسی و طراحی سایت برای پست مهمان استفاده بشود.
ولیکن در ایران پست مهمان خیلی رایج نیست و معمولا از ریپورتاژ استفاده می شود به طوری که شما یک تولید محتوا برای تبلیغات سایتتان انجام می دهید و از سایت مد نظرتان که طرفدار زیادی هم دارد می خواهید تا برایتان در سایت خودش بگذارد و بطور معمول برای این کار سایت میزبان از شما پول دریافت می کند.
4. درگاه پرداخت: 
داشتن یک درگاه پرداخت امن که قطع و وصل نشود بسیار در فروش اینترنتی تاثیر گذار است زیرا اگر در مرحله آخر خرید مشتری نتواند پرداخت را انجام دهد سبد خرید را رها می کند و بی خیال خرید از سایت شما می شود. بهتر است برای جلوگیری از این مشکل از درگاه پرداخت مطمئنی مثل سیزپی استفاده کنید که برای سایت فروشگاهی بسیار عالی عمل می کند.
5. پشتیبان آنلاین:
بهتر است برای سایت فروشگاهی تان از قسمت ثبت تیکت و پشتیبانی آنلاین حتما استفاده نمایید زیرا اگر مشتری در هنگام خرید در سایت گیج شود و یا دچار مشکل شود به جای اینکه تماس بگیرد و پشت خط بماند ترجیح می دهد از چت آنلاین استفاده کند و سریعا جواب بگیرد و برای این کار بهتر است یک پشتیبان با حوصله در نظر بگیرید.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.