اسکیمر و سرقت حساب ها

اسکیمر و سرقت حساب ها

شاید همیشه برای شما سوال بوده که سارقان چگونه اطلاعات کارت بانکی را از روی کارتخوان می دزدند، باید بگوییم تنها به کمک یک دستگاه اسکیمر و به راحتی این کار انجام می شود. اگر بخواهیم دستگاه اسکیمر را تعریف کنیم قطعه‌ای سخت‌افزاری است که بر روی دستگاه‌ کارتخوان نصب می‌کنند و متعاقب آن، اقدام به کپی‌برداری از روی اطلاعاتی که به روی کارت‌های عابر بانک افراد است، می‌کنند.

چگونه مانع کپی کردن کارت بانکی شویم؟

  1. رمز کارت را شخصاً، وارد نمایید.
  2. رسید پرداخت را نزد خود نگهدارید.
  3. مراقب کارت‌خوان‌ فروشندگان دوره ‌گرد باشید.
  4. در صورت مشکوک شدن، نسبت به تغییر رمز اولیه کارت خود اقدام کنید.
  5. دقت کنید دستگاه کارت‌خوان، شکسته و چسب خورده نبوده و قطعه‌ی اضافی به آن متصل نباشد.

با همه این تفاسیر دستگاه های کارتخوان با خطر سرقت اطلاعات بانکی روبرو هستند. سیزپی که یک شرکت فعال در زمینه درگاه پرداخت است با در نظر گرفتن این مشکلات راه حل مناسبی ارائه کرد: "کارتخوان مجازی"

کارتخوان مجازی سیزپی جایگزین امن کارتخوان سیار بوده و این قابلیت را دارد تا پرداخت ها را به امن ترین شکل ممکن پردازش کند. سیزپی با رعایت الزامات امنیتی شاپرک به عنوان پرداخت یار و زیر نظر مستقیم بانک مرکزی فعالیت می کند. شیوه کارکرد کارتخوان مجازی به این شکل است که معادل مبلغ سفارش مشتری یک فاکتور آنلاین صادر و به شماره موبایل ایشان از طریق پیامک ارسال می شود. صدور فاکتور برای کسب و کارهایی که سفارش گذاری به صورت تلفنی انجام میشود بهترین کارکرد را خواهد داشت. وضعیت فاکتورهای صادره با رنگ قرمز مشخص می شود و پس از پرداخت توسط دارنده کارت به رنگ سبز نمایش داده خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟

 

همان طور که می دانید مشکلات حوزه دستگاه پوز کم نیست، تحریم ها از یک سو و نبود متخصص جهت پشتیبانی دستگاه ها و امکان اتمام رسید کاغذی و عدم آنتن دهی در برخی مناطق از جمله مشکلاتی است که در این زمینه متصور است. اما خوبی کارتخوان مجازی این است که کلیه پرداخت ها از طریق پنل سیزپی و به صورت آنلاین قابل دسترسی است و نیازی نیست آخر وقت یک نفر تایم خود را بگذارد و رسیدها را چک کند. از سویی دیگر این امکان را به شما می دهد تا قبل از ارسال سفارش هزینه آن را دریافت کنید و این گونه مامور پیک موتوری هم فقط وظیفه دلیور کردن را خواهد داشت. کارتخوان مجازی سیزپی دارای پشتیبانی 24 ساعته بوده و در صورت بروز هرگونه مشکل می توان به صورت کاملا برخط آن را مرتفع نمود. سیکل تسویه هر دو دستگاه مشابه هم و در بازه زمانی 24 ساعته انجام می شود. کارتخوان مجازی سیزپی دارای رسید دیجیتالی بوده و می توان تصویر آن را در گوشی ذخیره کرد. فاکتوری که ارسال می شود حاوی نام پرداخت کننده، مبلغ و حتی شرح محصول بوده و مشتری از درست بودن آن مطمئن می شود.

بیشتر بخوانید: گرفتن درگاه پرداخت

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.