چگونه کد مالیاتی بگیرم؟

چگونه کد مالیاتی بگیرم؟

اگر الان در حال خواندن این مطلب هستید به این معنی است که شما در به در دنبال درگاه پرداخت و دستگاه پوز بودید و به شما گفته اند شناسه مالیاتی بیاور. این مطلب صرفا به آموزش نحوه دریافت کد رهگیری مالیاتی اختصاص دارد و به موضوعات دیگری نظیر اینکه مالیات چگونه محاسبه می شود و آیا گرفتن کد به معنای پرداخت مالیات است نمی پردازیم اما طی مطلب های بعدی سعی خواهیم کرد به این موضوعات بیشتر بپردازیم.

اول از همه اینکه به سایت سازمان امور مالیاتی که آدرس آن که در زیر آمده است بروید.

https://tax.gov.ir/action/do/registrationselector

خب با این صفحه مواجه می شوید:

        صفحه ثبت نام کد مالیاتی

 

کلمه امنیتی را وارد کنید، بعد نوع مودی را انتخاب کنید، آیا به اسم شخص میخواهید کد بگیرید یا به اسم شرکت؟ آیا از اتباع خارجی هستید؟ نوع مودی را که انتخاب کردید متناسب با آن یا کد ملی یا شناسه ملی را درج می کنید. بعد روی گزینه ورود  به ثبت نام کلیک می کنید.

اگر قبلا کد مالیاتی داشته باشید که به شما نشان می دهد که این شماره ملی کد رهگیری دارد، اگر نداشته باشید روی گزینه ورود به پیش ثبت نام بزنید. به یه صفحه دیگر منتقل می شوید که نمونه آن در زیر آمده است. کدپستی و شماره موبایل خود را وارد می کنید یک کد شش رقمی برای شما پیامک می شود آن را هم وارد کنید تا بالاخره وارد پنل خود شوید.

بیشتر بخوانید: شناسه مالیاتی

                                     صفحه پیش ثبت نام کد مالیاتی

به محض ورود به پنل اگر اندکی صفحه را بالا پایین کنید یکسری نوشته با رنگ قرمز می بینید که به معنای آن است که آن ها را باید کامل کنید، روی هر کدام از نوشته ها کلیک کنید به صفحه مربوط به همان خطا منتقل می شوید. که معمولا هم یکی از اخطارها مربوط می شود به تکمیل کسب و کار و انتخاب صنف، یکی هم مربوط است به اینکه آیا مشمول ارزش افزوده هستید یا نه و دیگری هم تعیین آدرس روی نقشه است. بعد از تکمیل این موارد، با پیغامی روبرو می شوید که آیا اطلاعات مورد تایید است؟ بعد از تایید کد رهگیری نمایش داده می شود. این کد ده رقمی است و بایستی آن را یادداشت کنید و سپس به پنل خود در سیزپی مراجعه کنید، درخواست درگاه پرداخت اینترنتی خود را ثبت کرده و سپس در مرحله آخر آدرس سایت و کد رهگیری مالیاتی خود را درج کنید. اطلاعات بعد از تایید سیزپی، به شاپرک ارسال می گردد.

 

به همین سادگی ....

 

 

برای گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی کلیک کنید. 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.