با سیزپی هیچ تراکنشی ناموفق نمی ماند

با سیزپی هیچ تراکنشی ناموفق نمی ماند

اگر از کاربران درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی باشید می دانید که سیزپی فراهم کننده بستر پرداخت الکترونیک یا همان درگاه پرداخت اینترنتی برای تمامی طیف ها از اشخاص گرفته تا شرکت های بزرگ و سازمان هاست. سیزپی خدمات متنوعی در حوزه درگاه پرداخت ارائه می کند از لینک پرداخت شخصی و تسهیم گرفته تا امکان ایجاد کاربری برای تیم فروش جهت صدور فاکتور و گزارش گیری از میزان فروش. سیزپی کوشیده است تا علاوه بر تنوع بخشی به خدمات و قابلیت های خود، امنیت این خدمات را نیز فراهم کند و فضایی فراهم کند تا کاربران بتوانند تراکنش های خود را به نحو موفق انجام دهند. در این که احتمال بروز خطا در تراکنش ها وجود دارد شکی نیست یعنی در همه سیستم های پرداخت احتمال خطا هست اما کادر فنی سیزپی تلاش نموده است تا درصد خطاهای تراکنشی را به حداقل برساند.

مغایرت یا تراکنش ناموفق چیست؟

امروزه اکثر تراکنش ها به صورت الکترونیکی انجام می شود حالا می خواهد چه از طریق دستگاه پوز باشد چه کدهای USSD چه درگاه پرداخت اینترنتی. در هنگام ایجاد تراکنش ناموفق امکان دارد که پول از حساب ما کسر شود ولی همان طور که از اسمش پیداست تراکنش ناموفق است و برای خرید بایستی دوباره تراکنش انجام دهیم.

علت خطا در تراکنش یا ناموفق بودن تراکنش

علت بسیاری از خطاهای تراکنشی (بالغ بر 93درصد مواقع – بنابر آمار شاپرک) خود کاربر است مثلا کاربر رمز پویا را اشتباه وارد می­کند، یا رمز پویا را در زمان مشخص شده آن وارد نکند، موجودی حساب برای انجام خرید کافی نباشد، یا CVV2 را اشتباه وارد  کند. ممکن است بعد از انجام موفق تراکنش و انتقال به صفحه تکمیل فرآیند خرید دکمه برگشت به صفحه قبل را بزند.

البته گاهی هم علت این تراکنش ناموفق شاپرک باشد یعنی مثلا اگر نزدیک ساعت 12 نیمه شب بخواهید تراکنش انجام دهید ممکن است به صورت موفق از حساب شما کسر شود ولی به حساب صاحب درگاه پرداخت واریز نشود.

در برخی موارد علت این خطاها به سوئیچ شرکت پرداخت بر می­گردد که درصد این نوع خطا کمترین است. گاهی علت خطا به سوئیچ کارت بانک پذیرنده مربوط می شود گاهی هم سوئیچ بانک مقصد مشکل دارد ... در هر حال هیچ سیستمی بدون خطا نیست اما در سیزپی سعی شده است تا میزان این خطاها به حداقل برسد. اگر از کاربران سیزپی هستید در  صورت بروز مشکل می توانید با شماره های 021-88420220 تماس حاصل فرمایید تا مشکل شما به سریعترین شکل ممکن حل شود.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.