مجوز درگاه پرداخت

مجوز درگاه پرداخت

ما در کشور ایران 12 شرکت پرداخت (PSP) داریم، شرکت­های پرداخت زیر نظر شبکه پرداخت الکترونیک (شاپرک) فعالیت دارند. با توجه به آن که فرآیند اعطای مجوز PSP توسط بانک مرکزی متوقف شده است، بانک مرکزی نسبت به ارائه مجوز پرداخت یاری اقدام کرد که بتوانند به عنوان واسط بین متقاضیان درگاه پرداخت و شرکت های PSP عمل کنند. در حال حاضر سیزپی یک شرکت درگاه پرداخت واسط است و از سال 1398 در این زمینه در حال فعالیت است. اما برای اینکه بتوان مجوز یک پرداخت­یار را بررسی کرد و به عبارتی استعلام کرد، بایستی به سایت شاپرک مراجعه کرده و از قسمت "شرکت های پرداختیار" لیست شرکت­ها را مشاهده کنید. در ردیف سوم نام شرکت پیشگامان فناوری اطلاعات کهکشان (سیزپی) را خواهید دید. همینطور می­توانید روی لوگوی شاپرک در انتهای سایت سیزپی کلیک کنید تا به بخش مربوطه در سایت شاپرک منتقل شوید. اما مراحل اخذ مجوز پرداخت یاری چگونه است؟

بهتر است برای طی مراحل پرداخت یاری به سند الزامات پرداخت یاری که توسط شاپرک منتشر شده است مراجعه نمایید. طبق این سند موضوع فعالیت پرداخت­یار به این شکل است: ارائه خدمات پرداخت و نظارت بر عملکرد پذیرندگان پشتیبانی شده پس از اتصال آن­ها به شبکه الکترونیکی پرداخت است.

متقاضی پرداخت ­یاری ابتدا به یکی از شرکت­های ارائه دهنده خدمات پرداخت مراجعه کرده و درخواست خود را تسلیم می­کند، پس از تکمیل اسناد و ارائه ضمانت نامه و وثیقه ­های مربوط به قرارداد، نسبت به انجام تست­های فنی و نیز امضای موافقت­نامه با شاپرک اقدام می­ کند. پس از انجام آزمون فنی، شاپرک معرفی­ نامه افتتاح حساب پرداخت­یاری به بانک انتخابی شرکت متقاضی ارسال می­کند تا نسبت به افتتاح حساب اقدام کند. پس از امضای موافقتنامه شاپرک اسم این شرکت را در سایت خود قرار می دهد. Google

پرداخت­یار بانک مرکزی مکلف است نسبت به احراز هویت پذیرنده اقدام نماید و اطلاعات هویتی، موقعیتی و ثبتی متقاضی، اطلاعات حساب بانکی و اطلاعات سایت متقاضی را در سامانه جامع پذیرندگان شاپرک وارد کند. پرداخت یار می­تواند بابت خدماتی که ارائه می­­دهد کارمزد دریافت کند.

در صورتی که برای اخذ مجوز پرداخت­یاری خواستید اقدام کنید از خدمات سیزپی شامل:

- مشاوره­ ی گرفتن مجوز پرداخت

- ارائه سامانه جامع پرداخت­یاری، این سامانه کاملا منطبق با الزامات فنی شاپرک است. از طریق این سامانه کاربر می­تواند تمامی درخواست­ها را آنلاین بررسی کند و از تمامی مدل­های تسویه پشتیبانی می­کند.

- انجام صفر تا صد اخذ مجوز پرداخت­یاری

می­توانید استفاده کنید.

همچنینی بخوانید: درگاه پرداخت بدون کد مالیاتی


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.