درگاه پرداخت بدون نماد اعتماد

درگاه پرداخت بدون نماد اعتماد

در روز های اخیر خبرهائی مبنی بر الزامی شدن دریافت اینماد (نماد اعتماد) قبل از گرفتن درگاه پرداخت انتشار یافته است. این خبر تمام دست اندرکاران و کسب و کارهای فعال در حوزه خدمت رسانی به استارت آپ ها و همچنین نوآوران عرصه فناوری را نگران کرده است، زیرا با اجباری شدن اینماد برای دریافت درگاه پرداخت بسیاری از کسب و کارهای نوپا که هنوز مجوز نگرفته اند یا اساسا اصلی مجوزی برای آنها تعریف نشده است نمی توانند کسب و کار خود را راه اندازی کنند. از دیگر نظر همه می دانیم بسیاری از کسب و کار ها همینک در فضاهای شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و ... فعال هستند که اصلا سایت ندارند تا نماد اعتماد دریافت کنند. خب با این شرایط کارآفرینان نوآور و سایر کسب و کارهائی که از برخی در بالا نام بردیم برای ساخت درگاه پرداخت باید چکار کنند؟

سازمان توسعه تجارت که متولی اعطاء اینماد (نماد اعتماد) می باشد در خصوص این سوال ها گزینه نماد بدون ستاره را مطرح کرده است. قبل از اینکه اصلا به خوب و یا بد بودن این راهکار اشاره کنیم، ابتدا کارکرد و نحوه دریافت اینماد بررسی می کنیم.

- نماد اعتماد الکترونیکی بدون ستاره صرفاً با احراز هویت صاحب کسب و کار و دامنه سایت مورد نظر فعال خوهد شد.

- فقط کسب‌ و کارهای خرد، به زعم سازمان توسعه تجارت یعنی کسب‌ و کارهائی که تعداد تراکنش‌ های آنها در ماه کمتر از 50 عدد و مجموع مبلغ تراکنش‌ های آنها در ماه کمتر از 50 میلیون تومان باشد می توانند از نماد بدون ستاره استفاده کنند.

- در صورتی که تعداد یا مجموع مبلغ تراکنش‌ های شخص صاحب امتیاز کسب ‌و کار خرد طی یک ماه، از محدودیت‌ های تعیین‌ شده بیشتر شود، این کسب‌ و کارها موظفند ظرف 10 روز نسبت به طی مراحل کامل اعطای اینماد و تبدیل اینماد بدون ستاره به اینماد ستاره دار اقدام نمایند.

- تعرفه اینماد بدون ستاره مبلغ 50 هزار تومان سالانه می‌ باشد.

مطلب مرتبط : دریافت اینماد در یک روز

با مطالعه آنچه در بالا عنوان شد به راحتی مشاهده می شود که اینماد بی ستاره نه تنها مزیتی و امتیازی برای دارنده آن ندارد بلکه مانعی برای کارآفرین و صاحبان مشاغل اینترنتی می باشد. البته قسمت درآمدزائی آن برای سازمان توسعه تجارت در خلال این بحث نمیگنجد.

چرا که اگر شخصی در فضای شبکه های اجتماعی بخواهد از مشتریان پول دریافت کند دیگر نمی تواند مثل قبل از مزایای پرداخت امن لینک پرداخت استفاده نماید و باید به سراغ روشهائی برود که امنیت اطلاعات بانکی را دچار مخاطره خواهد نمود.

بسیاری از کسب و کارها که از نرم افزارهای فروش، نرم افزارهای مالی و نرم افزارهای CRM استفاده می کنند و از قصد دارند طریق این سیستم ها فاکتور آنلاین برای مشتریانشان ارسال کنند دیگر قادر نیستند از این مزیت ها و نوآوری های صنعت پرداخت که اکثرا توسط شرکت های پرداختیار ارائه می شوند استفاده نمایند.

خبر خوش آنکه شرکتهای فعال در حوزه پرداخت اینترنتی و ارائه دهندگان درگاه پرداخت اینترنتی در قالب تشکل های صنفی اقدام به اعتراض به این تصمیم کرده اند و در مجلس نیز برخی از نمایندگان با بیان اینکه الزام نماد برای شروع و راه اندازی کسب و کار یک اقدامی قانونی نیست بلکه مانعی نیز بر سر راه کسب و کارهای نو پا می باشد به حمایت از این صنف بر خاسته اند. با این اوصاف صنعت پرداخت و بالاخص شرکت های پرداخت‌یار امیدوارند که با تلاش های صورت گرفته هر روز مسیر برای کسانی که قصد برپاسازی کسب و کاری در بستر اینترنت و فضای مجازی را دارند سهل تر و آسانتر گردد.

بیشتر بدانید : درگاه پرداخت بدون نیاز به اینماد

درگاه پرداخت سیزپی هم در این روزهای سخت مانند گذشته در کنار پذیرندگان خود و همچنین اشخاصی که قصد گرفتن "درگاه پرداخت" برای کسب و کار خود را دارند ایستاده است و در این راستا تا رفع موانع موجود راهکارهایی برای تسهیل شدن گرفتن درگاه پرداخت برای متقاضیان به اجرا گذاشته است از آنجمله گرفتن اینماد برای متقاضیان توسط کارشناسان سیزپی برای اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید با بخش توسعه بازار درگاه پرداخت سیزپی تماس گرفته یا در شبکه های اجتماعی سیزپی با کارشناسان ما در ارتباط باشید. در آخر یادمان باشد که سیزپی به کسب و کار شما هویت می بخشد. 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.