سوالات متداول در زمینه درگاه پرداخت

سوالات متداول در زمینه درگاه پرداخت

سوال: من وب سایت ندارم، آیا برای داشتن درگاه حتما باید به سراغ طراحی سایت بروم؟

پاسخ: خیر ، شما می توانید برای پیج اینستاگرام، کانال تلگرام و هر جای دیگری که فعالیت دارید درگاه پرداخت بگیرید. حتی می توانید درگاه پرداخت شخصی داشته باشید و به جای ارسال شماره کارت از درگاه شخصی خود استفاده کنید.

سوال: تسویه در درگاه پرداخت سیزپی چقدر زمان می برد؟

پاسخ: تسویه ها طبق سیکل شاپرک یعنی 24 ساعته انجام می گیرد. کلیه تراکنش های صورت گرفته تا ساعت 24 بامداد،  روز بعد ساعت 14 به حساب شما واریز می گردد.

سوال: امکان داشتن درگاه اختصاصی هست؟ یعنی درگاهی که نام فروشگاه به جای سیزپی، اسم کسب و کار خودم را نمایش دهد.

پاسخ: بله این موضوع امکان پذیر است کافیست درخواست خود را از طریق ثبت تیکت اعلام نمایید. این نوع درگاه کارمزد خاص خودش را دارد.

سوال: آیا برای گرفتن درگاه پرداخت حتما باید کد مالیاتی داشته باشیم؟

پاسخ: طبق مصوبه بانک مرکزی در بهمن ماه 1399، هر گونه درخواست دستگاه پوز و یا دریافت درگاه پرداخت اینترنتی بدون داشتن کد رهگیری مالیاتی امکان پذیر نیست.

سوال: من برای ثبت نام کد رهگیری مالیاتی اقدام کردم ولی سایت دارایی خطا می داد، باید چه کار کنم؟

پاسخ: سیزپی به سامانه صدور کد مالیاتی متصل است، می توانید درخواست صدور کد رهگیری مالیاتی توسط سیزپی را بدهید تا به صورت آنی این کد صادر شود.

سوال: من با چند نفر به صورت شریکی کار می­کنم آیا این امکان هست که بعد از هر خرید سهم هر ذی نفعی جداگانه واریز شود؟

پاسخ: بله این قابلیت تحت عنوان تسهیم شناخته می شود و با مشخص کردن درصد سهم هر ذی نفع یا شریک تسویه ها صورت می گیرد.

سوال: مشتری ادعا می کند خرید انجام داده و از حسابش کسر شده است، چگونه می­توان مطمئن شد؟

پاسخ: با مراجعه به بخش گزارش­­ها در پنل سیزپی می توان به کمک آیتم هایی نظیر مبلغ، شماره ارجاع، شماره کارت، ساعت تراکنش و نیز فیلتر نوع تراکنش (موفق، ناموفق) از صحت ادعای فرد اطمینان حاصل کرد.

سوال: من درخواست درگاهم را ثبت کرده ام چقدر طول می کشد تا تایید شود؟

پاسخ: این سوال بسیار مهم است، دقت داشته باشید که سرعت تایید درگاه به شما بستگی دارد، از آن جا که اطلاعات ارسالی به شاپرک از نظر هویتی و مکانی چک می­شود سعی کنید به موارد زیر دقت کنید: آدرس و کد پستی اعلام شده به سیزپی مطابق با آدرس و کدپستی اعلام شده به سازمان امور مالیاتی باشد. شماره همراه باید به نام فرد متقاضی باشد، کد رهگیری مالیاتی اعلام شده صحیح باشد، شماره حساب حتما به نام متقاضی درگاه پرداخت باشد. در صورت رعایت نکردن موارد فوق، درگاه از سوی شاپرک در وضعیت رد شد قرار می­گیرد.

سوال: چگونه متوجه بشوم درگاه من تایید شده یا نه ؟ Google

پاسخ: پس از تایید شاپرک بلافاصله یک پیامک حاوی اعلام تاییدیه درگاه به شماره شما ارسال می شود.

سوال: من از سیزپی درگاه گرفته ام، اما می خواهم برای سایت دیگری هم که دارم درخواست درگاه بدهم امکانش هست؟

پاسخ: با ورود به پنل و مراجعه به بخش درخواست درگاه پرداخت، ایجاد کسب و کار جدید را انتخاب کنید و آدرس سایت خود را وارد نمایید.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.