معرفی سایت به گوگل

معرفی سایت به گوگل

زمانی که سایتی را راه اندازی می کنید اولین کار این است که آن را به موتورهای جستجو معرفی کنید. معرفی صفحات وب سایت به موتور جستجو را اصطلاحا ایندکس کردن می گویند. گاهی اوقات پیدا کردن سایت در نتایج گوگل ممکن است تا هفته ها زمان ببرد و نباید ناامید شد، با کمک یکسری راه ها می توان سریع تر در نتایج جستجوی گوگل قرار گرفت. اولین روش استفاده از سایت مپ (Site Map) می باشد که در ابزار سرچ کنسول قرار دارد. سایت مپ در واقع، فایلی است که لیستی از مهم ترین محتواهای موجود در سایت را در بر دارد تا خزنده‌های گوگل بتوانند به راحتی این محتواها را ببینند و ایندکس کنند. همچنین سایت مپ به موتورهای جستجو می‌گویند که کدام محتواها از بقیه مهم‌ تر است.

 

بیشتر بخوانید : درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟

 

مراحل ثبت سایت در سرچ کنسول:


1- وارد آدرس https://search.google.com/search-console/welcome شوید.

2- دو گزینه برای شما نمایش داده خواهد شد. بر روی گزینه Url Prefix کلیک کنید و آدرس سایت خود را وارد کنید. در این مرحله آدرس سایت را به صورت کامل و همراه با http یا https درج نمایید و بر روی دکمه continue کلیک کنید.

3- در این مرحله یک فایل با فرمت .html برای شما آماده شده است که باید آن فایل را دانلود کنید.

4- این فایل را در پوشه اصلی وب سایت خود بارگزاری نمایید.

5- در مرحله آخر کافی است بر روی دکمه verify کلیک کنید.

بک لینک یادتان نرود!

گرفتن لینک از سایت های معتبر را دست کم نگیرید. هر چه بک لینک های باکیفیت از سایت های معتبر بگیرید سرعت ایندکس شما بیشتر می شود. در حقیقت هر وقت که وبسایت لینک دهنده ایندکس می شود سیگنال هایی برای ایندکس لینک های خروجی آن نیز ارسال می شود و اگر سایت شما یکی از این لینک ها باشد مطمئنا ایندکس شدن آن به راحتی انجام می شود. می توانید از طریق پست مهمان نوشتن و یا شبکه سازی لینک دریافت کنید. روش های دیگری نیز وجود دارند که می توانید آن را تست کنید. در هر صورت هر چه بیشتر لینک بگیرید سرعت ایندکس شما نیز بالاتر می رود. می توانید گوگل آنالیتیکس را نصب کنید و اطلاعات مفیدی راجع به تعداد بازدید زمان بازدید و اینکه چرا سایت در ایندکس گوگل قرار نگرفته است به دست بیاورید. به تولید محتوا در سایت بپردازید و آن را به اشتراک بگذارید و سعی کنید در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید چون ورودی هایی که از طریق شبکه های اجتماعی صورت می گیرد از نظر گوگل بسیار بار ارزش است.

تهیه شده توسط تیم بازار درگاه پرداخت سیزپی


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.