آینده پرداخت در گرو فین تک ها

آینده پرداخت در گرو فین تک ها

 

وقتی صحبت از فین تک می شود سریعا ذهن همه ما به سمت بحث های مالی و پرداختی کشیده می شود طبق تعریفی که ویکی پدیا از فین تک کرده است: " فین‌تک یا فناوری مالی به معنای کاربرد نوآورانه فناوری در ارائه خدمات مالی است." پرداخت یار ها یا همان درگاه واسط ارائه دهنده خدمات پرداخت هستند اما به شیوه ای نوین و مبتکرانه. اگر این سوال را داشته باشید که درگاه پرداخت را شرکت های پرداخت هم ارائه می دهند پس چه نوع نوآوری ای در پرداخت یارها وجود دارد؟ در ادامه پاسخ سوال خود را خواهید یافت. شرکت های پرداخت یار با این هدف ایجاد شدند که بتوانند سرویس های بیشتری را ارائه دهند و ارزش افزوده ای را ایجاد کنند که شرکت های پرداختی قادر نیستند. به نظر می رسد آینده پرداخت ها در حوزه های زیر دستخوش تغییرات فراوانی خواهد شد:

پرداخت با کیوآر کد

یک نوع کد دو بعدی مربع شکل است. اطلاعات این کد با استفاده از گوشی‌های هوشمند قابل خواندن است. این کیوآر کدها پتانسل بالایی دارند و اگر هوشمندانه از ان استفاده شود در بسیاری زمینه کارگشا خواهد بود مثلا همین رستوران ها به جای منوی فیزیکی و هزینه های بالای چاپ منو می توانند از منوی دیجیتال استفاده کنند که با اسکن یک کد کیوآر ، کل منوی رستوران نمایش داده می شود و قابلیت انتخاب و سفارش هم دارد. یا در همین حوزه پرداخت ها، می توان با اسکن یک کیوآر کد به صفحه پرداخت شاپرک متصل شد و عملیات پرداخت را انجام داد. در حال حاضر درگاه پرداخت سیزپی امکان پرداخت به کمک کیوآرکدها را فراهم کرده است.

کارتخوان مجازی

کارتخوان های مجازی نسل جدید کارتخوان های سیار هستند که به رفع مشکلات دستگاه های پوز کمک شایانی کرده اند. با جستجوی " کارتخوان مجازی سیزپی "  می توانید اطلاعات به روزتری در این زمینه دریافت کنید. کارتخوان مجازی امکان ایجاد یک لینک پرداخت با مبلغ دلخواه و ارسال به موبایل مشتری را فراهم می کند به گونه ای که خریدار با انتخاب گزینه پرداخت به صفحه پرداخت منتقل شده و پس از انجام واریز، برای طرفین (خریدار و فروشنده) رسید پرداخت نمایش داده می شود. کارتخوان مجازی محصول نوآورانه پرداخت یاری سیزپی است.

بلاکچین و ارز رمزها

واژه بلاک چین (Blockchain) ترکیبی از دو کلمه Block (بلوک) و Chain (زنجیره) است. این فناوری در حقیقت زنجیره‌ای از بلوک‌هاست. در هر بلاک، هر اطلاعاتی می‌تواند ثبت شود؛ از جرم و جنایت‌های یک فرد تا جزئیات تراکنش‌های یک شبکه پولی مانند بیت کوین. رمزارز  یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین روش های استفاده از بلاکچین است. به نوبه خود، بیت کوین اولین و محبوب ترین نمونه از رمزارز است.

تکنولوژی های پوشیدنی

ابزارهای پوشیدنی مانند ساعت های هوشمند قابلیت پرداخت را خواهند داشت. ساعت مچی اپل و ساعت مچی سامسونگ از جمله مهمترین ابزارهای پرداخت مچی هستند.

اینترنت اشیا

اینترنت اشیا، شبکه‌ای از اشیا با قابلیت شناسایی واضح عناصر است که به کمک هوش نرم‌افزاری و حسگرها، امکان اتصال از هر مکان به اینترنت را داشته و با استفاده از زیرساخت‌های مخابراتی اینترنت، چیزها یا اشیا را برای تبادل اطلاعات با تولیدکننده، اپراتور و یا سایر دستگاه‌های متصل، توانمند می‌سازد. اینترنت اشیا تمامی صنایع و بخش ها را تحت تاثیر قرار می دهد. در حوزه پرداخت امکان واریز وجه بدون نیاز به حضور در محل فروشنده یکی از کارکردهای اینترنت اشیا است.

 

این ترندهای پرداخت به زودی جای خود را باز خواهند کرد. فین تک ها سردمداران ارائه این فناوری ها هستند و بانک ها نیز به سمت همکاری با این شرکت ها می روند.

 

مرتبط بخوانید: درخواست درگاه پرداخت اینترنتی 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.