راهنمای دریافت درگاه پرداخت

راهنمای دریافت درگاه پرداخت

نیازمندی هر کسب و کاری متفاوت از دیگری است. یکی روش فروش اقساطی را انتخاب کرده است، یکی فروش سازمانی، دیگری پرداخت در محل را ارائه می دهد و آن یکی مارکت پلیس است و نیازمند کیف پول و تسویه دلخواه. شما با چه مدلی کار می کنید؟ نوع فعالیتتان چگونه هست؟ با خواندن این مطلب متوجه خواهید شد که چه راه حلی برای نوع به خصوص کسب و کار شما وجود دارد همچنین با کمک گرفتن از مشاوران سیزپی بهترین خدمت را دریافت کنید.

فروشگاه های آنلاین به دو صورت محصولات و خدمات خود را ارائه می دهند:

  • ای کامرس یا ecommerce
  • مارکت پلیس یا market place

ای کامرس یا تجارت الکترونیک، یعنی اینکه صاحب کالا و خدمت، خودش در بستر فروشگاه اینترنتی به فروش اقدام می کند در واقع صاحب فروشگاه اینترنتی کالا را در انبار موجود دارد ولی در مورد دوم، صاحبان مارکت پلیس نیازی به داشتن اجناس در انبار خود ندارند چرا که صاحبان مارکت پلیس  فقط زمینه فروش را فراهم کرده اند و خریدار ممکن است از هر فروشنده ای که در مارکت پلیس وجود دارد نسبت به خرید اقدام کند. در مارکت پلیس ریسک مالی کمتری متوجه فرد است و راه اندازی آن نیاز به سرمایه کمتری دارد. مارکت پلیس برای گسترش کار خود باید با تعداد زیادی تامین کننده همکاری کند. نقش سیزپی در اینجا چیست؟ شیوه کار بسیاری از مارکت پلیس ها به این شکل است که بعد از انجام عملیات پرداخت، وجوه به یک حساب واریز شود ( حساب صاحب مارکت پلیس) سپس بعد از برداشت سهم صاحب مارکت پلیس، مابقی سهم فروشندگان واریز شود. کیف پول الکترونیکی سیزپی قابلیت شارژ، انتقال وجه و برداشت را دارد و مناسب این دسته از کسب و کارها خواهد بود.

مرتبط بخوانید: دریافت درگاه پرداخت اینترنتی

پرداخت در محل یا پرداخت آنلاین

پرداخت در محل یعنی خریدار کالا را سفارش می دهد  اما ترجیح می دهد پس از دریافت کالا، وجه آن را به مامور پست یا پیک تحویل دهد. که معمولا هم یا کارت به کارت انجام می دهند یا از دستگاه پوز استفاده می کنند. پرداخت آنلاین هم که مشخصا از طریق درگاه پرداخت اینترنتی انجام می شود. حال سیزپی برای هر دو حالت چه راهکاری ارائه کرده است؟ شما می توانید از سرویس کارتخوان مجازی سیزپی برای پرداخت در محل استفاده کنید، به این شکل که با ارسال یک فاکتور فروش برای خریدار (هنگامی که کالا را به سبد خرید اضافه کرد و نوع پرداخت را درب منزل انتخاب کرد) از وی میخواهید تا بلافاصله بعد از دریافت کالا وجه آن را به کمک این کارتخوان مجازی پرداخت کند و رسید دیجیتالی آن را به مامور پست نشان دهد یا اینکه صاحب فروشگاه از داخل پنل گزارش می گیرد و از وضعیت پرداخت فاکتور مطلع می شود. در صورت استفاده از خدمات پرداخت آنلاین، سیزپی می تواند در کمترین زمان ممکن درگاه پرداخت اینترنتی را راه اندازی کند و امکان اتصال هر گونه فروشگاه آنلاین را  با هر نوع برنامه نویسی (وردپرس، ووکامرس، php، فریر، دروپال و ... ) به درگاه پرداخت شاپرکی میسر می کند.

پرداخت نقدی، پرداخت قسطی، پرداخت اعتباری

یک یا همه این روش های پرداخت ممکن است در فروشگاه آنلاین استفاده شود. برخی ترجیح می دهند همان لحظه کل وجه کالا را دریافت کنند برخی دیگر به پرداخت های اقساطی روی آورده اند و با احتساب کارمزد انجام خدمت، نسبت به فروش اقساطی اقدام می کنند. خرید قسطی در اجناس با قیمت بالا مثلا کامپیوتر و لپ تاپ یا لوازم خانگی بسیار مورد استقبال مشتری قرار می گیرد. برخی کسب و کارها از این فراتر رفته و نسبت به صدور کارت اعتباری اقدام می کنند، یعنی با یکسری تمهیدات، اعتبار فرد را می سنجند، مثلا اعتبار یک فرد ده میلیون تومان  برآورد می شود، به اندازه ده میلیون تومان، کارت اعتباری را شارژ می کنند و امکان خرید از فروشگاه های طرف قرارداد را فراهم می کنند. سیزپی در اینجا هم امکان صدور کارت اعتباری را فراهم می کند، هم امکان پرداخت از محل موجودی این کارت ها .

پرداخت نقدی، قسطی یا اعتباری

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.