درگاه پرداخت ارز دیجیتال

درگاه پرداخت ارز دیجیتال

با توجه به پیشرو بودن سیزپی (SIZPay) در صنعت پرداخت اینترنتی کشور و همگام بودن با تکنولوژی های روز جهانی و از طرفی نیاز مشتریان و صاحبان کسب و کارها به استفاده از فناوری های روز دنیا تصمیم گرفتیم در سلسله نوشتارهائی به چرائی نیاز درگاه پرداخت ارز دیجتیال بپردازیم. در نهایت نیز از برنامه ها و نقشه راه پرداختیار سیزپی برایتان خواهیم گفت، پس با ما همراه شوید.

در پنجاه سال گذشته کمتر کسی باور داشت بدون استفاده از وجه نقد بتواند کالا یا خدمات مورد نیاز خود را تهیه نماید ولی در این روزها بدون مراجعه به فروشگاه یا مغازه مایحتاج خود را به صورت آنلاین تهیه می کنیم و وجه آن را نیز با کمک درگاه پرداخت اینترنتی در لحظه خرید پرداخت می نماییم. با نگاهی دقیق به گذشته پی می بریم همانطور که ارتقاء فرهنگ استفاده از کارتهای نقدی و اعتباری در خرید ها حتی خرید های اینترنتی  و آنلاین احتیاج به زمان داشت، چندی نخواهد گذشت که خریداران برای تهیه اجناس خود به سوی استفاده از رمز ارزها و کیف پول های دیجیتال خواهند رفت و توقع خواهند داشت صاحبان کسب و کارها زیرساخت های پرداخت با رمز ارزها نظیر بیت کوین ( Bitcoin )، اتریوم ( Ethereum ) ، دوج کوین ( Dogecoin ) و ...  را فراهم کرده باشند.

کیف پول دیجیتال

چرا که در حال حاضر بسیاری از مردم و نه فقط افراد متخصص بلکه مردم عادی هم قسمتی یا شاید کل سرمایه خود را در بازارهای ارزهای دیجیتال crypto currency سرمایه گذاری کرده اند و با توجه به نوسانات این بازار ها توقع دارند که دارائی های خود را به گردش درآورند و به دنبال عرضه کنندگان و فروشگاههای آنلاینی هستند که از زیر ساخت پذیرش ارز دیجتال استفاده نمایند.

با توجه به سرعت بالا و امنیت پرداخت با ارز دیجیتال در معاملات آنلاین درخواست سفارشات با استفاده از رمز ارزها دور از ذهن نخواهد بود. امروزه  رمز ارزهائی همچون اتریوم و بیت کوین قادرند تا مبادله وجه را در ۲۰ ثانیه تائید کنند. این موضوع بدان معناست که شما می توانید یک معامله را از طریق درگاه پرداخت ارز دیجیتال در کمتر از ۱۰ دقیقه به پایان برسانید.

ولی اگر پرداخت برخط از طریق درگاه پرداخت ارز دیجیتال را با پرداخت برخط از طریق درگاه پرداخت بانکی بین المللی و با استفاده از ارزهای رایج مقایسه کنیم؛ می توانیم تفاوت آن ها را به خوبی احساس کنیم. فرض کنید می خواهید یک معامله بین المللی انجام دهید؛ برای این کار در صورت پذیرش دلار یا هر ارز دیگری باید حداقل ۳ روز صبر کنید تا پول واریز شده به اصطلاح به حساب شما بنشیند (واریز گردد) و آن زمان شما قادر خواهید بود از پول دریافتی استفاده نمائید.

با وجود اهمیت به سزائی که پول نقد در معاملات محلی و جهانی دارد اما زیر ساختهای امن و بسیار سریعی همچون بلاک چین ( Blockchain ) که اساس کار رمز ارز ها یا همان کریپتوکارنسی بر آن بنا نهاده شده است، نوید دنیایی با شیوه های معاملاتی جدید و متفاوتی را می دهد.

با استفاده از درگاه پرداخت ارز دیجیتال روشها و ابزارهای بیشتری در اختیار مشتریانتان قرار دهید.

بر اساس مطالعات صورت گرفته، به طور کلی مشتریان به چند روش محدود در پرداخت های آنلاین دسترسی دارند. بنابراین با استفاده از درگاه پرداخت ارزهای رمز نگاری شده (Crypto Currency Payment Gateway) می توانید انتخاب های بیشتری را پیش روی مشتریان خود قرار دهید و به طبع دامنه وسیع تری از مشتریان را به خرید از کسب و کار خود تشویق نمائید.

در ضمن توجه به این نکته نیز از اهمیت خاصی بر خوردار است، از آنجائیکه رمز ارزها تحت نظر دولت یا سیستم خاصی نیستند همین عامل باعث دلپذیر بودن استفاده از ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا شده است.

 

از دیگر مزایای استفاده از ارزهای دیجیتال در ارائه کالا یا خدمات برای صاحبان کسب و کارها و فروشگاههای آنلاین عدم قابلیت لغو پرداخت می باشد.

زمانی که مشتریان پرداخت های خود را با استفاده از ارزهای رایج امروزی انجام می دهند، قابلیت لغو پرداخت برای آنها وجود دارد و مشتریان می توانند مبلغی را که پرداخت کرده اند را باز پس گیرند. این موضوع باعث ضرر رساندن به کسب و کار شما خواهد شد و در نتیجه آن کسب و کار شما آسیب های جبران ناپذیری خواهد دید.

در فرایند پرداخت با استفاده از رمز ارز ها و درگاه پرداخت ارز دیجیتال سیکل یا چرخه پرداخت به صورت کامل انجام می شود، یعنی زمانی که مشتری با استفاده از ارز دیجتیال پرداخت را انجام داده باشد دیگر نمی تواند  عملیات را لغو نماید. به همین دلیل امکان کلاهبرداری از بین می رود و صاحبان کسب و کار با خیال آسوده تری به فروش خود ادامه می دهند.

حتما قبل از استفاده از درگاه های پرداخت ارز دیجیتال در کسب و کار خود از قانونی بودن فرآیند استفاده از رمز ارزها در کشوری که کسب و کار خود را در آن راه اندازی کرده اید اطلاع کسب کنید، زیرا بسیاری از دولتها استفاده از ارزهای دیجیتال را غیر قانونی می دانند. پس برای اینکه به دردسر نیفتید پیرامون قانون ارز های دیجیتال در کشور خود قبل از بکارگیری آنها مطالعه نمائید.

در این مطلب سعی کردیم تا از ضرورت بهرمندی کسب و کارها از درگاه پرداخت ارز دیجیتال آگاه شویم. در قسمت های بعدی به معرفی برترین درگاه های ارز دیجتیال جهان خواهیم پرداخت.

 

 

 

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.