مزایای درگاه پرداخت اینترنتی

مزایای درگاه پرداخت اینترنتی

اگر تجربه خرید اینترنتی را داشته باشید می دانید که بعد از انتخاب محصول و انتخاب گزینه پرداخت، به یک صفحه ای منتقل می شوید که باید اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کنید تا مبلغ خرید از حساب شما کسر گردد. به این صفحه درگاه پرداخت اینترنتی گفته می شود که ارتباط بین حساب ها را ایجاد می کند و وجه را از یک حساب به حسابی دیگر منتقل می کند.  در حال حاضر در ایران دوازده شرکت psp این درگاه پرداخت را ارائه می دهند. اما با ظهور پرداخت یارها، ارائه درگاه پرداخت منحصر به این شرکت ها نبوده و پرداخت یارها نیز با مدل کسب و کاری متفاوتی به ارائه درگاه پرداخت می پردازند. سیزپی یک شرکت پرداخت یار است که با مجوز رسمی بانک مرکزی ارائه دهنده درگاه پرداخت اینترنتی است.

مزیت درگاه پرداخت اینترنتی

در سال هایی نه چندان دور، برای انجام خرید حتما باید در محل مشتری حضور پیدا می کردیم و وجه آن را نیز حضوری پرداخت می کردیم. وجه پرداختی کاملا نقد بود و در صورت بالا بودن مبلغ از چک نیز استفاده می شد. کم کم دستگاه های پوز وارد شدند و امکان ارتباط تلفنی یا شبکه ای با سیستم بانکی را فراهم آوردند به این ترتیب دیگر برای خرید از فروشگاه ها کافی بود یک کارت بانکی همراه شخص باشد. اما با وجود مزیت هایی که برای دستگاه کارتخوان متصور است، دارای معایبی هم بودند مثلا اینکه برای پرداخت های حضوری مناسب بودند و اگر شخصی می خواست از یک شهر دیگر خرید کند امکانش نبود تا اینکه درگاه های پرداخت پا به عرصه ظهور گذاشتند و تحولی عظیم ایجاد کردند، در حال حاضر هر فروشنده ای می تواند با مراجعه به سیزپی و ارسال درخواست خود نسبت به دریافت درگاه پرداخت اینترنتی در کمترین زمان اقدام کنند. درگاه پرداخت اینترنتی تسهیل کننده عملیات پرداخت بوده، منجر به افزایش سرعت در خرید و فروش می گردد.

در خریدهای اینترنتی امکان گزارش گیری و پیگیری تراکنش های انجام شده وجود دارد و همچنین باعث افزایش فروش صاحبان کسب و کارها می گردد. در درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی، پذیرنده می تواند چندین حساب را برای واریز وجوه مربوط به فروش محصول و خدمات خود معرفی کند به گونه ای که در زمان تسویه به هر یک از حساب های معرفی شده درصدی از وجوه دریافتی، واریز می گردد. همچنین محدودیتی در معرفی تعداد IP وجود ندارد و پذیرنده سیزپی می تواند همزمان از چند سرور برای فروش محصولات خود استفاده کند. گزارش ریز تراکنش های انجام شده از طریق درگاه پرداخت اینترنتی، به صورت آنلاین در پنل سیزپی موجود می باشد.

مزایای درگاه پرداخت سیزپی به طور خلاصه:

  1. امکان صدور فاکتور آنلاین برای سفارشات تلفنی
  2. گزارش گیری از تراکنش های انجام شده
  3. ساخت کیوآر کد درگاه پرداخت
  4. امکان راه اندازی در اپلیکیشن های موبایلی و در وب سایت
  5. اتصال پایدار به چندین درگاه بانکی
  6. قابل استفاده در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام

دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.