امنیت پرداخت در فروشگاه‌های آنلاین

امنیت پرداخت در فروشگاه‌های آنلاین

 

 امروز به دلیل مشغله‌های کاری و وجود ترافیک، آلودگی هوا و... بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا به‌صورت آنلاین خریدهای ضروری خود را انجام دهند. باوجود فروشگاه‌های آنلاین، افراد می‌توانند سریع‌تر و ساده‌تر از مراجعات حضوری خریدهای خود را انجام دهند.

 خریدهای آنلاین دارای چالش‌های مختلفی هستند که یکی از مهم‌ترین آنها داشتن امنیت در زمان پرداخت است. در این مقاله قصد داریم درباره امنیت پرداخت در فروشگاه‌های آنلاین صحبت کنیم و اگر شما هم به این موضوع علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا ما را تا انتهای این متن همراهی کنید.

 

 دلیل اهمیت امنیت پرداخت در فروشگاه‌های آنلاین چیست؟

 زمانی که در حال خرید به‌صورت آنلاین از سایت فروشگاهی هستیم باید برای پرداخت تمام اطلاعات کارت‌بانکی را در درگاه پرداخت اینترنتی وارد کنیم و اگر درگاه امنیت کافی نداشته باشد ما دچار مشکلات زیادی خواهیم شد که خالی شدن حساب اولین مرحله آن است.

 به همین دلیل اینکه صاحبان کسب‌وکار اینترنتی برای سایت خود چه درگاه پرداختی را انتخاب می‌کنند، بسیار اهمیت دارد.

 

 شناخت روش‌های ایجاد امنیت پرداخت

 ۱. استفاده از پروتکل امن HTTPS

 شما می‌توانید برای امنیت درگاه پرداخت خود در سایت فروشگاهی‌تان از پروتکل HTTPS استفاده کنید. این پروتکل امنیتی بوده و سبب برقراری ارتباطی امن بین کاربر و سرور خواهد شد. با کمک رمزنگاری اطلاعات حساس و شخصی را محرمانه به سرور ارسال می‌کند.

 

 ۲. استفاده از سیستم امنیتی

 ایجاد یک فایروال می‌تواند از دسترسی‌های غیرمجاز به اطلاعات، هک شدن سایت جلوگیری کرده و اطلاعات کاربران را در قالب امنی ذخیره می‌کند.

 

 ۳. استفاده از سرورهای امن

 برای اینکه اطلاعات کاربران شما محفوظ بماند و بتوانند در درگاه پرداخت امنی تسویه انجام دهند، بهتر است از سرورهای امنی برای سایتتان استفاده کنید.

 

 ۴. استفاده از سیستم‌های تشخیص تقلب

 هستند سیستم‌هایی که قابلیت شناسایی نشانه‌های تقلبی آدرس  IP را دارند و می‌توانند با بررسی تراکنش، درستی یا مشکوک بودن تراکنش‌ها را تشخصی دهند.

 

 ۵. استفاده از رمزنگاری قوی

 برای اینکه از اطلاعات شخصی و حساب بانکی مشتریان محافظت کنید می‌توانید از سیستم رمزنگاری قوی استفاده کنید. از اجزای مهم این سیستم‌ها، تأیید هویت کاربران در زمان خرید، وجود سیستم مدیریت حریم خصوصی و سیستم رمزنگاری E2EE هستند.

 

 ۶. انجام دادن بررسی‌های امنیتی دوره‌ای

 به‌صورت دوره‌ای امنیت درگاه پرداخت یا حتی لینک پرداخت را بررسی کنید. به‌روزرسانی نرم‌افزارهای سیستم عامل و برنامه‌هایی که در سایت استفاده می‌کنید یا حتی بررسی اطلاعات حساس مانند رمز عبورها و شماره کارت‌های بانکی و... به امنیت پرداخت سایت شما کمک بسیاری خواهند کرد.

 

 ۷. مانیتورینگ و به‌روزرسانی مداوم

 در فروشگاه‌های آنلاین به‌روزرسانی مداوم و کنترل وضعیت کلی سایت در سرویس‌های گوگل و مایکروسافت، و... برای جلوگیری از بروز آسیب‌پذیری‌های سایت و بالا بردن امنیت پرداخت، از اقدامات اساسی برای صاحبان کسب‌وکار تلقی می‌شوند.

