تسهیم وجوه

تسهیم وجوه

مارکت پلیس ( Market Place )یک پلتفرم آنلاین یا بازار اینترنتی است که فروشندگان و تامین کنندگان می توانند کالاهای خود را در آن به فروش برسانند. این بازارهای آنلاین تنها وظیفه ایجاد ارتباط بین خریدار و فروشنده را دارند و به خرید کالا اقدام نمی کنند شاید ملموس ترین مثال برای همه ما دیجی کالا باشد. دیجی کالا نمونه ایرانی یک بازار آنلاین و آمازون نمونه خارجی آن می باشد.  در این بازار اینترنتی فروشندگان کالا باید درصدی از مبلغ فروش کالا را به صاحب مارکت پلیس بدهند. مثلا در بازار تاکسی آنلاین هر راننده که مسافری را قبول کرده و به مقصد می رساند باید درصدی از مبلغ کرایه را به صاحب آن بازار تاکسی آنلاین بدهد. اینکه مبالغ به موقع به حساب راننده واریز شود یکی از دغدغه های آن ها خواهد بود که البته این موضوع در سیزپی مرتفع گردیده است. در یک بازار اینترنتی کالاها دارای قیمت های مختلف بوده، درصد توافقات بین صاحب بازار اینترنتی و فروشنده ممکن است متفاوت باشد حال چگونه می توان درصد سهم هر یک از این افراد را محاسبه و به حسابشان واریز کرد؟

راه حل اول: تسهیم مبلغ

تسهیم همانطور که از نامش پیداست از سهم بندی می آید یعنی شما به عنوان صاحب بازار اینترنتی که درگاه پرداخت خود را از سیزپی اخذ کرده اید، مشخص می کنید که از هر فروش یک فروشنده، چند درصد آن به حساب شما واریز گردد. این عملیات در لحظه اتفاق می افتد یعنی هنگام انجام تراکنش سهم هر فرد به صورت خودکار محاسبه و واریز می گردد.

چرا به تسهیم نیاز دارید؟

همانطور که می دانید در بازارهای آنلاین ابتدا وجوه به یک حساب تجمیعی واریز می شود سپس از محل آن سهم فروشندگان تسویه می شود، پس کل این مبالغ متعلق به صاحب بازار اینترنتی نیست، در حالی که از نظر سیستم مالیاتی از آنجا که این وجوه به حساب مدیر مارکت پلیس واریز شده است پس باید مالیات آن را نیز بپردازد. تسهیم باعث شفافیت پرداخت ها شده و در لحظه انجام تراکنش به صورت خودکار سهم هر یک را واریز می کند.

روند تسهیم در عکس زیر آمده است:

 

راه حل دوم: کیف پول

کیف پول سیزپی به ازای هر شخص ساخته می شود کلیه وجوه حاصل از فروش وارد کیف پول شده و صاحب کیف پول آن را به حساب های مشخصی مرتبط ساخته و در موارد لزوم با انتخاب مبلغ مورد نظر نسبت به انتقال وجه به آن حساب مرتبط اقدام می کند.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.