یافتن IP سایت

یافتن IP سایت

IP چیست؟

IP مخفف Internet Protocol است و کد یا آدرسی است که به دستگاه‌های متصل به اینترنت اختصاص داده می‌شود. IP در واقع یک شماره شناسایی یکتا برای برقراری یک ارتباط تحت شبکه است که با آن دستگاه های مختلف از هم بازشناخته می شوند، به عبارتی هر دستگاه در هر شبکه باید یک IP یکتا داشته باشد که این شبکه می تواند خصوصی (مانند کامپیوترهای حاضر در شبکه محلی یک شرکت) یا عمومی (مانند دستگاه های متصل به شبکه جهانی وب) باشد. هنگام ثبت نام جهت دریافت درگاه پرداخت اینترنتی ممکن است از شما آدرس آی پی سایتتان را بخواهند پس بد نیست با نحوه پیدا کردن آی پی سایت آشنا شوید تا در مواقع لازم به سرعت آن را پیدا کنید. 

روش پیدا کردن آی پی :

روش اول: به دست آوردن آدرس آی‌پی یک سایت از طریق پنجره خط فرمان

در این روش اساسا از فرمان‌ پینگ برای پیدا کردن آدرس آی‌پی یک سایت استفاده می‌شود. در حقیقت فرمان پینگ با پروتکل ICMP کار می‌کند که در ارتباط با آدرس‌های سرور است. از این‌رو از فرمان فوق برای پیدا کردن آدرس یک سرور استفاده می‌شود.

1- در کادر جست‌وجوی ویندوز 10 عبارت cmd  را نوشته و کلید اینتر را فشار دهید.

2- در پنجره خط فرمان دستور ping را همراه با نام سایت وارد کنید.

3-  کلید اینتر را فشار دهید.

اکنون آدرس آی‌پی سایت موردنظر به همراه جزییات مربوط به موقعیت جغرافیایی سایت را مشاهده می‌کنید.

روش دوم: سایت های زیادی هستند که با درج آدرس سایت موردنظر آی پی آن را به شما نمایش می دهند. یکی از این سایت ها ipinfo  است که با درج دامنه مورد نظر می توانید آی­پی را به دست بیاورید.

 

بیشتر بخوانید: درگاه پرداخت اینترنتی برای سایت


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.