 

 ۸. داشتن نظارت و کنترل بر ترافیک

 برای اینکه بتوانید در صورت حملات DDos و دسترسی غیرمجاز به سایت، آنها را به‌موقع از بین ببرید باید به‌صورت منظم ترافیک ورودی سیایت را کنترل کرده تا بتوانید در صورت لزوم ارتباطات را قطع کنید.

 

 آشنایی با روش‌های پرداخت امن در فروشگاه‌های آنلاین

 شما در سایت خود می‌توانید روش‌های مختلفی را برای پرداخت وجه از سمت مشتریان بگذارید که بتوانند آزادانه فرصت انتخاب داشته باشند. در ادامه با تعدادی از روش‌های امنی که می‌توانید برای پرداخت در فروشگاه آنلاین خود قرار دهید، آشنا می‌شوید.

 

 پرداخت بانکی اینترنتی

 مشتریان شما می‌توانند در صورت داشتن حساب بانکی و اپلیکیشن مخصوص بانک به صورت آنلاین و مستقیم از حساب بانکی، هزینه خرید را پرداخت کنند. در این صورت هرگونه اشتباه در واریز وجه یا پیچیدگی‌های مرتبط با پرداخت، از طریق درگاه‌های پرداخت آنلاین بانک، پشتیبانی می‌شود و خود مشتری باید پیگیر این نوع مشکلات باشد.

 

 درگاه پرداخت اینترنتی

 برای انجام تراکنش و واریز هزینه خرید، شما می‌توانید با انتخاب درگاه پرداخت امنی مشتریان را به خریدی آنلاین و امن تشویق کنید. با انتقال مشتری به صفحه پرداخت باید مشتری اطلاعات مربوط به کارت‌بانکی خود را وارد کرده و سپس با تأیید پرداخت، وجه موردنظر از حساب شخصی کارت‌بانکی مشتری کسر و به‌حساب فروشنده منتقل می‌شود.

 این روش بسیار راحت و امن است و این روزها با سخت‌گیری‌های بانک مرکزی و سامانه شاپرک درگاه‌های پرداخت اینترنتی از استانداردهای امنیتی بالایی برخوردار هستند.

 

 پرداخت در محل

 این نوع پرداخت از طریق کارت‌خوان انجام می‌شود و البته دردسرهای خاص خود را دارد. تمامی مشاغل باتوجه‌به مسافت یا بزرگ بودن اجناسی که مشتریان خریداری می‌کنند و کمبود نیروی کار نمی‌توانند از این گزینه برای پرداخت مشتریان خود استفاده کنند.

 

 و در پایان

 باتوجه‌به نکاتی که در این مقاله یادآوری شد می‌توانید به‌راحتی امنیت سایت تان را برقرار کرده و در حفاظت از اطلاعات مشتریان خود موفق باشید. درست است که راه‌های مختلفی برای پرداخت از جانب مشتریان وجود دارد؛ اما همان‌طور که اشاره شد امن‌ترین راه برای داشتن پرداختی امن استفاده از  درگاه پرداخت اینترنتی امن برای فروشگاه آنلاین است.

 داشتن درگاه پرداخت مناسب علاوه‌بر اینکه به پرداخت امن و سریع مشتریان کمک می‌کند برای شما مزایای زیادی به همراه دارد که اطلاع از آنها خالی‌ازلطف نیست، به همین دلیل پیشنهاد می‌دهیم خواندن مقاله چطور با انتخاب درگاه پرداخت مناسب، جذب مشتری کنیم؟ را از دست ندهید.

 سیزپی با اخذ مجوز از بانک مرکزی و سامانه شاپرک می‌تواند در کمترین زمان به سایت شما درگاه پرداخت بدهد. بهتر است بدانید سیزپی کمترین کارمزد را در میان درگاه‌های پرداخت دیگر از شما می‌گیرد و حتی هم شرایطی برای صفر شدن این کارمزد دارد که شما به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

 پیشنهاد می‌دهیم برای کسب اطلاعات بیشتر جهت اطلاع از شرایط اخذ درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی با کارشناسان مجرب فروش ما در تماس باشید.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.