تاثیر برند بر کسب و کار

تاثیر برند بر کسب و کار

صادقانه بگوییم جواب این سوال میزان تاثیر برند را بر یک کسب و کار نشان می دهد.اگر صادقانه به پرسش مقدمه پاسخ دهیم متوجه می شویم که بله خیلی وقت ها فقط و فقط به دلیل برندینگ جذب یک کالایی شده ایم و آن را خریداری کرده ایم و اگر صاحب کسب و کار باشیم و این مورد را تجربه کرده باشیم به خوبی متوجه تاثیر برند بر کسب و کارها می شویم. 
برند شدن عالی است ولی برای برند ماندن و از دست ندادن بازار باید همواره کیفیت محصولات و خدمات را نیز حفظ نماییم. 
قبل تر در خصوص لوگو و تفاوت آن با برند در این صفحه برای کاربران توضیح داده ایم و توصیه می کنیم که برای اشتباه نکردن در خصوص این دو مورد متفاوت یعنی لوگو و برند تاثیر لوگو بر کسب و کار را نیز مطالعه کنید.
بیشتر بخوانید: تاثیر لوگو بر کسب و کار


برند چیست؟
Brand یک کلمه لاتین است و به فارسی به معنی نما نام یا نشان تجاری است. 
برخی معتقدند که برند قابل تعریف نیست که البته تا حدودی درست است و شما اگر در Google هم دنبال تعریف واژه برند باشید احتمالا در نهایت به یک تعریف واحد نرسید. با این حال به نظر می آید این تعریف از مارتی نویمایر برای واژه برند تعریف خوبی باشد:
«برند، یک لوگو نیست حتی شناسه یا محصول هم نیست بلکه حس درونی فرد در خصوص یک محصول، خدمت یا سازمان است.»
برای این که بهتر متوجه این که برند چیست و این که برند تعریف واحدی ندارد بشویم تعریف زیر را در مورد واژه برند از انجمن مدیریت بازاریابی آمریکا را نیز می توانید بخاطر داشته باشید:« برند، ایجاد تمایز با نام، عبارت، نشان، طرح و… یا ترکیبی از این گزینه‌ها، برای شناساندن و فروش یک محصول یا خدمت به دیگران است.»


انواع برند: 
برند نیز مانند لوگو انواع مختلفی دارد که برخی از آن ها را به طور مختصر توضیح می دهیم.
برند محصول، برند ارزش، برند عمومی، برند لوکس و ...
برند محصول: 
برند محصول یکی از رایج ترین برند ها است که همه ما در طول زندگی روزانه با خرید هایی که انجام می دهیم با آن سر و کار داریم. و کاربرد آن بهتر شدن دیدگاه و عواطف مشتری به آن محصول است که باعث می شود دوباره خرید کنیم. در این برند اصلا سازمان برای کسی که دارد از محصول استفاده می کند اهمیت ندارد و ملاک خود محصول است.
برند ارزش: به این معنا است که آن وسیله ارزش خرید دارد. معمولا محصولات این نوع برند قیمت مناسبی دارند و فقط کار راه بنداز نیستند و کیفیت قابل قبول و خوبی دارند. درگاه پرداخت سیزپی در ایران نمونه بارز این نوع برند است که هم خدمات بسیار عالی ارائه می دهد و هم صرفه اقتصادی برای کسب و کارهای اینترنتی دارد.
برندعمومی:
برند عمومی همان برند دولتی است و برخی آن را برند نمی دانند به دلیل آن که گاهی ممکن است مردم فقط به آن دسترسی داشته باشند ولیکن با این حال می تواند این برند باعث افزایش حس رضایتمندی از یک ارگان خاص شود.
برند لوکس: 
مشتریان برندهای لوکس پولداران و لوکس پسندان هستند از این بابت می شود متوجه شد که این برندها محصولات فوق العاده با کیفیت و همینطور خیلی گران را عرضه می کنند. به استفاده کنندگان از این برندها به اصطلاح  لاکچری می گویند.


برند چه تاثیری بر کسب و کار دارد؟
اصلا تفاوتی ندارد که کسب و کارتان کوچک یا بزرگ است و یا حتی تازه تاسیس باشد، اهمیت برند به قدری زیاد است که علاوه بر مشتریان که طبیعی است برند برایشان بسیار مهم باشد، کارکنان یک سازمان که دارای برند است از سازمانی که فاقد برند است نیز احساس شادمانی بیشتری دارند. پس حتما به فکر داشتن برند و برند سازی باشید مخصوصا اگر کسب و کار اینترنتی دارید. 
داشتن برند برای کسب و کار باعث می شود که کسب و کار با دوام تر باشد و زمانی که مشتری از یک برند استفاده می کند و تجربه خوشایندی دارد باعث می شود که دوباره از خدمات و محصولات آن برند استفاده کند و به دیگران نیز معرفی کند که خودش یک نوع بازاریابی به حساب می آید و همین امر باعث توسعه کسب و کار می شود.
برند می تواند بر طول عمر یک کسب و کار تاثیر مستقیم بگذارد و به شدت باعث اعتبار داشتن می شود. 
اگر فروش و کسب و کار اینترنتی دارید حتما سعی نمایید که از درگاه پرداخت امن و برندی مثل سیزپی استفاده کنید که این امر خودش باعث اعتماد بیشتر مشتری می شود زیرا اگر درگاه پرداخت شناخته نشده ای استفاده کنید هر چند که کسب و کار خودتان برند و شناخته شده باشد بازهم مشتری از خرید منصرف می شود.
برای همین است که درگاه پرداخت سیزپی، به کسب و کار شما هویت می بخشد "


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.