خرید آنلاین در بلک فرایدی

خرید آنلاین در بلک فرایدی

همه گیری ویروس 19COVID_ تحول دیجیتال را در تعدادی از صنایع تسریع کرده است، به همین دلیل امسال، شما به راحتی می توانید در بلک فرایدی یا همان جمعه سیاه، یک رکود بی سابقه در فروش آنلاین داشته باشید. اکنون به دلیل ویروس کرونا، بیش از هر زمان دیگری تجارت آنلاین در حال انجام است. این بدین معنی است که شما حتی رقابت آنلاین بیشتری دارید، اما برای اینکه همچنان رقابتی باقی بمانید و فروش خود را در بلک فرایدی بیشتر کنید باید مقدماتی را شروع کنید.

بلک فرایدی (black friday) یا جمعه سیاه چیست؟

بلک فرایدی یکی از مهم ترین رویدادها برای خریداران و فروشندگان محصولات متفاوت می باشد که اصطلاحا به روز بعد از عید شکرگذاری آمریکا و مصادف با آخرین جمعه ماه نوامبر، گفته می شود. در این روز فروشگاه ها با حراج و تخفیف های ویژه، مشتریان را به سمت خود می کشانند. بسیاری از افراد از ساعات اولیه صبح در جلوی فروشگاه‌ها منتظر می‌مانند تا به محض آغاز این روز خرید‌های خود را انجام داده و تا قبل از پایان شب تمامی وسایل لازم را خریداری کنند. با وجود این که بلک فرایدی یک سنت امریکایی ‌است اما این رویداد در تمام نقاط جهان و البته در ایران اجرا می شود.

 

از نظر روانشناسی و علم بازاریابی تکنیک‌هایی که فروشنده‌ها در این روز به کار می‌برند باعث می‌شود آن‌ها فروش فوق العاده‌ای داشته باشند. به واسطه فروش فوری که در این روز ایجاد می‌شود به خریداران این حس القا می‌گردد که باید به سرعت خرید خود را انجام داده و اگر این کار را نکنند چیزی را از دست می‌دهند. این سبک از بازاریابی را شاید در بسیاری از شعار‌های تبلیغاتی دیده اید که به شما می‌گویند تنها ۵ روز برای شرکت در مسابقه فرصت دارید یا تنها تعداد محدودی از این جنس باقی مانده و شما فرصت کمی برای خرید آن دارید، پس بنابراین این یک فرصت عالی برای شما می باشد.

با توجه به اینکه طی چند ماه اخیر به دلیل وجود کرونا، رفتار مصرف کننده تغییر کرده است و دستور تعطیلی مشاغل غیر ضروری نیز صادر شده است، می توان بلک فرایدی را برای فروش و خریداران آنلاین اجرا کنید. در ادامه کارهایی که به شما کمک می کند این رویداد را با موفقیت پشت سر بگذارید، را می گوییم.

داشتن ایده های جالب  و برنامه ریزی برای بلک فرایدی 

شما می توانید در اینستاگرام، تلگرام و شبکه های دیگر که تاکنون برایتان سود داشته است و بیشترین مخاطب فعال دارید، با ایجاد و به اشتراک گذاشتن تصاویر، بنر های تبلیغاتی و نوشته های در رابطه با تخفیفات هیجان انگیز محصولاتتان، به کاربران اطلاع رسانی کنید تا آن ها به مشتریان شما تبدیل شوند. همچنین شما می توانید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید. بازاریابی از طریق ایمیل می تواند به ایجاد تعامل، مراجعه به فروشگاه آنلاین شما و همچنین کمک به ایجاد جامعه هدف کمک کند. برای ترغیب شدن کاربران به خرید آنلاین شما باید یک استراتژی داشته باشید این استراتژی می تواند ارسال رایگان محصولات باشد و یا دادن گیفت به خریداران. به عنوان مثال شرکت Chubbies در بلک فرایدی تصمیم گرفت در طول 12 ساعت برای هر ساعت یک تخفیف و گیفت جدید در نظر بگیرند، گیفت های جذابی که مشتریان حاضر بودند بابت آنها پول پرداخت کنند. این کار علاوه بر اینکه انگیزه‌ای برای خرید ایجاد می‌کرد بلکه باعث شده بود که کاربران مرتب به سایت مراجعه کنند تا از آخرین گیفت ‌ها مطلع شوند.

صاحبان کسب و کارهای آنلاین باید به این نکته هم توجه داشته باشند که خرید و پرداخت های مشتریان باید امن و سریع انجام شود، که این مورد با داشتن درگاه پرداخت سیزپی برای سایت و شبکه اجتماعی قابل دستیابی است.

 

از فرصت پیش رو استفاده کنید و با به یاد داشتن نکات گفته شده تلاش کنید که این کمپین و رویداد را به صورت موثر برگزار کنید. 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.