استفاده از کد کیوآر به جای کارتخوان

استفاده از کد کیوآر به جای کارتخوان

دربسیاری از مواقع پیش می آید که به  کافه یا رستوران می رویم و گارسن برای گرفتن  سفارش نمی آید و ما باید منو را از روی بارکد روی میز اسکن کنیم و بعد از انتخاب و سفارش بصورت آنی در همان صفحه مبلغ فاکتور را پرداخت می کنیم .
گاهی نیز به فروشگاه هایی می رویم که بعد از خرید و هنگام پرداخت فروشنده به جای استفاده از کارتخوان کد QR را به ما پیشنهاد می دهد. هنگامی که این کدها را اسکن می نماییم صفحه پرداختی برای ما باز می شود که فقط مبلغ نهایی را از این طریق پرداخت می کنیم. 
چگونه می توانیم به بارکدهای پرداخت (QR Code) اعتماد کنیم؟ 
زمانی که می خواهیم از طریق لینک پرداخت یا کیو آر کد پرداختی را انجام دهیم دیگر نیاز به کارت های بانکی عضو شتاب بصورت فیزیکی نداریم و فقط برخی  از اطلاعات کوتاه کارت که به راحتی می شود به خاطر سپرد مانند: تاریخ انقضا را لازم داریم و همچنین نیازی به رمز اول نیست و همه مراحل روی دستگاه موبایل یا دسکتاپ خودتان انجام می شود که همین امر باعث می شود امنیت پرداخت نسبت به زمانی که از POS استفاده می کنید و کارت می کشید فوق العاده بالا برود چون امکان کپی کردن اطلاعات کارت با استفاده از کارتخوان های تقلبی از بین می رود. 
با توجه به این که گاهی پرداخت با این کد ها (QR) ممکن است تله باشد و ما را در دام شیادین و کلاهبرداران بیاندازد پس بهتر است هنگام خرید و پرداخت از طریق کد کیو آر چند نکته زیر را در نظر بگیریم و سپس مبلغ را  پرداخت کنیم.
•    توجه داشته داشته باشیم که از فروشگاه و فروشنده قابل اعتمادی خرید کنیم
•    به نماد شاپرک و آدرس  صفحه پرداختی که بعد از اسکن بارکد باز می شود توجه کنیم
•    حتما از رمز یکبار مصرف استفاده کنیم
بیشتر بخوانید: نحوه تولید کد کیوآر برای درگاه پرداخت سیزپی
روش پرداخت با کیو آر یا همان بارکد بسیار آسان است و فقط کافی است که یک برنامه یا همان اپلیکشن اسکن روی موبایل، تبلت یا هر وسیله ای دیگری که می خواهید با آن پرداخت انجام دهید نصب کنید و به اینترنت نیز  متصل  باشید. 
پرداخت با این کدهای دو بعدی به قدری ساده و آسان و با امنیت بالا تر از  POS است که پیش بینی می شود بزودی جایگزین مناسبی برای دستگاه های کارتخوان فیزیکی شوند. 
بهتر است شما نیز اگر کسب و کاری دارید که مشتری را وادار به کارت کشیدن از طریق POS می کند یک کد کیوآر تهیه کنید و آن را در معرض دید مشتریان قرار دهید تا از این روش نیز بتوانند پرداخت کنند. 
اگر می خواهید کد کیو آر برای  کسب و کارتان داشته باشید ولی نمی دانید که چگونه و از کجا باید تهیه کنید در ادامه مطلب روش دریافت QR توضیح داده می شود.
برای داشتن کد کیو آر امن که دقیق و مطمئن باشد باید وارد سایت درگاه پرداخت سیزپی شوید و با مدارکی همچون کارت ملی و شناسنامه و شبای بانکی بصورت رایگان ثبت نام را تکمیل کنید و بعد از کنترل مدارک شما توسط کارشناسان درگاه پرداخت سیزپی و بعد از انجام احراز هویت لینک پرداخت و کد کیو آر (QR Code) برای شما فعال می شود. از مزایای استفاده از بارکد درگاه پرداخت سیزپی بهره مندی از لینک پرداخت و فاکتور آنلاین می باشد یعنی شما برای فروش های غیر حضوری می توانید با ارسال یک لینک برای مشتری از او بخواهید پرداخت را انجام دهد و به محض انجام پرداخت توسط مشتری یک پیامک رایگان از سوی درگاه پرداخت سیزپی برای شما ارسال می گردد و شما می توانید کالا یا خدمات را برای مشتری ارسال کنید. لازم به ذکر است کارکردن با پنل کاربری درگاه پرداخت سیزپی علاوه بر اینکه بسیار راحت و کاربرپسند می باشد، می تواند به عنوان یک دستیار مالی در کسب و کار شما در کنار شما قرارگیرد و مهمتر از همه هرگاه سوالی یا مشکلی نیز برایتان پیش آمد می توانید با پشیتیبانی 24 ساعته درگاه پرداخت سیزپی تماس بگیرید تا کارشناسان سیزپی در کوتاهترین زمان موارد را برطرف و راهنمائی های لازم را ارائه کنند.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.