نقش هاست در سایت

نقش هاست در سایت

در مطالب قبلی راجع به دامنه و نحوه ثبت آن بحث شد، در اینجا سعی داریم راجع به موضوع دیگری که در پیاده سازی سایت فروشگاهی مهم است یعنی هاست صحبت کنیم.

هاست چیست؟

هاست به فضای مورد نیاز سایت گفته می شود. اطلاعات و محتوای یک سایت مانند سیستم مدیریت محتوا، تصاویر، متن ها، ایمیل و … همگی در هاست، قابل مدیریت و دسترسی هستند. به عبارتی دیگر هاست یا همان میزبانی وب محلی است که اطلاعات وب سایت شما بر روی آن قرار می‌گیرد تا کاربران از طریق ارتباط با آن، امکان مشاهده وب سایت را داشته باشند. پس اگر بعضی وقت ها آدرس سایتی را کلیک می کنید و باز نمی شود می تواند مشکل مربوط به هاست آن سایت باشد.

انواع هاست:

بر اساس سیستم عامل: هاست لینوکس و هاست ویندوز

بر اساس موقعیت: هاست ایران ، هاست آلمان ، هاست آمریکا ، هاست فرانسه و

بر اساس سیستم مدیریت محتوا: هاست وردپرس ، هاست جوملا ، هاست پرستاشاپ و

بر اساس ساختار: هاست پرسرعت ، هاست پربازدید ، هاست دانلود و

بر اساس کاربری: هاست شرکتی ، هاست فروشگاهی ، هاست ارزان ، هاست حرفه ای و

بر اساس کنترل پنل: هاست سی پنل ، هاست دایرکت ادمین ، هاست پلسک و …

اصطلاح آپ تایم در انتخاب هاست

آپ تایم (Uptime) به درصد زمانی گفته می­شود که وب سایت شما در دسترس است. یعنی اگر Uptime هاست های ارائه شده توسط سرویس دهنده هاستی که انتخاب می کنید ۹۹٫۸۶% بود یعنی در حدود یک ساعت سایت شما در ماه در دسترس نیست! پس یه این نکته توجه داشته باشید. Google

تاثیر هاست بر سئوی سایت

هاست به عنوان زیرساخت سایت شما است و تاثیر غیرمستقیمی بر سئوی سایت خواهد داشت ولی این تاثیرات بسیار مهم است. می دانید که یکی از فاکتورهای گوگل در بررسی سایت ها سرعت آن سایت است. همچنین ربات های گوگل روزانه به سایت ها سر می­زند و اگر سایتی بالا نباشد به عنوان سایت بی کیفیت به گوگل گزارش می کنند. کمپانی MOZ نیز که از بزرگترین شرکت‌های ارائه دهنده نرم‌افزار و فعال و مشاور در زمینه سئو بوده، ضمن تحقیق مقاله‌ای در مورد تاثیر سرعت بر روی رنک در سال ۲۰۱۳ منتشر کرد که طی آن مشخص شد سرعت پاسخگویی سرور به اولین درخواست (TTFB) در رنکینگ سرچ گوگل بسیار مهم است.

پشتیبانی از چند دامنه

بهتر است هاست شما بتواند از چند دامنه پشتیبانی کند، به خصوص در صورتی که شما احتمال می‌دهید در آینده نیاز به راه اندازی دامنه‌های مختلف با محتوای متفاوت داشته باشید.

ساخت ایمیل در هاست

به کمک هاست می توانید ایمیل شرکتی یا سازمانی خود را داشته باشید مثلا فرض کنید آدرس سایت ما www.sizpay.ir است و ایمیل سازمانی ما info@sizpay.ir می­باشد.

 

سایت یا اینستاگرام، شما کدام را ترجیح می دهید؟ این مطلب را از دست ندهید. 

هاست اشتراکی و اختصاصی

اگر تازه شروع به کار کرده اید بهترین انتخاب هاست اشتراکی است چرا که قیمت مناسبی دارند. سرورهای اختصاصی به صورت شخصی تعبیه می‌شوند. بدون شک امکاناتی هم که ارائه می‌دهند بیشتر است. از پنهای باند گرفته تا سرعت پاسخگویی. همه این‌ها باعث می‌شود سرورهای اختصاصی قیمت بیشتری داشته باشند.

 

در مورد نحوه دریافت درگاه پرداخت برای سایت در اینجا بخوانید. 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.