صرافی آنلاین

صرافی آنلاین

از آنجایی که بازار ارز دیجیتال به صورت آنلاین فعالیت کرده و دارای مکان فیزیکی مشخصی نیست در نتیجه برای انجام معاملات در آن و برقراری ارتباط بین طرفین معامله در این بازار نیازمند واسطه هایی هستیم که این واسطه ها همان صرافی های ارز دیجیتال می باشند . صرافی‌ها به دو روش به معامله‌گران (تریدرها) امکان می‌دهند که تراکنش‌های خود را انجام دهند:

۱-تبدیل پول فیات مثل دلار و ریال به ارز دیجیتال

۲-تبدیل رمز ارز به رمز ارز

هر کسی که بخواهد در بازار رمز ارزها فعالیت داشته باشد و به خرید و فروش ارز دیجیتال اقدام نماید باید حتما در یکی از این صرافی ها ثبت نام کند هر صرافی با توجه به خارجی یا داخلی بودن آن، نوع ارزهایی که پوشش می دهد و ... شرایط ثبت نامی متفاوتی دارد. صرافی ها یا به عنوان واسطه بین طرفین معامله عمل کرده و مبلغی را به عنوان کمیسیون دریافت می کنند یا اینکه مستقیما به خرید و فروش انواع ارز دیجیتال مانند بیت کوین و تتر اقدام می کنند. از آن جا که بدون مراجعه به این صرافی ها امکان فعالیت در بازار ارز دیجیتال وجود ندارد بنابراین در انتخاب صرافی مناسب باید دقت لازم به عمل آید. گفتیم صرافی ها یا داخلی هستند یا خارجی. در داخل کشور ایران طبق جلسه مورخ 1400/02/28 شورای پول و اعتبار، دستور العمل اجرایی تاسیس، فعالیت و نظارت بر صرافی ها به تصویب رسید در این دستور العمل به نوعی اجازه فعالیت و خرید و فروش آنلاین داده شده است در حالیکه در دستورالعمل پیشین انجام هر گونه معامله برخط ممنوع بود. طبق این دستور العمل حداقل مبلغ سرمایه به منظور تاسیس و فعالیت صرافی تضامنی و صرافی وابسته به موسسات اعتباری در استان تهران و شهارهای بزرگ 25 میلیارد تومان در سایر شهرها 13 میلیارد تومان تعیین شده است.در بین صرافی های خارجی بایننس و بیتمکس صرافی هایی هستند که ایرانی ها بیشتر با آنها کار می کنند.

بیشتر بخوانید: فناوری بلاکچین

  یکی از مهم ترین ملاک های انتخاب یک صرافی زبان و کشور های قابل پذیرش است. اگر در زبان انگلیسی ضعف دارید بهتر است از صرافی های ایرانی استفاده کنید. زیرا در موقع خطرات و ریسک مسدود شدن حساب ممکن است زمان کافی برای ترجمه و ارتباط مستقیم پیدا نکنی همچنین شهروندان ایرانی معمولا در اکثر صرافی ها تحریم می باشند پس چاره ای جز مراجعه به صرافی های ایرانی نیست. در صرافی آنلاین یک کیف پول اینترنتی برای مشتری در نظر گرفته می شود و مشتریان به وسیله این کیف پول اینترنتی می توانند ارز دیجیتال خود را معامله کنند. برای خرید بیت کوین در بازار ایران کافی است به یک صرافی ارز دیجیتال آنلاین رجوع کرده و با ایجاد یک حساب کاربری و انجام مراحل تایید هویت، با دارایی ریالی خود نسبت به خرید ارز دیجیتال اقدام نمایید. خرید ارز دیجیتال از صرافی های آنلاین ایرانی تنها پس از احراز هویت امکان پذیر خواهد بود.

 صرافی ها می توانند متمرکز یا غیر متمرکز باشند، صرافی غیر متمرکز (Decentralized Exchange) که به اختصار DEX نامیده می‌شود، نسخه تکامل یافته صرافی‌های سنتی است که تمام عملیات‌های آن روی بلاک چین و از طریق قراردادهای هوشمند قدرتمند انجام می‌شود. به عبارتی دیگر، همه اطلاعات این نوع صرافی روی بلاک چین ثبت شده و مدیریت آن بر عهده قراردادهای هوشمند است. Google


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.