مالیات درگاه پرداخت

مالیات درگاه پرداخت

در این روز ها که کد مالیاتی داشتن برای همه ی کسب و کار ها اجباری شده است شاید برای خیلی از افرادی که کسب و کار اینترنتی دارند و یا حتی یک کسب و کار کوچک خانگی دارند و می خواهند برای دریافت پول از درگاه پرداخت استفاده کنند سئوال ایجاد شود که چرا باید کد مالیاتی ارائه دهند و الزامی بودن کدمالیاتی برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی برای چیست؟
همه ما می دانیم که مالیات دادن کار بسیار خوبی است زیرا برای عمران و آبادانی یک کشور بسیار کار آمد است ولی گرفتن کد رهگیری مالیاتی و ایجاد پرونده مالیاتی شاید برای افرادی که به طور کامل با مالیات و مفهوم و روش محاسبه آن آشنایی ندارند خیلی خوش آیند نباشد که کد رهگیری مالیاتی دریافت کنند و پرونده مالیاتی ایجاد کنند.
اگر شما هم کسب و کار اینترنتی دارید و می خواهید از طریق یک درگاه پرداخت اینترنتی برای دریافت پول از مشتری های تان بابت خدمات و کالاهایی که به فروش می رسانید اقدام کنید، در وهله اول باید بدانید که محاسبه و پرداخت مالیات هیچ ربطی به درگاه پرداخت اینترنتی تان ندارد و به گردش حساب شما مرتبط می شود.


بیش تر بدانید: مالیات کارت به کارت چگونه محاسبه می شود ؟


امروزه در کشور ما بر خلاف سال های گذشته قوانین سفت و سخت تری برای کسب و کار های اینترنتی در نظر گرفته شده است و داشتن کد رهگیری مالیاتی و نماد اعتماد الکترونیک برخی از این قوانین هستند.
توجه داشته باشبد که در حال حاضر اگر وب سایت فروشگاهی این دو ویژگی را یعنی کد رهگیری مالیاتی و نماد اعتماد الکترونیک نداشته باشد به هیچ عنوان نمی تواند درگاه پرداخت اینترنتی برای وب سایت خود دریافت کند.
برخی از درگاه های پرداخت مانند درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی اگر شما نماد اعتماد الکترونیک یا همان اینماد را نداشته باشید و یا  کد رهگیری مالیاتی نداشته باشید، شما را به طور کلی راهنمایی می کنند تا به راحتی بتوانید اینماد و یا کد رهگیری مالیاتی دریافت کنید.


بیش تر بدانید: درگاه پرداخت بدون کد رهگیری مالیاتی


به هر حال برای دریافت کد رهگیری مالیاتی نیاز است که از طریق سامانه مالیاتی کشور اقدام به ثبت نام و دریافت کنید و همین طور برای گرفتن اینماد برای وب سایت فروشگاهی خود لازم است که به سایت نماد اعتماد الکترونیک وارد شود و در آن جا ثبت نام کنید. 

بیش تر بدانید: درگاه پرداخت بدون نیاز به اینماد

سعی کنید کد پستی و آدرسی را که در سامانه مالیاتی با آن ثبت نام می کنید را برای گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی هم استفاده کنید. 
در گام 4 ثبت نام شما بایستی کد های درگاه پرداخت اینترنتی خود را به پرونده مالیاتی الصاق کنید. حتی اگر کسب و کار شما معاف از مالیات باشد برای دریافت درگاه پرداخت کد رهگیری مالیاتی اجباری است.


بیش تر بدانید: تکمیل پرونده مالیاتی و الصاق درگاه پرداخت

نحوه محاسبه مالیات درگاه پرداخت اینترنتی


نحوه محاسبه مالیات درگاه پرداخت اینترنتی با سایر مالیات ها تفاوت چندانی ندارد و به طور کلی مالیات بر اساس سود و درآمد کسب و کار ها است.
مالیات به طور معمول به صورت زیر محاسبه می شود: 
باز هم تاکید می کنیم که داشتن درگاه پرداخت در محاسبه و تعیین مالیات تاثیری ندارد. مالیات بر اساس سود تعیین می شود و سود هم نتیجه در آمد منهای هزینه می باشد. پس داشتن درگاه پرداخت اینترنتی در محاسبه مالیات تاثیری ندارد.


فرمول کلی: در آمد – هزینه = سود


بعد از این که کد رهگیری مالیاتی و نماد اعتماد الکترونیک گرفتید می توانید درگاه پرداخت مورد نظر خود را دریافت کنید.


دریافت درگاه پرداخت 


برای گرفتن درگاه پرداخت نیاز است که به صورت اینترنتی از طریق موتور جست و جو گر google درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی را جست و جو کنید و سپس وارد سامانه این درگاه پرداخت شوید و ثبت نام کنید تا احراز هویت شوید و درگاه پرداخت شما فعال شود.
درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی به غیر از درگاه پرداخت برای وب سایت های فروشگاهی خدمات دیگری نیز برای سایر کسب و کار ها ارائه می دهد که برخی از آن ها را به این شرح هستند: لینک پرداخت (به جای ارسال شماره کارت در فضای مجازی)، فاکتور اینترنتی (به جای گرفتن پول نقد و ارسال فاکتور کاغذی)، کیو آر کد (به جای استفاده از دستگاه کارت خوان) و... .
به خاطر داشته باشید که برای استفاده از درگاه پرداخت و یا خدمات دیگری از درگاه پرداخت پرداخت مانند لینک پرداخت و فاکتور اینترنتی و ... نیاز است که حتما کدمالیاتی فعال تا گام 4 داشته باشید.
یادمان باشد؛ درگاه پرداخت سیزپی به کسب و کار شما هویت می بخشد.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.