تسویه درگاه پرداخت سیزپی

تسویه درگاه پرداخت سیزپی

 

تسویه درگاه پرداخت سیزپی چگونه انجام می شود؟ سیکل تسویه شاپرکی چیست؟

طبق الزامات جامع پرداخت یاران، پرداخت یار اطلاعات مربوط به تسویه پذیرندگان پشتیبانی شده را مطابق با قالب اعلامی به شاپرک اعلام می کند. مبلغ همه تراکنش ها از همه پایانه های پذیرندگان پشتیبانی شده، به حساب پرداخت یار طی سیکل های معمول شاپرک واریز می شود. اماااا پرداخت یار حق برداشت از این حساب را نداشته و این حق را به شرکت شاپرک تفویض می کند. شرکت شاپرک بر اساس فایل دریافتی از پرداخت یار نسبت به تسویه و پرداخت مبالغ تراکنش های انجام شده در درگاه پرداخت در وجه پذیرنده پشتیبانی شده در چارچوب سامانه پایا اقدام می کند. گزارش تمامی تسویه حساب های صورت گرفته با جزئیاتی نظیر شماره ارجاع، مبلغ کارمزد و بخش مجاز شماره کارت در دسترس خواهد بود. کلیه واریزی و برداشت از حساب واسط پرداخت یار توسط شاپرک انجام می شود و سیزپی هیچ گونه دخل و تصرفی در آن ندارد. در راستای تغییر سیکل تسویه، پیشنهاداتی از سوی انجمن پرداخت یار به شاپرک اعلام شده است و امید است به زودی شاهد تغییرات گسترده ای در این زمینه باشیم.

تسویه دلخواه و تسویه خودکار

زمان تسویه تراکنش های انجام شده روی درگاه پرداخت اینترنتی طبق اعلام بانک مرکزی 24 ساعته می باشد. در شرکت های پرداخت یار تایم تسویه بین ساعت 14 الی 16 می باشد. یعنی هر خریدی که تا ساعت 24 بامداد انجام شود روز بعد و بین ساعت 14الی16 به حساب مقصد واریز می گردد. اما سیزپی قدرت انتخاب را پیش روی کسب و کارها قرار داده است و امکان انتخاب مدل تسویه وجود دارد. در حال حاضر دو مدل تسویه در سیزپی رعایت می شود یکی مدل تسویه خودکار و دیگری تسویه دلخواه. در حالت عادی تسویه تمامی کسانی که از درگاه پرداخت سیزپی استفاده می کنند به صورت پیش فرض روی تسویه خودکار است و 24 ساعته انجام می شود. اما اگر پذیرنده ای تمایل به انجام تسویه نداشت می تواند با انتخاب تسویه دلخواه، وجوه حاصل از هر تراکنش را به کیف پول الکترونیکی خود انتقال داده و هر زمان نیاز داشت مبلغ مورد نظر خود را از کیف پول برداشت می نماید. انجام تسویه بعد از ثبت عملیات برداشت، طی سیکل شاپرک واریز می شود.

تسهیم وجه هنگام تسویه

بد نیست حالا که در مورد نحوه انجام فرآیند تسویه شاپرکی صحبت می کنیم گذری داشته باشیم به تسهیم وجه، که بی ربط به مبحث تسویه نیست. تسهیم که همانا واریز وجه به نسبت مشخص و به حساب های مختلف است از طریق درگاه پرداخت سیزپی انجام می شود و دارنده درگاه پرداخت سیزپی می تواند سایر شباهایی که می خواهد وجوه به آن واریز شود را اعلام کند، این حساب به همراه اطلاعات هویتی صاحب حساب بررسی شده و بعد از تایید به سرویس تسهیم وصل می شود. تسهیم بیشتر به درد کسانی می خورد که دارای چندین ذی نفع هستند یا دارای پلتفرم فروش هستند و تامین کنندگان در آن پلتفرم به فروش محصول اقدام می کنند، مبلغ حاصل از تراکنش ها به نسبت به حساب شرکا یا تامین کنندگان واریز می شود و مشکلاتی نظیر واریز یکجا به حساب و سپس انتقال تک به تک از بانک به حساب های دیگر توسط پذیرندگان را مرتفع می سازد.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.