درگاه پرداخت اینترنتی اقساط بیمه

درگاه پرداخت اینترنتی اقساط بیمه

در سال های اخیر شرکت ها و دفاتر بیمه زیادی برای ترقیب مشتری به خرید بیمه تصمیم به اقساطی کردن مبالغ بیمه نامه گرفته اند و برای حفظ مشتری های خود که تمایل ندارند مبلغ بیمه را به صورت یک جا پرداخت کنند، بیمه ها را به صورت اقساطی می فروشند.
فروش قسطی بیمه یا هر محصول دیگری باعث می شود که قشر متوسط و کم درآمد جامعه راحت تر بتوانند خرید های خود را انجام دهند.
هنگامی که یک محصول به صورت قسطی فروخته می شود، مشتری متعهد می شود هفتگی، ماهانه و یا سالانه که به طور معمول در اکثر قرارداد ها ماهانه است، مبلغ هایی را به عنوان قسط محصولی که خریده است به فروشنده پرداخت کند.
ممکن است برخی از شرکت های بیمه و دفتر های فروش بیمه که به صورت اقساطی هم بیمه می فروشند، برای دریافت قسط های خود با مشکل هایی رو به رو شوند.
یکی از چالش هایی که ممکن است فروشنده های محصول های قسطی و یا بیمه های اقساطی با آن رو به رو شوند، چگونه دریافت کردن مبالغ قسط ها از مشتری های خودشان است.
در حال حاضر روش هایی برای دریافت اقساط بیمه نظیر: دستگاه کار خوان POS، پول نقد (اسکناس) و کارت به کارت وجود دارد که فروشنده های محترم بیمه می توانند از آن ها استفاده کنند ولی همه این روش ها دارای محدودیت هایی هستند که ممکن است باعث شود که مشتری های شما نتوانند پرداخت قسط ها را به موقع انجام دهند.
در ادامه با روش های دریافت قسط های بیمه هایی که به مشتری ها می فروشید، با مزایا و محدودیت ها و معایب آن ها آشنا می شوید.


بیشتر بدانید: دریافت اینترنتی اقساط با درگاه پرداخت

روش های دریافت اقساط بیمه از مشتری ها

با توجه به شرایط کنونی برای دریافت قسط های بیمه فروشنده ها می توانند از روش های زیر اقدام به دریافت قسط بیمه ها کنند:


دستگاه کارت خوان POS


برای گرفتن مبلغ قسط ها زمانی که موعد پرداخت می رسد، مشتری شما می تواند به صورت حضوری با کارت بانکی خود به دفتر شما مراجعه کند و در دفتر شما با کارت بانکی خود پرداخت قسط را از طریق دستگاه کارت خوان POS انجام دهد. 


روش کار به کارت


شما به مشتری تان برای پرداخت قسط ها به روش کارت به کارت یک شماره کارت بانکی می دهید و مشتری شما برای پرداخت می تواند از همراه بانک و یا خودپرداز ATM استفاده کند.


درگاه پرداخت اینترنتی IPG 


مشتری شما برای پرداخت قسط ها وارد سایت شما می شود و از طریق درگاه پرداخت وب سایت شما قسط ها را پرداخت می کند و یا این که اگر شما وب سایت نداشته باشید، برای مشتری یک لینک پرداخت ارسال می کنید تا با استفاده از آن بتواند قسط ها را پرداخت کند.

مزایا و محدودیت های روش های پرداخت اقساط بیمه


روش های پرداخت اقساط گوناگون است و هر کدام می تواند دارای مزایا و معایبی باشند که در ادامه به آن ها می پردازیم.


مزایا و محدودیت های دستگاه کارت خوان POS 


مزایا: تقریبا همه افراد جامعه در سنین مختلف با کارت خوان آشنایی دارند و قادر به استفاده از آن هستند.
محدودیت ها: برای این که مشتری بتواند از دستگاه کارت خوان شما استفاده کند، نیاز است که حتما به صورت حضوری به دفتر یا شرکت شما مراجعه کند و در این صورت مشتری از مناطق دور نمی توانید داشته باشید. 


بیش تر بدانید: استفاده از کد کیوآر به جای کارتخوان چگونه است ؟

 

مزایا و محدودیت های روش کار به کارت


مزایا: اگر کارت به کارت به صورت اینترنتی از طریق اپلیکیشن ها و یا همراه بانک انجام شود، صرفه جویی در زمان برای مشتری و شما انجام می شود. 
محدودیت ها: ممکن است مشتری شما در موعد پرداخت قسط همراه بانک نداشته باشد و خودپرداز هم در دسترس او نباشد.

بیش تر بدانید: انتقال وجه کارت به کارت چگونه انجام می شود ؟


مزایا و محدودیت های درگاه پرداخت اینترنتی IPG 


مزایا: بدون نیاز به نصب اپلیکیشن های پرداخت و همراه بانک مشتری به راحتی می تواند پرداخت قسط ها را از طریق درگاه پراخت وب سایت و یا لینک پرداخت شما به آسانی مبلغ را پرداخت کند.
محدودیت ها: در صورت عدم اتصال به شبکه جهانی اینترنت نمی شود از طریق درگاه پرداخت اینترنتی مبلغ را پرداخت کرد.


مزایا و محدودیت های لینک پرداخت


لینک پرداخت لینکی است که به درگاه پرداخت اینترنتی متصل است یا بهتر است بگوییم لینک پرداخت همان لینک درگاه پرداخت است که اگر وب سایت ندارید و یا در فضای مجازی فعالیت دارید می توانید در زمان سر رسید موعد قسط ها این لینک را (لینک پرداخت) برای مشتری های خود با ارقام ثابت و یا اختیاری که خود مشتری مبلغ را وارد کند، ارسال کنید. لینک پرداخت محدودیتی ندارد و از مزیت های  آن می شود به کوتاه تر شدن زمان پرداخت به دلیل این که دیگر نیازی نیست که مشتری شماره کارت شما را وارد کند اشاره کرد. همچنین با لینک پرداخت مشتری در هر زمان و مکانی که مجهز به اینترنت باشد می تواند قسط های خود را به آسانی پرداخت کند.


چگونه درگاه پرداخت اقساط بیمه بگیرم ؟


برای این که درگاه پرداخت و یا لینک پرداخت داشته باشید تا به وسیله آن اقساط بیمه هایی که می فروشید را دریافت کنید، باید به شرکت های ارائه دهنده درگاه پرداخت اینترنتی مراجعه کنید که بهترین آن ها در حال حاضر درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی است.

بیش تر بدانید: لینک پراخت چیست ؟

چگونه لینک پرداخت سیزپی داشته باشم ؟


برای گرفتن لینک پرداخت سیزپی نیازی نیست که به صورت حضوری مراجعه کنید و فقط کافی است که به صورت اینترنتی ثبت نام خود را از طریق وب سایت درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی انجام دهید تا درگاه پرداخت، لینک پرداخت و ده ها امکانات دیگر برای گرفتن قسط ها از مشتری ها برای شما فعال شود. 
یادمان باشد؛ درگاه پرداخت سیزپی به کسب و کار شما هویت می بخشد.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.