بیت کوین و بحث دارائی امن

بیت کوین و بحث دارائی امن

سرمایه گذاران جهانی از خود می پرسند که مکان های امن برای ذخیره دارایی های خود چیست. آنها به دنبال راهکارهایی برای کاهش خطر هستند. اکنون بسیاری از افراد تمایل دارند با اختصاص ارز رمزنگاری شده به ویژه بیت کوین کمی به سرمایه گذاری خود تنوع ببخشند. اما برخی دیگر ادعا می کنند که بیت کوین را نمی توان به عنوان یک دارایی امن در نظر گرفت. حالا راه پیش رو کدام است؟

دارایی های امن چیست؟

این نوع سرمایه گذاری ها یا دارایی ها شامل مواردی هستند که در زمان تلاطم اقتصادی، ارزش خود را افزایش دهند یا همان ارزش کنونی خود را حفظ کنند. با این حال سرمایه گذاری های امن، همه نسبت به هم برابر نیستند. ممکن است که در هنگام مشکلات اقتصادی برخی از  سرمایه گذاری های امن عملکرد خوبی داشته باشند و باعث افزایش سود شوند ولی برخی از این سرمایه گذاری ها اینطور نیست و ممکن است هیچ تغییری در سود حاصل نشود. بنابراین، کلیه سرمایه گذاران برای ارزیابی ریسک های موجود، لازم است قبل از خرید چنین دارایی هایی، تحقیقات دقیق را انجام دهند.

نقش یک سرمایه گذاری امن ، ایجاد تنوع در سبد سرمایه گذاری و محافظت در زمان افزایش نوسانات بازار است. بهترین دارایی های امن در هنگام پایین آمدن بقیه بازار، ارزش خود را افزایش می دهند. این نشان دهنده افزایش علاقه سرمایه گذاران به دارایی در طی رکودها است. مشهورترین سرمایه گذاری های امن شامل کالاها، سهام و اوراق قرضه، نفت، ارزها و برخی از فلزات گرانبها مانند طلا است. بیت کوین شکل نسبتاً جدید ارز است که هیچ ارزش فیزیکی ندارد و بنابراین با دارایی های سنتی فوق کاملاً متفاوت است.

رمز ارز (Cryptocurrency) یک دارایی امن

 

بسیاری از کارشناسان مالی بر این باورند که سرمایه گذاری بر روی  بیت کوین یک  امر حیاتی برای پرتفوی سرمایه گذاری شما است زیرا می تواند امنیت را در دوران رکود اقتصادی تأمین کند. به عبارت دیگر ، سرمایه گذاری در ارز رمزنگاری شده بیت کوین می تواند سرمایه گذاری خوبی در دوران سخت اقتصادی باشد.

مرتبط بخوانید: درباره رمز ارز بیشتر بدانید.

بیت کوین در حال تبدیل شدن به یک پناهگاه امن برای سرمایه گذاری است، درست مثل طلا. قیمت بیت کوین در ماههای اخیر در میان بیماری همه گیر کرونا به سرعت در حال افزایش است. قیمت بیت کوین در مارس 2020 سقوط کرد اما قبل از سقوط دوباره به سطح قبلی خود بازگشت. در حال حاضر ، قیمت به طور قابل توجهی افزایش یافته و در حال نزدیک شدن به 12000 دلار برای هر سکه است. بیت کوین می تواند به عنوان طلای دیجیتال شناخته شود.

بیشتر بدانید : درگاه پرداخت ارز دیجیتال چیست ؟

بیت کوین بهترین عملکرد در ده سال گذشته را داشته است و داده های بازار نشان می دهد در مقایسه با سایر سرمایه های امن در طی شیوع ویروس کرونا، بیت کوین متفاوت از سایر سرمایه گذاری ها حرکت کرده و حتی عملکرد بهتری نسبت به آنها داشته است.

 

نتیجه گیری:

چندین کارشناس مالی به سرمایه گذاران توصیه می کنند سرمایه گذاری در بیت کوین را بررسی کنند. طبق آمار و گزارشات، بازار رمز ارز ها به بلوغ خود ادامه می دهد و از آنجا که بیت کوین با هر عامل اقتصادی کلان یا واحد پول ملی ارتباط ندارد ، می تواند گزینه مناسبی برای متنوع سازی  سبد سرمایه گذاری باشد.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.