وفادارسازی مشتریان

وفادارسازی مشتریان

وفاداری مشتری رابطه مثبت مداوم بین مشتری و یک شرکت و یا برند می باشد. در حقیقت همان چیزی است که باعث به وجود آمدن خرید های مکرر می شود و مشتریان فعلی را ترغیب می کند شرکت شما را به جای رقیبی که فعالیت مشابهی دارد، انتخاب کنند. همه مشاغل باید در تلاش باشند که وفاداری مشتری را افزایش دهند تا مشتریان، خرید خود را ادامه دهند و آنها را وادار به تبلیغ نام برندشان، برای مخاطبان جدید کنند. وقتی مشتری به یک برند خاص وفادار باشد، به راحتی تحت تأثیر قیمت های پائین تر قرار نمی گیرد.

وفاداری در نتیجه چندین تعامل مثبت اتفاق می افتد که به مرور حس اعتماد در مشتری به وجود می آید. در حقیقت، مشتریان لزوماً از یک تجربه ضعیف بی وفا نمی شوند، بلکه این مربوط به این است که آن کسب و کار و برند چطور با این مشکل کنار می آید و محصولات یا خدمات خود را بهبود می بخشد.

چرا وفاداری مشتری مهم است؟

وفاداری مشتری چیزی است که همه مشاغل صرفاً به دلیل وجود خود، به دنبال آن هستند؛ هدف از راه اندازی یک کسب و کار، جذب و نگه داشتن مشتریانی خوشحال است که محصولات شما را برای درآمدزایی می خرند. وفاداری مشتری برای هر کسب و کاری ضروری است. متقاعد کردن مشتری که برای اولین بار از محصولات و خدمات یک برند نوپا استفاده کند، بسیار دشوار است زیرا هیچ تجربه ای در زمینه خدمات یا کالاهای ارائه شده توسط یک برند دیگر را ندارد. به همین ترتیب، آن برند به یک قیف بازاریابی جامع نیاز دارد تا مشتری را به یک خرید موفق سوق دهد. مشتریان وفادار نرخ تبدیل بالاتری تولید می کنند و این مورد باعث افزایش سود می شود، پس بنابراین برای بهره مندی از سود بیشتر، کسب و کار ها باید وفاداری مشتری را تقویت کنند. همانطور که می دانید نگه داشتن مشتری فعلی، ارزان تر از آوردن مشتری جدید است. وفاداری مشتری به برنامه ریزی موثر کمک می کند و کسب و کار ها را قادر می سازد تا رشد موثرتری را پیش بینی کنند، بنابراین به برنامه ریزی مالی کمک می کنند. مشتری وفادار به طور منظم خرید می کند و با توجه به تجربه خوبشان با یک برند، امکان معرفی آن برند به دوستان و اطرافیان، افزایش می یابد كه باعث ایجاد بازاریابی دهان به دهان می شود.

 

نحوه ایجاد وفاداری در مشتری

اما شما چطور این کار را انجام می دهید؟ چگونه مشتریان خود را به مشتریان وفادار تبدیل می کنید؟ چگونه می توانید از نظرات و بازخورد های مثبت داخل شبکه های اجتماعی برای رونق رشد نام تجاری خود استفاده کنید؟

یک کسب و کار باید مشتریان خود را خوشحال کند زیرا مشتریان خوشحال مایل هستند بیشتر اوقات، پول بیشتری را برای محصولات یا خدمات آن برند خرج کنند. هر کسب و کار با داشتن این مزیت و سایر مزایای داشتن ارتباط خوب با مشتری می تواند در ایجاد وفاداری مشتری سرمایه گذاری کند.

یکی از مواردی که برندها می توانند برای ایجاد وفاداری مشتری بر روی آن تمرکز کنند، برآورده شدن نیاز های مشتری و حتی برآورده شدن نیاز های فراتر از انتظارات مشتریان است. این نکته را حتما بخاطر داشته باشید که تجربه مشتری برای ایجاد وفاداری مشتری و بهبود حفظ قدرت بسیار مهم است. بخش حیاتی هر کسب و کار، ارائه خدمات به مشتری است. با داشتن یک استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری، مراقبت از مشتری را در اولویت های کسب و کار خود قرار دهید.

سیستم امتیاز دهی یکی از رایج ترین شکل برنامه های وفاداری می باشد، این بهترین روش برای کسب و کار هایی مانند فروشگاه های اینترنتی می باشد که مشتریان در بازه های کوتاه مدت خرید های خود را تکرار می کنند. صاحبان اینگونه کسب و کار ها با داشتن یک روش پرداخت نوین در فروشگاه خود به مشتریان، تجربه خرید بی نظیری ارائه می کنند. با داشتن درگاه پرداخت سیزپی می توانید فرایند خرید و پرداخت توسط مشتری هایتان را آسان و سریع کنید و هم چنین در باشگاه مشتریان خود از سیستم امتیاز دهی استفاده نمایید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.