بحث داغ رمز دوم یکبار مصرف

بحث داغ رمز دوم یکبار مصرف

همه آنچه درباره رمز دوم باید بدانید

با توجه به اینکه کمتر از دو ماه دیگر رمزهای دوم کارت‌های بانکی یک‌بار مصرف می‌شود، مشتریان باید برای دریافت آن به بانک صادرکننده کارت خود مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. رمز دوم هم به صورت پیامکی و هم به صورت اپلیکیشنی قابل دریافت است.

رمز دوم یکبار مصرف چیست؟

پس از اینکه کارت عابر بانک خود را دریافت نمودید می‌توانید با مراجعه به خودپرداز برای آن رمز دوم بگذارید که باید حداقل شامل پنج رقم باشد. این رمز برای همه خریدهای اینترنتی، خرید شارژ و پرداخت قبض استفاده می‌شود؛ در واقع برای هر کار اینترنتی که شما با کارت عابر بانک خود دارید از این رمز را به کار می‌برید. اگر این رمز لو برود و یا شخص دیگری بتواند به آن دست پیدا کند به راحتی قادر خواهدبود که از کارت شما پول برداشت کند. برای اینکه رمز دوم شما به راحتی در اختیار دیگران قرار نگیرد و حتی اگر قرار گیرد دیگر هیچ اعتباری برای سواستفاده از حساب شما نداشته باشد؛ رمز دوم یک‌بار مصرف اختراع شد. به دلیل اهمیت موضوع امنیت حساب کاربران، استفاده از رمز دوم یک‌بار مصرف اجباری شده و از این پس اگر بخواهید از کارتی به کارت دیگر پول انتقال دهید، خرید اینترنتی انجام دهید، قبضی را بپردازید و یا شارژ بخرید، باید از رمز دوم یک‌بار مصرف استفاده کنید.

علت اجبار در گرفتن رمز دوم 

پرداخت‌های اینترنتی اخیرا مورد استقبال قرار گرفته اما مشکلات امنیتی را هم برای کاربران ایجاد کرده‌است. بانک مرکزی برای جلوگیری از سودجویی‌ها و افزایش ضریب امنیت‌ این پرداخت‌ها، مدتی است اعلام کرده بانک‌ها با در نظر گرفتن شرایط بهره‌برداری مناسب از سامانه‌های پیامکی و موبایلی در تراکنش‌های خرید غیرحضوری و انتقال وجه شتابی، باید از رمز پویا استفاده کنند؛ رمزی که یک‌بار مصرف است.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.