درگاه پرداخت امن

درگاه پرداخت امن

ما چه فروشنده اینترنتی باشیم و چه خریدار اینترنتی باشیم باید بدانیم که زمانی که پای خرید و فروش اینترنتی درمیان است به درگاه پرداخت برای این امر نیازمندیم.
حالا این "درگاه پرداخت" باید چطور باشد؟
قبل از هر مورد و یا هر قابلیتی باید برای ما امنیت درگاه پرداخت حائز اهمیت باشد تا مسائل دیگر زیرا کلاه برداران و هکر ها در کمین هستند. 
در این خصوص و حفظ امنیت اطلاعات بانکی بارها در Google و صفحات مجازی خوانده ایم که حتی اگر درگاه پرداخت امنیت لازم را داشت بازهم بهتر است بعد از تراکنش خرید موفق موبایل یا سیستمی  را که با آن فرایند خرید را انجام داده اید خاموش نمایید. البته این مورد در الویت بعدی است و الویت اول شناختن ویژگی های یک درگاه پرداخت اینترنتی امن است.
ویژگی ها و راه های تشخیص یک درگاه پرداخت امن و قابل اعتماد مواردی است که در زیر می خوانیم.

بیشتر بخوانیم: فیشینگ و کلاهبرداری سایبری


    تست درگاه: راحت ترین راه برای تشخیص درگاه پرداخت امن از درگاه پرداخت جعلی و نامطمئن این است که شما تست بگیرید. یعنی اینکه وقتی صفحه پرداخت باز می شود اطلاعات روی کارت خود را به صورت نادرست وارد کنید و صبر کنید اگر هیچ اخطاری مبنی بر اشتباه و نادرست بودن اطلاعات بانکی دریافت نکردید به این معنا است که این یک درگاه جعلی و نامطمئن است چون درگاه های مجاز بانکی چون به شاپرک متصل هستند سریع برای شما در صورت نادرست بودن اطلاعات بانکی پیغام و ارور ارسال می کند. پس اگر این تست را گرفتید و ارور یا پیغامی تحت عنوان "اطلاعات وارد شده نادرست است" دریافت نکردید بهتر است برای حفظ دارایی تان از امتحان با اطلاعات صحیح بانکی برای خرید صرف نظر کنید.


     استفاده از رمزپویا: اگر از درگاهی می خواهید استفاده کنید و به امن بودن آن شک دارید به هیج وجه از رمز دوم کارت بانکی تان استفاده نکنید و حتما حتما از رمزپویا که از بانک برای مبلغ معین به موبایل یا همراه بانک تان ارسال می شود و پس از مدت کوتاهی منقضی می شود استفاده کنید تا اگر یک تله فیشینگ یا کلاهبرداری اینترنتی بود نتوانند مبالغ مختلف را با رمز دوم ثابت از حساب بانکی جابجا کنند.


•    افزونه ضد فیشینگ: به تمامی تلاش ها و حملات هکر ها و کلاهبرداران اینترنتی برای بدست آوردن اطلاعات حساب، رمزها و نام کاربری و گذر واژه فیشینگ می گویند. در حال حاضر افزونه هایی هستند که ضد فیشینگ هستند و تا حدود زیادی می توانند از فیشینگ جلو گیری کنند. با نصب این افزونه ها بر روی گوگل کروم هنگام ورود به صفحه پرداخت اگر جعلی باشد به شما هشدار داده می شود.


    بررسی https و url سایت: زمانی که می خواهید پرداختی از طریق درگاه انجام دهید حتما توجه داشته باشید که آدرس دامنه با httpS باشد و http خالی نباشد یعنی توجه کنید که حرف S در آخر کلمه http حتما باشد زیرا این S به معنای  همان امنیت ادرس است و توجه کنید url سایت دقیقا همان نام درگاه پرداخت باشد و حرفی کم و اضافه نشده باشد.
با دانستن این روش ها می شود درصدی از خطر حمله فیشینگ و در تله کلاه برداران اینترنتی افتادن را کاهش داد.
پیشنهاد می شود که اگر صاحب کسب و کار اینترنتی هستید و به درگاه پرداخت نیاز دارید حتما از درگاه های شاپرکی معروف و امن که سالهاست فعالیت دارند مثل درگاه پرداخت سیزپی استفاده کنید چون همچین درگاهی برای مشتریان نیز معمولا آشنا تر است. 
درگاه پرداخت سیزپی با رعایت تمامی نکات امنیتی درحال حاضر امن ترین درگاه پرداخت ایرانی برای خرید و فروش اینترنتی است.
درگاه پرداخت سیزپی، به کسب و کار شما هویت می بخشد.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.