سیکل تسویه شاپرک

سیکل تسویه شاپرک

اگر به دنبال گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی هستید باید با یکسری اصطلاحات در این زمینه آشنا باشید تا با آگاهی کامل نسبت به انتخاب اپراتور ارائه دهنده درگاه پرداخت و نوع درگاه پرداخت اقدام کنید. در این مسیر سیکل تسویه شاپرکی، درگاه پرداخت مستقیم، درگاه پرداخت واسط و ... اصطلاحاتی هستند که ممکن است با آنها برخورد کنید.

شاپرک کیست؟

سامانه شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی (شاپرک)، شبکه‌ای است که تمامی ارائه‌ دهندگان خدمات پرداخت و پایانه‌های فروش آنها را در نظامی یکپارچه گرد هم آورده و با مدیریت و نظارت متمرکز، کارایی و اثربخشی و امنیت شبکه پرداخت کارت را ارتقا می‌بخشد. این سامانه شبکه‌ای منسجم، واحد و مستقل از بانک‌ها ارائه نموده و تمامی امور مربوط به ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت و تسویه با پذیرندگان را با یک الگوی کسب و کار مشخص به انجام می‌رساند.

سیکل تسویه شاپرک

طبق اعلام شاپرک، تسویه تراکنش های انجام شده بر روی درگاه پرداخت اینترنتی که روز قبل انجام شده باشد به صورت پایا و طی روز بعد واریز می گردد. تمامی تسویه های مربوط به سیزپی نیز طی سیکل شاپرک یعنی ساعت 16:30 و در روزهای کاری انجام می شود. تاخیر در واریز پول به حساب پذیرنده، به بانک مقصد ( بانکی که پذیرنده در آن دارای حساب است) بستگی دارد.

 

آیا امکان تغییر در سیکل تسویه وجود دارد؟

از آنجا که سیزپی کاملا بر بستر پرداخت یاری و مطابق با قوانین بانک مرکزی فعالیت می کند بنابراین تسویه ها نیز طبق سیکل اعلامی از سوی شاپرک انجام شده و سیزپی هیچگونه دخل و تصرفی در تسویه ها ندارد.

 

در انتخاب درگاه پرداخت، حتما به ویژگی های زیر توجه کنید:

1-اتصال پایدار، از آنجا که قطع شدن درگاه منجر به از دست دادن خرید و از دست دادن مشتری می شود لذا اولین نکته ای که باید به آن توجه کرد اتصال پایدار است از آن جا که سیزپی به عنوان پرداخت یار، درگاه پرداخت متصل به چندین psp  را ارائه میدهد بنابراین اتصال پایدار را تضمین می کند.

2- صحت بالای انجام تراکنش ها ، یک درگاه پرداخت خوب باید در 99.5 درصد مواقع بدون مغایرت باشد.

3-سرعت بالای انجام تراکنش

4-سرعت بارگذاری بالا

 

هنگامی که بدانید دنبال چه چیزی هستید به شما در انتخاب درگاه پرداخت مناسب کمک شایانی خواهد نمود چرا که از انتظارات خود اگاه هستید و در بررسی و ارزیابی خود از ارائه دهندگان درگاه پرداخت دقیق تر عمل خواهید نمود. سیزپی اپراتور ارائه دهنده درگاه پرداخت اینترنتی با در نظر گرفتن نیازهای روز جامعه و  چالش هایی که کسب و کارهای مختلف با آن روبرو هستند سعی کرده است تا امکانات و قابلیت های خود را به روز نگه دارد چرا که در سیزپی حرف اول را مشتری می زند!

در حال حاضر آخرین قابلیتی که به سیزپی اضافه شده است امکان صدور فاکتور و ارسال از طریق پیامک به مشتری می باشد.

 

بیشتر بخوانید : ایجاد لینک پرداخت و صدور فاکتور


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.