درگاه پرداخت با تسویه آنی

  درگاه پرداخت با تسویه آنی

در جرایم و کلاهبرداری های اینترنتی اخیر بیشتر پیش آمده که شخصی که صاحب کسب و کار بوده و برای دریافت سفارش و فروش خدمات و محصولاتش که از شماره کارت استفاده کرده است با رسید جعلی مشتری (پرداخت کننده) مواجه شده است ولیکن این رسید ها به قدری دقیق طراحی و ساخته می شود که نمی شود تفاوت آن را با رسید واقعی متوجه شد و معمولا از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با رسید پرداخت واقعی ندارند مگر در موارد خاص که ناشیانه و عجله ای ساخته شده باشد و فروشنده نیز تیز و آگاه باشد و به راحتی مورد سوءاستفاده مجرمان و کلاهبرداران قرارمی گیرد.
در این جور مواقع معمولا فروشنده بعد از اینکه مدتی از سفارش گذشته است و محصول خریداری شده توسط مشتری را برایش ارسال کرده است و دیگر نه دستش به محصول و نه خریدار می رسد متوجه می شود که چه کلاه بزرگی سرش رفته است و قربانی جرایم اینترنتی مدرن شده است.
معمولا در گذشته وقتی خرید غیرحضوری بود و ساختن رسید پرداخت جعلی خیلی فراگیر نبود در اکثر جرایم مشتری ها قربانی فروشنده کلاهبردار می شدند که یا محصول را نمی فرستاد و خدمات را ارائه نمی داد و یا حتی اینکه محصولاتی فیک و با مغایرت ارسال می کرد و سر مشتری بیچاره بی کلاه می ماند.

به   Google هم سر بزنید.


امروزه قربانی بودن مشتری رفته رفته دارد جایگاه اش را به قربانی شدن فروشنده می دهد و تعداد فروشندگان قربانی دارد زیاد می شود به همین دلیل توصیه می کنیم از شماره کارت استفاده نکنید خصوصا اگر برایتان پیامک واریز و برداشت بانکی فعال نیست و برای اینکه متوجه شوید که واریزی انجام شده به رسید ارسالی واریز کننده باید اکتفا کنید. 

خب حالا اگر قرار نیست که از شماره کارت استفاده کنیم چه چیزی را جاگزین کنیم؟
اگر کسب و کارتان اینترنتی و غیر حضوری است بهترین جایگزین برای شما به جای شماره کارت و شبا استفاده از "درگاه پرداخت" یا لینک پرداخت اینترنتی است. 
و اگر کسب و کارتان حضوری است و از دستگاه POS استفاده نمی کنید یا مشتری تمایلی به استفاده از کارتخوان ندارد، بهترین جایگزین کارتخوان و شماره کارت برای شما استفاده از کد QR و فاکتور آنلاین سیزپی است. 
خوبی و مزیت استفاده از این موارد جایگزینی این است که شما بعد از پرداخت موفق به صورت آنی و در لحظه پیامک واریز وجه را دریافت می کنید حتی اگر پیامک های بانکی تان فعال نباشد با انجام تراکنش موفق یک پیامک کاملا رایگان از سوی درگاه پرداخت سیزپی برای شما ارسال می گردد و اصلا نیاز به دیدن رسید پرداخت کننده نیست. و حتی اگر شما در خارج از کشور باشید و امکان دریافت پیامک را نداشته باشید از اپلیکشن و پنل کاربری تحت وب تان کلیه تراکنش های دریافت وجه قابل گزارش گیری است.
معمولا هنگام استفاده از درگاه پرداخت و لینک پرداخت و کد QR و ... پرداخت های مشتری در لحظه به حساب شما نمی نشیند و پول واریزی قابل برداشت از حسابتان نیست ولیکن درگاه پرداخت هایی مثل درگاه پرداخت سیزپی وجود دارند که با اضافه کردن قابلیت ارسال پیامک  در لحظه انجام تراکنش این اطمینان را به شما می دهد که مشتری پول را به درستی به حساب مورد نظر شما پرداخت کرده است و در اولین سیکل تسویه مبلغ پرداختی توسط مشتری به حساب شما واریز خواهد شد. یادآوری این موضوع مهم است که بدانید درگاه پرداخت سیزپی بابت خدمات ارسال پیامک برای فرآیند انجام تراکنش موفق هیچ هزینه ای از صاحبان کسب و کارها دریافت نمیکند و این سرویس در جهت آسودگی خاطر فروشندگان و به صورت رایگان ارائه می گردد.  
درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی همه امکانات را در خصوص پرداخت امن به شما ارائه می دهد و معتبر ترین و امن ترین درگاه پرداخت در ایران است که مشتریان زیادی را در سال های اخیر به خود جذب کرده است و ثبت نام اینترنتی بسیار آسان و سریعی دارد.
از امکانات این درگاه می توان به کیف پول الکترونیکی، فاکتور آنلاین با امکان ثبت و گزارش گیری اقلام فاکتور، لینک پرداخت،  درگاه پرداخت اینترنتی، کارتخوان مجازی و بسیاری موارد دیگر که عصای دست فروشندگان هستند اشاره کرد. 
و سخن آخر 
لطفا اگر فروشنده اینترنتی هستید قبل از دریافت پیامک واریز از طرف بانک به هیچ وجه هیچ رسیدی از طرف مشتری را جدی نگیرید. 
یادمان باشد؛ درگاه پرداخت سیزپی به کسب و کار شما هویت می بخشد.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.