احراز هویت درگاه پرداخت

احراز هویت درگاه پرداخت

احراز هویت بحث مهم و چالش برانگیزی است که باید به آن توجه کرد. کسانی که می توانند به راحتی اقدام به کلاهبرداری کنند تا حدودی در این احراز هویت ها شناسایی می شوند تا نتوانند به درگاه پرداخت دست پیدا کنند. از آن جا که درگاه پرداخت صرفا به کسب و کارهایی اعطا می شود که در دایره مصادیق مجاز فعالیت کنند بنابراین از ارائه درگاه به کسب و کارهای غیرمجاز جلوگیری به عمل می آید. برای آشنایی بیشتر با مواردی که غیرمجاز هستند می توانید به قوانین و مقرارت سیزپی مراجعه کنید. همچنین با آگاهی از مصادیق مجرمانه پولشویی و با تایید آن باید نسبت به دریافت درگاه اقدام کنید. آگاهی از مصادیق مجرمانه پولشویی به این دلیل مهم است که اگر درگاه پرداخت خود را در موارد غیرمجاز به کار ببرید مسئولیت رفتن به لیست سیاه شاپرک را باید به عهده بگیرید. طبق ماده 100- ارائه دهندگان خدمات پرداخت مکلف اند نسبت به دریافت تعهدات لازم از پذیرنده مبنی بر عدم استفاده غیرمجاز از ابزارهای پذیرش و نیز رعایت مقررات مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم اقدام کنند و در صورت بروز تخلف توسط آنها، بر اساس الزامات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اقدام شود . ( تبصره ۴- واگذاری ابزار پذیرش به اشخاص زیر سن  ۱۸ سال ممنوع است) . ماده 102- شماره حساب مجاز متصل به ابزار پذیرش که باید مشخصات صاحب آن با پذیرنده تطابق داشته باشد؛ در صورت عدم انطباق درگاه تایید نمی شود.

برای تبدیل شماره حساب به شبا کلیک کنید.

احراز هویت درگاه پرداخت امن سیزپی

در سایت سیزپی پس از تایید قوانین و مقررات وارد پنل خود می شوید و نسبت به تکمیل اطلاعات هویتی خود اقدام می کنید. از آن جا که مالکیت سیم کارت بررسی می شود پس باید با شماره ای که با کد ملی شخص مطابقت دارد ثبت نام انجام شود. سیزپی به سامانه شاهکار متصل می باشد و در صورت مغایرت این بخش امکان ادامه ثبت نام وجود نخواهد داشت. 

سیزپی با پذیرندگان خود قرارداد امضا می کند. این قرارداد از داخل پنل کاربری قابل دریافت است پس از امضای تمامی صفحات قرارداد باید از طریق پست به آدرس سیزپی ارسال گردد تا در سوابق پذیرنده درج شود.

تصویر شناسنامه و کارت ملی باید واضح و خوانا باشد. عکس سلفی با کارت ملی به نحوی که کارت در کنار صورت قرار بگیرد و از زاویه مستقیم گرفته شود الزامی است.

بررسی سایت و صنف فعالیت با دقت بیشتری انجام می شود. سایت باید در مرحله استارت کار باشد و بخش تماس با ما جهت ارتباط مشتریان وجود داشته باشد.

لزوم داشتن کد رهگیری مالیاتی برای درخواست درگاه پرداخت از بهمن ماه سال 1399 لازم الاجرا شده و پذیرندگان با در دست داشتن این کد نسبت به ارائه درخواست درگاه خود به سیزپی اقدام خواهند نمود.

تمامی اطلاعات پذیرندگان برای همیشه در سیزپی باقی خواهد ماند و امکان حذف آن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: انواع درگاه پرداخت

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.