همه چیز درباره امن‌ترین درگاه پرداخت اینترنتی

همه چیز درباره امن‌ترین درگاه پرداخت اینترنتی

 

 برای انتقال پول این روزها کمتر به سراغ دستگاه‌های خودپرداز می‌رویم و اغلب از درگاه پرداخت برای خریدهای آنلاین و جابه‌جایی‌های پول استفاده می‌کنیم. با استفاده از درگاه‌های پرداخت برای جابه‌جایی پول ممکن است مشکلات زیادی برای شما و پولتان به وجود بیاید و به همین دلیل قطعاً به دنبال استفاده از امن‌ترین درگاه پرداخت هستند.

 اینکه یک درگاه پرداخت را امن بدانیم باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. در ایران شرکت‌های psp که می‌توانند درگاه پرداخت مستقیم به مشتریان خود ارائه دهند، زیر نظر بانک مرکزی و شبکه شاپرک فعالیت دارند.

 شرکت‌های پرداخت‌یار نیز قادرند به مشتریان درگاه واسط ارائه دهند. در این مقاله قصد داریم شما را با امن‌ترین درگاه‌های پرداخت ایران آشنا کنیم تا بتوانید معیارهای ایجاد امنیت در این سیستم‌ها را بشناسید. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

                                                                                        

 انتخاب امن‌ترین درگاه پرداخت

 برای انجام امور مالی تمام افراد به‌خصوص صاحبان کسب‌وکارها به داشتن درگاه پرداخت اینترنتی امن نیاز دارند.

 در اینترنت هستند افرادی که سوءاستفاده کرده و کارهای هک و حملات سایبری انجام می‌دهند. برای پیشگیری از این نوع واقع در زمان انتقال وجه باید به درگاه پرداختی که برای این کار استفاده می‌کنید توجه داشته باشید.

 بعد از راه‌اندازی کسب‌وکارتان حتماً به فکر انتخاب درگاه پرداخت باشید.

 اگر کمی درباره اخذ درگاه پرداخت اینترنتی تحقیق کرده باشید، حتماً می‌دانید که دو نوع درگاه برای انتخاب وجود دارد. شما باید با وجه به نوع فروشگاه اینترنتی و شرایط آن بین درگاه پرداخت مستقیم و درگاه پرداخت واسط مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

 

امنیت درگاه پرداخت مستقیم

 درگاه پرداخت مستقیم با وجود مدرک‌های لازم مانند اینماد، وب‌سایت فعال و مجوز و پروانه کسب‌وکار به متقاضی درگاه پرداخت  مستقیم می‌دهد. تمامی درگاه‌های مستقیم امنیت مناسبی دارند و مجوز لازم را از بانک مرکزی و شبکه شاپرک دریافت کرده‌اند.

 

 چند نمونه از شرکت‌های psp

 شرکت تجارت الکترونیک پارسیان (تاپ)

 شرکت کارت اعتباری ایران کیش

 شرکت به‌پرداخت ملت

 شرکت آسان پرداخت پرشین (آپ)

 شرکت الکترونیک کارت دماوند

 شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد

 شرکت پرداخت الکترونیک سامان

 شرکت پرداخت نوین آرین

 شرکت پرداخت الکترونیک سداد

 شرکت سایان‌کارت

 شرکت فن‌آوا کارت

 شرکت پرداخت الکترونیک سپهر

 

 

 امنیت درگاه‌های واسط (غیرمستقیم)

 درگاه پرداخت واسط، واسطی میان بانک و پرداخت‌کنندگان هستند. این نوع درگاه‌های پرداخت به شکل غیرمستقیم فعالیت دارند. از زمانی که فعالیت شرکت‌های کوچک زیاد شد و فروشگاه‌های اینترنتی در رسانه‌های اجتماعی مختلف از جمله اینستاگرام و تلگرام فعالیت کردند، لزوم داشتن درگاه پرداخت معتبر حس شد.

 استفاده از درگاه پرداخت مستقیم برای این نوع کسب‌وکارها سخت و هزینه بر است. به همین دلیل شرکت‌های پرداخت‌یاری برای ارائه درگاه پرداخت واسط تأسیس شدند. این نوع شرکت‌ها درگاه پرداخت واسط را به شکل غیرمستقیم در اختیار صاحبان کسب‌وکارها قرار می‌دهند.

 درگاه‌های پرداخت واسط نیز از بانک مرکزی و سامانه شاپرک مجوزهای لازم را دریافت می‌کنند و تمام زیرساخت مقرراتی و نظارتی این درگاه‌ها زیر نظر شاپرک بوده و با درگاه‌های مستقیم تفاوتی ندارد.

 برای امنیت درگاه پرداخت ابتدا کار، این شرکت‌ها احراز هویت و تبادل اطلاعات انجام میدهند. این کارها سبب امنیت هر چه بیشتر درگاه‌های پرداخت شده و کاربران با خیال راحت‌تری می‌توانند پرداخت‌های خود را انجام دهند.

 درگاه‌های پرداخت واسط نیز مانند درگاه پرداخت مستقیم استانداردهای امنیتی را به‌خوبی رعایت می‌کنند تا بتوانند امنیت مناسبی را برای انجام تراکنش‌های مشتریان به وجود بیاورند. پرداخت‌یاری‌ها از رمزنگاری قوی برای ارتباطات و انتقال اطلاعات استفاده می‌کرده و به همین دلیل این نوع سیستم‌ها از بروز مشکل امنیتی مانند هک و... جلوگیری می‌کنند.

 

 آشنایی با معیارهای امنیتی درگاه‌های پرداخت

 برای اینکه یک درگاه پرداخت امنیت بالایی داشته باشد باید یک سری معیارهای امنیتی را در سیستم خود داشته و رعایت کرده باشد که در ادامه این مقاله بیشتر با آنها آشنا خواهید شد.

 

 ایجاد رمزنگاری قوی

 یکی از معیارهای مهم برای تشخیص امنیت درگاه پرداخت، وجود رمزنگاری برای درگاه پرداخت است. این رمزنگاری می‌تواند شامل استفاده از پروتکل امن HTTPS و الگوریتم‌های رمزنگاری امن مانند SSL/TLS باشد.

 

 محافظت از تمام اطلاعات کاربران

 برای اینکه تمام اطلاعات کاربران چه اطلاعات مالی و چه اطلاعات شخصی آنها درگاه‌های پرداخت امن باشد، باید تمام تمهیدات لازم را برای امن بودن درگاه پرداخت اینترنتی به‌منظور انجام تراکنش‌های مالی انجام داد.

 

 اعتبارسنجی هویت

 یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توان برای حفظ امنیت درگاه پرداخت انجام داد، اعتبارسنجی هویت کاربران مانند تأیید شماره تلفن همراه، کارت و حساب بانکی است.

 

 آزمون امنیتی

استفاده از آزمون‌های امنیتی برای امنیت بیشتر به شکل دوره‌ای از سمت شرکت‌های ارائه‌دهنده درگاه پرداخت برای شناسایی و رفع آسیب‌پذیری‌ها و جلوگیری از حملات سایبری و نفوذ آنها لازم است.

 

 احراز هویت دو مرحله‌ای

 استفاده از روش‌های احراز هویت دو مرحله‌ای مثل کد تأیید ارسالی به تلفن می‌تواند امنیت درگاه پرداخت را بالا ببرد و مبنی بر تأیید هویت کاربر باشد.

 

 پشتیبانی از پروتکل‌های امن افزایش الکترونیک

 استفاده از استاندارد EMV سبب بالا رفتن امنیت درگاه پرداخت می‌شود و به‌مرور موجب کاهش ریسک تقلب کارتی و جعل کارت‌های بانکی نیز خواهد شد.

 

 و در پایان

 در این مقاله با شرایط امن‌ترین درگاه‌های پرداخت آشنا شدید. یکی از پرداخت‌یارهای که از بانک مرکزی و شاپرک مجوز فعالیت دریافت کرده است سیزپی است. شما می‌توانید برای اخذ درگاه پرداخت سیزپی یا حتی لینک پرداخت با کارشناسان ما در تماس باشید تا در سریع‌ترین زمان ممکن درگاه پرداخت با کمترین کارمزد دریافت کنید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که در حال دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.